יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, פנה היום (ב') למנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, בבקשה להתערבותו הדחופה בהסדרת שיפוי הוצאות הסוציאליות של עובדים שנקראו למילואים בענף האבטחה.
לדברי בר-דוד, "הגיעו להסתדרות פניות של מאות מאבטחים, חלקם שוהים באזורי המלחמה, בקריאה נואשת להסדיר מיד את הנושא. מרבית חברות האבטחה אינן זכאיות לפיצוי עקב המלחמה, וידוע לנו כי הן אינן יכולות לעמוד בתשלום ההפרשות בגין שכר חודש נובמבר. נראה כי משרדי הממשלה הרלבנטיים, ובפרט משרד האוצר, אינם מקדמים את הנושא. לא נוכל לעמוד מנגד, ועל כן נדרשת בזאת התערבותך המיידית בנושא והסדרת העברת הכספים לחברות עוד השבוע".
1 צפייה בגלריה
מאבטח אבטחה אילוס אילוסטרציה
מאבטח אבטחה אילוס אילוסטרציה
מאבטח. אילוסטרציה
(שלום בר טל)

בהתאם לדין, ימי המילואים משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי, כאשר הסכום המועבר אינו כולל את מרכיב התנאים הסוציאליים (הפרשות פנסיוניות בשיעור 7.5% גמל, 8.33% פיצויי פיטורין, 7.5% קרן השתלמות, וכן תנאים סוציאליים נלווים לרבות חופשה, הבראה, מחלה, דמי חגים וכיו"ב). בהיקפי גיוס כאלה רחבים בענף השמירה, אין אפשרות לחברות רבות לספוג את ההפרשות הסוציאליות, שמגיעה למיליוני שקלים לחודש אצל חלק ניכר מחברות הענף.
עו"ד דוד בכור, יועץ משפטי של ארגון חברות האבטחה, מסר בתגובה: "העלויות של התנאים הסוציאליים הם כ-3 מיליון שקל בחודש לחברת אבטחה בסדר גודל בינוני/גדול, ואין לחברות כל אפשרות לעמוד בהוצאה הזו. אנו קוראים לשר האוצר לשפות מיידית את החברות בגין הוצאה זו".