נבחרת הכדורסל של בוסניה-הרצגובינה מחפשת חיזוק משמעותי לקראת מוקדמות היורובאסקט, כאשר שמו של כוכב מכבי ת"א, ווייד בולדווין, עלה כאחד שההתאחדות במדינה מעוניינת לאזרח. כך על פי דיווח בבוסניה.
בחמישה משחקים העונה ביורוליג העמיד בולדווין ממוצעים של 13.6 נקודות, 4.4 אסיסטים ו-1.6 ריבאונדים ב-27:23 דקות. הדיווח מגיע על רקע ההסכמה בקיץ האחרון בין ההתאחדות האירופית פיב"א והנהלת היורוליג כי לא יתקיימו יותר משחקי נבחרות במקביל למשחקים ביורוליג.
1 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
יקבל דרכון נוסף? בולדווין
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
עוד צוין בדיווח כי תחילה ההתאחדות במדינה לא הביעה עניין להתחזק במתאזרח, אולם לאחר ההגרלה הקשה בטורניר מוקדמות היורובסקט שיתקיים בפולין, שמזמן אותה לבית אחד יחד עם קפריסין, צרפת וקרואטיה, הבינו שם כי הם לא יכולים להרשות לעצמם שלא להתחזק במתאזרח.
כבר עכשיו מחזיקה הנבחרת הבוסנית במתאזרחים לוקה גארזה וג'ון רוברסון. אלא שהאיגוד המקומי פועל לשנות את מעמדו של גארזה בזכות שורשיו הבוסניים, והוא גם משחק ב-NBA ועל כן לא יכול להתייצב לחלונות במהלך העונה. בנוסף, ג'ון רוברסון שמשחק במאניסה הטורקית כבר בן 35 ובבוסניה מחפשים גארד צעיר יותר ובפרופיל גבוה יותר.
כדורסלן נוסף שהנבחרת מעוניינת לאזרח, כך לפי הדיווח, הוא קווין פאנטר מפרטיזן בלגרד, אבל בולדווין הוא השחקן המועדף והם יפנו את מרבית המאמצים לאזרוחו. הכוכבים של בוסניה הם דז'נאן מוסא מריאל מדריד ויוסוף נורקיץ' מפיניקס.