שתף קטע נבחר

קבלו את זה עם הפה הגדול: עונת ה-NFL נפתחת

רקס ראיין, המאמן של הניו יורק ג'טס, לא מפסיק לדבר, ברט פארב לא מפסיק לזרוק ויש גם קבוצה אחת עם יותר מדי פלפל. המדריך השלם בדרך לסופרבול 2011

רקס ראיין, מאמן הניו יורק ג'טס, הוא ללא ספק המאמן הכי צבעוני שיש כיום ב-NFL. מי שאחראי להגנה המפחידה של בולטימור רייבנס לאורך כמעט כל העשור שעבר, הגיע לתפוח הגדול והצליח להדליק את העיר באישיות כובשת כמו שרק ניו יורקרים אוהבים. קודם כל מדובר באיש גדול, או יותר נכון רחב מימדים.

 

דבר שני, ראיין אף פעם לא פוחד להשמיע את דעתו כמעט בכל נושא. בליגה שמרנית כמו ה-NFL, שמנסה לשמור על ערכי עבר ומסורת, לא ממש אוהבים אנשים כאלה. אבל הקהל מת עליו. בפברואר האחרון הוא נתפס בפלורידה כשהוא מבצע תנועה מגונה כלפי אוהדי מיאמי דולפינס, אחת מהיריבות הגדולות של הג'טס.


רקס ראיין. בליגה השמרנית לא אוהבים אנשים כמוהו (MCT)

 

"אני מתנצל", אמר מאוחר יותר בהודעה שיצאה מטעם המועדון הניו יורקי. "לא הייתי סובל התנהגות כזו מאף מאמן אחר ובטח שלא מעצמי". כדי להמריץ את חניכיו הוא לא מפחד להציב בפניהם ציפיות, שאחרים היו בוודאי מנסים להדחיק. סופרבול? אצל ראיין תמיד "הכל תלוי בשחקנים" ויש כאלה שלא ממש אוהבים את הגישה הזו. אבל בסך הכל מדובר בדרכו הייחודית להמריץ את חניכיו.

 

"כשדברים לא יילכו, הוא ישתוק מהר מאוד"

במהלך הפגרה שודר סרט דוקומנטרי בערוץ HBO שמתעד את ראיין מתבטא לא פעם בביטחון יתר: "אם לא נגיע לסופרבול, זה יהיה כישלון". טרי ברדשאו, כוכב שנות הזוהר של פיטסבורג בשנות ה-70 ואחד מפרשני הטלוויזיה המוערכים, לא אוהב את ראיין. "הוא מלחיץ שחקנים צעירים בלי סיבה", טוען ברדשואו. "הוא אפילו לא משחק. ברגע שדברים לא יילכו כמו שצריך, הוא ישתוק מהר מאוד".


גם מישל אובמה כבר מוכנה לעונה החדשה (AP)

 

לעומת ברדשואו, מרבית השחקנים יעשו הכל בשביל ראיין וטוענים שהאישיות הצבעונית שלו מושכת את האש ודווקא מורידה מהם את הלחץ. "רקס הוא מאמן של שחקנים", הודה דרל ריביס, שסיים שביתה איטלקית של חודש וחצי על מנת לפתוח את חוזהו מחדש, פחות משבוע לפני משחק הפתיחה. ריביס, אגב, נחשב לחוטף הטוב בליגה ולשחקן הכי טוב ומוערך של הג'טס.

 

אז למה הוא חזר בסוף, למרות שהחוזה החדש שקיבל לא שידרג משמעותית את שכרו? התשובה היא ראיין. המאמן נסע באופן אישי לפלורידה על מנת לשכנע את ריביס לחזור לאימונים, כשהוא מתעקש לקחת עימו גם את הבעלים וודי ג'ונסון. בנוסף, סוכניו של השחקן סיפרו על התפרצויות זעם של ראיין כלפיהם במהלך התקופה האחרונה.

 

בשורה התחתונה, ריביס חזר ואמר כי העובדה שהמאמן והבעלים נחתו אצלו בסלון, תרמה להחלטתו. "לא ראיתי את רקס הרבה זמן והגעתו היתה חשובה מאוד בשבילי", סיכם האיש שמעלים תופסים. לג'טס יש קבוצה שהיתה במרחק יריקה מהסופרבול בשנה שעברה, בתוספת ללדניאן טומלינסון הוותיק שהגיע מסן דייגו ויתגבר את הסגל. ביחד עם מרק סאנצ'ז ושון גרין הצעירים, שתופסים עוד שנת נסיון, אין סיבה שראיין ישתוק השנה.


דרל ריביס. חזר לג'טס רק בגלל רקס ראיין (MCT)

 

שניים שלא יודעים לשתוק

ה-AFC צפון מסתמן כבית הכי מרתק, עם בולטימור והתקפת המשולש (ג'ו פלאקו, אנקואן בולדין וריי רייס), פיטסבורג, קליבלנד וסניסינטי. בן רות'ליסברגר, הקווטרבק שהביא לסטילרס שני סופרבולים בחמש השנים האחרונות,

הפך לסיפור בפני עצמו במהלך הפגרה. 'ביג בן', שכבר עיצבן את הבוסים בעבר עם תאונת אופנוע מטופשת ב-2006, הצליח להתעלות על עצמו הפעם.

 

ב-2008 הוא נחקר בחשד לתקיפה מינית של בחורה ולפני מספר חודשים זה קרה לו שוב, למרות שבשני המקרים שום האשמה לא הגיעה לבתי המשפט. לליגה נמאס והיא הטילה על השחקן עונש של שישה משחקים בחוץ, כשהיא משתמשת בסעיף 'התנהגות בלתי הולמת'. לאחרונה, אחרי שהקומישנר רוג'ר גודל ביקר את רותליסברגר וראה כי הוא "למד לקח", קוצץ העונש בשני משחקים וביג בן יתחיל את העונה במחזור החמישי.

 

אם אתם חושבים שלרות'ליסברגר יש סיפור מעניין השנה, חכו לראות מה ייצר לנו הצמד של סינסינטי - צ'אד אוצ'וסינקו וטרל אואנס. מדובר בשני הדברנים הכי גדולים בליגה, כשהראשון מביניהם, לפחות מסתמן כאדם נחמד. רק לפני שבוע הזמין אוצ'וסינקו 64 מהחברים שלו בטוויטר לארוחה במסעדה על חשבונו. ולא מדובר בפעם הראשונה בה הוא מתאהב בגימיקים של עצמו. אם שניהם יצליחו לשמור על ריכוז לכל אורך העונה, יהיה קשה מאוד להתמודד עם הבנגאלס והקווטרבק קרסון פאלמר.


אוצ'וסינקו על קופסת קונדומים. למרות הכל, לא רק גימיקים (MCT)

 

זה עוד לא הכל ב-AFC

יש עוד בתים מעניינים השנה, כמו ה-AFC מזרח, שכולל את הג'טס המדוברים, את ניו אינגלנד היציבים, את מיאמי דולפינס המשתפרים ואת באפלו בילס שעדיין לא עלו לפלייאוף מאז 1999 וכנראה שלא יעשו זאת גם השנה. הפטריוטס, עם קווטרבק שזכה בשלוש טבעות סופרבול והפך לאייקון של הליגה בדמות טום בריידי, יקוו לשמור את הסגל בריא ויקחו את הבית בסופו של דבר.

 

ב-AFC דרום הקרב יהיה לא פחות צמוד, אם כי כאן הקבוצה הבכירה מחזיקה ביתרון ברור יותר. אינדיאנפוליס קולטס וקווטרבק נוסף שייזכר כאחד מהגדולים בכל הזמנים - פייטון מאנינג - ינסו לתת עוד עונה בלתי נשכחת. יוסטון טקסאנס, שעדיין מחפשת הופעת פלייאוף ראשונה בהיסטוריה הצעירה שלה, תנסה להפתיע וטנסי טייטאנס, תנסה לא להסתמך יותר מדי על מצבי הרוח של הקווטרבק המצוין שלה (על הנייר כמובן), וינס יאנג.


פייטון מאנינג. בדרך לעוד עונה בלתי נשכחת? (AP)

 

ומה קורה במערב החטיבה? סן דייגו צ'ארג'רס כבר מזמן הפסיקה לחכות לווינסנט ג'קסון, תופס טוב עם שגעון גדלות, שפתח גם הוא בשביתה איטלקית למרות שהליגה השעתה אותו לשלושה משחקים על שימוש בחומרים אסורים. דנבר יכולה לתת פייט, אבל אל תבנו על טים טיבו, כוכב המכללות שנבחר נמוך בדראפט ולא צפוי לקבל יותר מדי הזדמנויות כקווטרבק של הברונקוס. למרות טענת הפרשנים כי הוא אינו מתאים לסגנון המשחק במקצוענים, זה לא הפריע לטיבו לקבל הכי הרבה סיקור תקשורתי בפגרה.

 

שמח גם ב-NFC

בחטיבה המקבילה יש קצת פחות סיפורים, אבל תסמכו על האמריקאים שיהיה מעניין. ב-NFC צפון שוב תתמקד תשומת הלב בקרב בין ברט פארב הבלתי נגמר ומינסוטה שלו,

לבין האקסית המיתולוגית גרין ביי, שהחליטה כבר לפני שנתיים להמר על ארון רודג'רס כיורש, ודווקא הצליחה לא רע בכלל מאז הפרידה המתוקשרת מהקווטרבק בן ה-40. שיקגו ודטרויט ייאבקו על הפירורים בבית הזה.

 

במזרח, אולי הבית המרתק ביותר בחטיבה, מחכה לנו קרב די דומה בין דונובן מקנאב, שעבר מפילדלפיה ליריבה השנואה וושינגטון, למרות שהחזיק בהצעות נוספות. ניו יורק ג'איינטס שוב תציג קבוצה חזקה עם איליי מאנינג וחבריו (זכו בתואר רק לפני שלוש שנים). טוני רומו ינסה שוב להשכיח את כל הפלופים בעבר, במטרה להפוך את דאלאס המצוינת לקבוצה הראשונה שעולה לסופרבול שנערך אצלה בבית. אבל אל דאגה, כמובן שהוא לא יצליח.


ברט פארב הלא נגמר יחכה שוב עם מינסוטה לאקסית גרין ביי (AP)

 

אחרי סופרבול גדול, האלופה ניו אורלינס תשלוט ב-NFC מערב, אבל הפרשנים חלוקים בדעתם אם היא תוכל לזכות בתואר בפעם השנייה ברציפות - עניין שהפך לנדיר ב-NFL. דרו בריז עוד כאן, מרקס קולסטון כאן ואפילו רג'י בוש, למרות שכנראה ייאלץ להחזיר את גביע הייסמן, נשאר. במערב צפויה סן פרנסיסקו לספק קצת עניין, אבל הבית שלה הוא אחד החלשים בליגה.

 

ציטוטי פתיחה

ראיין, מאמן ניו יורק ג'טס,

על המו"מ המתמשך עם דרל ריביס: "זה כמו יחסים אסורים בין שני נאהבים שההורים שלהם לא מרשים להם להיות ביחד. הוא רצה לשחק ואני רציתי שיתחיל את העונה, אבל דברים לא קרו כמו שהיינו רוצים".

 

רנדי מוס, ניו אינגלנד פטריוס, רוצה חוזה חדש: "כשאתה נותן כל כך הרבה והתפוקה האישית שלך לא יורדת, זה מרגיש כאילו לא ממש רוצים שתישאר". מוס נכנס לשנה האחרונה בחוזהו, בה ירוויח 6.4 מיליון דולר. מסכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עונת הפוטבול נפתחת
צילום: רויטרס
מומלצים