ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הוראת שעה

בעקבות הלחימה: גיל הפרישה ממילואים יעלה

הוראת השעה שתובא לאישור הכנסת, יוצא צבא שאינו קצין יהיה פטור ממילואים בגיל 41 במקום 40, גיל הפטור של יוצא צבא שהוא קצין יעלה מ-45 ל-46, ובתפקידים שגיל הפטור הוא 49 יעלה גיל הפטור לגיל 50

בעקבות הלחימה: גיל הפרישה ממילואים יעלה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

משרדי הביטחון והמשפטים ניסחו היום (חמישי) הוראת שעה להעלאת גיל הפרישה ממילואים בשנה אחת. זאת בכדי שלא תיפגע באופן משמעותי הכשירות המבצעית, תוך כדי המלחמה ויכולת הלחימה של צה"ל בחמאס בתוך רצועת עזה. כך מפרסם לראשונה כתב המשפט אמוץ שפירא ברשת ב'.

על פי הוראת השעה שתובא לאישור הכנסת, יוצא צבא שאינו קצין יהיה פטור ממילואים בגיל 41 במקום 40, גיל הפטור של יוצא צבא שהוא קצין יעלה מ-45 ל-46, ובתפקידים שגיל הפטור הוא 49 יעלה גיל הפטור ל-50. המהלך נועד כדי שלא תוך כדי לחימה יהיו מילואימניקים רבים פטורים מהמשך השירות.

בטיוטת תזכיר החוק נכתב: "נוכח גיוס החירום ותרומתם המשמעותית של אנשי המילואים למאמצי המלחמה, שחרורם של אלפי אנשי מילואים בתפקידי לחימה ותומכי לחימה בזמן לחימה, יפגע באופן משמעותי בכשירות המבצעית וביכולת הלחימה של צה"ל".

עוד מצטט שפירא מהטיוטה: "תיקון זה נועד לתת מענה ראשוני ומיידי לצרכי כוח האדם של צהל הנובעים מצרכי הלחימה במלחמת חרבות ברזל לאחר שצהל מצא כי לא ניתן בעת הנוכחית להחליף את משרתי המילואים הצפויים להשתחרר מחמת גילם במשרתים אחרים מטעמי כשירותם. כמו כן לא ניתן להסתמך על התנדבות של יחידים לשירות לאור הצורך המבצעי לשמור על כשירות מלאה ולא לפגוע ברציפות התפקוד".

מלחמת חרבות ברזל מילואים צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד