ברק בכר הוא המאמן הישראלי הכי מצליח והכי טוב בעשור האחרון, שהגיע להישגים אדירים. אבל כאשר הוא נדרש לבנות קבוצה לאחר עונות השיא - פה באה לידי ביטוי החולשה שלו.
הוא החל את הקריירה כעוזרו של רן בן שמעון באליפות ההיסטורית והמדהימה של קריית שמונה ב-2011/2012, ולמד ממנו את תורת האימון. לאחר מכן זכה בגביע עם קריית שמונה כמאמן ראשי, התמודד חצי עונה על האליפות מול מכבי ת"א שזכתה בדאבל ב-2014 ובסוף סיים מקום שני והלך לאירופה.

1 צפייה בגלריה
בכר
בכר
בכר
(צילום: REUTERS/Denis Balibouse)

ההצלחה הגיע כאשר בא לב"ש וקיבל קבוצה מוכנה מאלישע לוי. הוא זכה איתה ב-3 אליפויות רצופות עם כדורגל מרהיב מלא כוכבים, מלא הצגות. משחקים אדירים באירופה, ניצחון כפול על אינטר. אבל הוא נכשל ולא עלה לליגת האלופות בכל עונה, פעם אחרי החמצת פנדל של ראדי, ופעם נגיחה של ווקאמה במאריבור שלא נכנסה. אחרי שקיבל תקציב שיא מאלונה, הקבוצה בקושי הגיעה לפלייאוף העליון, והעסק שהוא בנה בעצמו קרס. לבסוף הוא פוטר מב"ש אחרי שהפסיד להפועל ת"א של קלינגר, האחרונה בטבלה.
לאחר שפוטר מב"ש, אפשר היה להבין שהוא לא מאמן שיודע לבנות קבוצה בעצמו, אלא רק לקחת קבוצות שמישהו אחר בנה ורצו כמה שנים לפניו. בכר הגיע למכבי חיפה לאחר שמרקו בלבול, שנחשב אז למאמן העונה, בנה ושיקם את ההריסות לאחר עשור ללא הצלחות וסיים פעמיים במקום השני. בלבול הכין את הקבוצה לבכר, שזכה ב-3 אליפויות והגיע לליגת האלופות, שם ניצח את יובנטוס במשחק הרואי של חיפה ואצילי.
בכוכב האדום חשבו שגילו את אלכס פרגוסון הבא. הוא קיבל קבוצה מוכנה, שזכתה בדאבל בשנה שעברה ולא הייתה צריכה שום שינויים, פשוט להמשיך להריץ את אותו הרכב. פה בכר טעה טעות שכנראה סיימה את הקריירה האירופית שלו: הוא פירק קבוצה מצוינת, החליף הרבה שחקנים ובנה קבוצה מחודשת שלא פוגעת באירופה ומקרטעת בליגה. הוא ניסה לשלוט, להיות הבוס, ונכשל. בכר הראה שאירופה גדולה עליו. הוא לא יעשה קריירה אירופית כמו יצחק שום שזכה בדאבל בפנאתינייקוס ב-2004, או גרנט שהצליח להגיע ל-3 גמרים עם צלסי ב-2008.
בכר בבעיה עכשיו, זה צומת דרכים בקריירה שלו. אני חושב שהקריירה האירופית הסתיימה. בכר מרוויח שכר גבוה מאוד בבלגרד ולא יקבל את אותו שכר אם ירצה לחזור למכבי חיפה. בב"ש נסגרה הדלת, מכבי ת"א מחפשת רק מאמנים זרים.
מה זה אומר? שכנראה פיטורי בכר הצפויים מהכוכב האדום מביאים את המאמן הבא של נבחרת ישראל. בהחלט מינוי ראוי. כדאי להביא אותו לנבחרת, האתגר היחיד שנשאר לו בארץ.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.