התנועה לטוהר המידות ליועמ"שית: "יש להתערב בדחיפות בחלוקת הנשקים של בן גביר"

במכתב ליועצת המשפטית לממשלה, קראה התנועה להתערב בחלוקה ולהסדיר את כיתות הכוננות שהוקמו • הפגמים הבוטים בהתנהלות המשרד בחלוקת רישיונות נשק, אשר אף הובילו להתפטרות הממונה על רישוי כלי ירייה, מחייבת התערבות מיידית", כתבו

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לצד נשק שמחולק באשקלון (ארכיון). צילום: רויטרס

התנועה לטוהר המידות קוראת היום (שלישי) להתערב דחוף בחלוקת הנשקים של בן גביר, ולהסדיר את כיתות הכוננות שהוקמו. התנועה פנתה בדחיפות ליועצת המשפטית לממשלה בהמשך להתנהלותו המופקרת של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

בן גביר: "המדיניות שלי והאמירות שלי שצריך לפגוע במחבלים זה דבר חשוב"

במכתבה ציינה התנועה כי "הפגמים הבוטים בהתנהלות המשרד בחלוקת רישיונות נשק, אשר אף הובילו להתפטרות הממונה על רישוי כלי ירייה, מחייבת התערבות מיידית. זאת, מכיוון שהגמשת הקריטריונים, התעלמות מחוות דעת משפטית ומתן אפשרות לעובדים במשרת אמון לחלק רישיונות מהווים סיכון ממשי לחיי אדם, בוצעו תוך הפרה ברורה של כללי מנהל תקין ומחייבים את התערבותה המיידית של היועצת בעניין".

מבקשים מהיועמ"שית להתערב בדחיפות. היועמשית ובן גביר, צילום: קרדיט: אורן בן חקון, הרצי שפירא

לצד זאת, ציינה התנועה לטוהר המידות כי "נדרש להסדיר את נושא הקמתן של כיתות הכוננות העירוניות. מסגרות אלה, אשר הוקמו בלא החלטת ממשלה סדורה ובלא הבנה של המשטרה עצמה את תפקידן, היוו בסיס לחלוקת נשק ארוך ואוטומטי לגורמים אשר לא בוצע לגביהם פיקוח מספק, ולא נערכה בעניינם עבודת מטה מסודרת. שאלות בסיסיות כמו מעמדן של "כיתות הכוננות" וחבריהן, קבלת המתנדבים לכיתות ואופי פעילותן לצד המשטרה, וכן החובות והזכויות של חבריהן, לא הוסדרו כלל.

"שתי הסוגיות הללו מעלות תמונה מדאיגה של הפרת כל כללי מנהל תקין בידי השר בן גביר, אשר מסכן חיי אדם בהחלטות נמהרות בלא כל התערבות של היועצת המשפטית לממשלה. על כן, דרשה התנועה לטוהר המידות מהיועצת המשפטית לממשלה לפעול בהקדם בעניין, והבהירה כי היא שומרת על זכותה לפנות לערכאות המתאימות במידה ולא תעשה כן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר