רק לפני ארבע שנים עוד עמד ניב אליאסי בשער קבוצת הנוער של הפועל עלייה כפר־סבא, ששיחקה במחוז שרון נגד קבוצות כמו בני־ג'ת, כפר־יונה ובית"ר ר"ג. אלא שמאז הוא קפץ כמה כיתות, וביום ראשון האחרון הוא היה השחקן המצטיין של הפועל באר־שבע במשחק נגד מכבי חיפה בסמי עופר, שבו ניצחה המארחת רק בדקה ה־92.
אליאסי בן ה־21, שתפס בינתיים גם את עמדת השוער הראשון בנבחרת הצעירה, ינסה הערב (רביעי, 19.45) לשמור על יציבות במשחק נגד בני־סכנין בדוחא אחרי פתיחת העונה הלא טובה של באר־שבע.
3 צפייה בגלריה
אליאסי
אליאסי
אליאסי
(צילום: עוז מועלם)
אליאסי, שגדל בכפר שדה ורבורג ליד כפר־סבא, עבר בחודשיים האחרונים טלטלה בחייו המקצועיים והאישיים. מחד הוא קיבל כאמור צ'אנס בשער סגנית האלופה, אבל מאידך הוא איבד במלחמה שני אנשים קרובים: את מאי נעים ז"ל, נכדתו של שלמה שרף ואחותו הגדולה של חברו טל, שנרצחה במיגונית כשברחה מהמסיבה ברעים, וחבר מהכפר שנהרג במהלך הלחימה בעזה.
הקשר למשפחת שרף נוצר כשאליאסי החל לשחק בילדים של עלייה כפר־סבא, מועדון צנוע שמנוהל על ידי אורי שרף, בנו של שלמה. הוא התחיל כמגן שמאלי, מה שסייע לו בהמשך במשחק הרגל כשוער, אבל אחר כך נכנס לשער. עופר בסון, מאמן השוערים של מכבי נתניה וכפר־סבאי במקור, הגיע שלוש פעמים בשבוע לאמן אותו, ואחרי חצי עונה בנוער של עלייה הוא עבר לעמדת שוער המשנה בנוער של מכבי נתניה, אולם הקורונה מנעה ממנו לקבל דקות משחק. עונה לאחר מכן עבר לנוער של הפועל רמה"ש, ובבאר־שבע זיהו את הפוטנציאל והחתימו אותו לפני שנתיים כהשקעה ארוכת טווח.
3 צפייה בגלריה
אליאסי
אליאסי
משחק ענק. אליאסי מול מכבי חיפה ביום ראשון האחרון
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שנה וחצי כשוער שלישי בנגב, אחרי אריאל הרוש ועומרי גלזר, בינואר האחרון הוא הושאל לרמה"ש כשוער משנה, אבל הפציעה של פורז ולקוביץ' הקפיצה אותו לשער. בקיץ האחרון נפרדה באר־שבע מהרוש שחתם באשדוד וגלזר שעבר לכוכב האדום בלגרד, והלכה על אופיר מרציאנו. בקבוצה שקלו להחתים שוער משנה בכיר, אבל אליניב ברדה בחר באליאסי.
רגע לפני פרוץ המלחמה הוא ניצל את הפציעה של מרציאנו וערך בכורה בליגת העל ב־0:3 על הפועל ירושלים. עברו חודשיים, הליגה חודשה ומרציאנו בינתיים החלים, אבל ברדה החליט להשאיר את שוער נבחרת ישראל לשעבר על הספסל ולפתוח בסמי עופר עם שוער הנבחרת הצעירה. גם גיא לוזון התרשם מאליאסי והחליט לפתוח איתו במשחקים האחרונים נגד פולין וקוסובו, על חשבונו של תומר צרפתי שאמור היה לעשות את המעבר האוטומטי מהצטיינות במונדיאליטו הנוער לנבחרת הצעירה החדשה.
3 צפייה בגלריה
אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו
ברדה בחר להשאיר אותו על הספסל. מרציאנו
(צילום: עוז מועלם )
לאליאסי יש משחק רגל טוב והבנת משחק, אבל הוא צריך לשפר את משחק הגובה שלו ובעיקר את קבלת ההחלטות, כפי שניתן היה לראות במשחק מול פולין. אולי זה בגלל שהוא צמח בליגות הנמוכות ולא התנסה כמעט בהתמודדות בשנתוני הנוער ברמות הגבוהות. בסון אומר שהיתרון הגדול שלו הוא מוסר העבודה, ואורי שרף מוסיף: "מעבר לזה שהוא כישרון נטו, ניב הוא אישיות, אחד שרוצה כל הזמן ללמוד ולעבוד ולהוכיח את עצמו. יש לו משחק רגל מעולה, הוא קיבל את התנאים להצליח דרך עלייה כפר־סבא ואני שמח שהגיע לאן שצריך, אבל זו רק ההתחלה והוא צריך להיות יציב ברמות הללו".
ליגת העל עוברת לאחרונה חילופי משמרות בין הקורות. שני השוערים הבכירים גלזר ודניאל פרץ עברו לשחק בחו"ל, וקבוצות רבות נותנות צ'אנס לצעירים כמו שריף כיוף (22) במכבי חיפה, גיא הרמן (23) בהפועל חדרה ונדב זמיר (22) בהפועל ירושלים. אם אליאסי ימשיך את היכולת המצוינת שלו בליגה, הוא ימשיך להדיר מהרכב באר־שבע את שוער הנבחרת לשעבר ששיחק בשנים האחרונות בסקוטלנד, בלגיה והולנד.