"אין שום מקום בטוח היום ברצועה": תושבים באזור חאן יונס החלו לעזוב בתים ומחסות בהם שהו

הסהר האדום הפלשתיני בעזה מסר כי צוותיו מתקשים להגיע לפצועים ולהרוגים במקומות שהותקפו • פיצוצים בלתי פוסקים וירי נשמעו בקרבת ביה"ח כמאל עדוואן בצפון הרצועה • בסוכנויות האו"ם אמרו כי מצב המלחמה מקשה על אספקת סיוע הומניטארי | דיווחים מעזה

צפו: חאן יונס לאחר תקיפות צה״ל \ רשתות ערביות

בצל התקיפות האוויריות הרבות והתקדמות הלחימה בדרום הרצועה, תושבים בעיירה בני סוהילא ממזרח לח'אן יונס החלו לעזוב בתים ומחסות שבהם שהו.

עזתים מתפנים למקומות מוגנים בדרום הרצועה, צילום: רשתות ערביות

משפחות יצאו החוצה עם ציוד וחפצים, ועשו את הדרך לאזורים אחרים שנחשבים מוגנים יותר. חלקן מתכוונות להגיע למחנות האוהלים ברפיח. "אין שום מקום בטוח היום ברצועת עזה", אמר אחד התושבים. חלק ממי שמתפנים הם פליטים שכבר עזבו את צפון הרצועה למרחב הדרומי, וכעת צריכים לעזוב בפעם השנייה את המקומות החדשים שבהם מצאו מחסה", כך אומרים בעזה. "אף מדינה לא שואלת מה איתנו ולא רוצה לקבל אותנו", צעקה לעזרה אישה מבוגרת.

עשרות נפגעים פלשתינים פונו הלילה והבוקר בידי אמבולנסים וצוותי רפואה פלשתיניים לביה"ח נאסר בח'אן יונס. הסהר האדום הפלשתיני בעזה מסר כי צוותיו מתקשים להגיע לפצועים ולהרוגים במקומות שהותקפו. קולות לחימה וירי נשמעו בכמה צירים במחוז ח'אן יונס גם הבוקר. במחנות נוסיראת ומראזי במרכז הרצועה היו הפצצות בשכונות ובתים. במשך שעות ארוכות נמשך ביצוע התקיפות ברחבי הרצועה כשבמקביל דווח על ניתוקי חשמל, סלולר ואינטרנט. רק בשעות הבוקר חברות התקשורת הפלשתיניות הודיעו על חזרה הדרגתית של חלק מהשירותים.

דרום הרצועה, עזיבת תושבים למקומות מוגנים, צילום: רשתות ערביות



פיצוצים בלתי פוסקים וירי נשמעו בקרבת ביה"ח כמאל עדוואן בצפון הרצועה. זה הלילה השני ברציפות שבעזה מדווחים על לחימה והפגזות בסביבת ביה"ח. בכניסה אליו נערמו גופות הרוגים שמיועדים לקבורה, ודווח כי בתוכו חוסים תושבים מבין אלה שלא התפנו עד כה לדרום הרצועה. "קשה לעשות ניתוחים בשל בעיות חשמל ומחסור בסולר וציוד", התלוננו גורמי רפואה של חמאס ואמרו כי "רק ארבעה בתי חולים פועלים בצפון הרצועה".

כ- 1.9 מיליון עקורים יש בעזה, כך לפי נתוני האו"ם. בעיריית העיר עזה אמרו כי רוב בארות המים באזור השיפוט שלה צפויות לחדול מפעילות. בסוכנויות האו"ם אמרו כי מצב המלחמה והגברת ההפצצות מקשים על אספקת סיוע הומניטארי למקומות שונים ברצועה, וכי יש מחסור במים נקיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר