חסר תקדים: העונש החמור שרוצים להטיל בספרד על ארבעה אוהדים שתקפו על רקע גזעני את ויניסיוס ג'וניור

תובע ספרדי ביקש עונשי מאסר לארבעה אוהדי כדורגל שתלו בובה מתנפחת שחורה לבושה כמו שחקן הכנף של ריאל מדריד מגשר בינואר האחרון

ויניסיוס. צילום: רויטרס

חסר תקדים. תובע בספרד הודיע היום (שלישי) כי ביקש עונשי מאסר של ארבע שנים לארבעה אוהדים שתלו בובה מתנפחת שחורה לבושה כשחקן הכנף של ריאל מדריד - ויניסיוס ג'וניור מגשר בינואר האחרון. כרזה עם הכיתוב "מדריד שונאת את ריאל" ודמות שחורה מתנפחת לבושה עם חולצה מספר 20 של הברזילאי הופיעו תלויים על גשר ליד מגרש האימונים של הבלאנקוס לפני המשחק מול היריבה העירונית - אתלטיקו מדריד ב-26 בינואר.

התובע האשים ארבעה מחברי קבוצת הימין הקיצוני "פרנטה אתלטיקו", שהם אוהדי אתלטיקו מדריד, באיומים נגד וינסיוס וגם בהפרת זכויות יסוד. הארבעה הראו "סימן חד משמעי של זלזול והתכחשות לצבע עורו של הקורבן וניסיון לערער את שלוות הנפש של הקורבן", נכתב בכתב התביעה. התובע גם ביקש פיצוי משותף בסך 6,000 יורו (6,490 דולר) בגין הנזק המוסרי שנגרם לשחקן.

ארבעת הגברים, שסירבו להעיד כשנעצרו במאי, שוחררו בערבות לאחר שבית משפט אסר עליהם להתקרב לוויניסיוס או לתקשר איתו. הם גם הורחקו מאצטדיון הסנטיאגו ברנבאו ומגרש האימונים של ריאל מדריד. ויניסיוס היה באור הזרקורים בספרד מוקדם יותר השנה לאחר שכינה את ספרד "מדינה גזענית" בעקבות התעללות מילולית מצד אוהדים שספג במהלך משחק של ריאל מדריד בוולנסיה במאי.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

המשחק הופסק אז ל-10 דקות כאשר שחקן הכנף הברזילאי הצביע על אוהדים שצעקו לעברו קללות גזעניות. עולם הספורט גילה סולידריות עם הצעיר בן ה-23 מאז וממשלת ברזיל קראה לסנקציות חמורות נגד האחראים להשמצות הגזעיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר