"מאמץ מודיעיני של שנים": מפות שנמצאו בידי מחבלי חמאס מעידות על ריגול בבסיסי צה"ל

ה"גרדיאן" הבריטי פרסם פרטים שנחשפו מהמאמץ המודיעיני של ארגון הטרור הפלשתיני לקראת אירועי טבח שביעי באוקטובר • צה"ל הציג בפני כלי התקשורת הזר מסמכים וציוד שנתפס ברשותם של המחבלים שנהרגו כולל מחשבים ניידים, טלפונים עם כרטיס סים ישראלי ומפות

מחבלי חמאס בדרך לישראל. צילום: איי.אף.פי.

חמאס צייד את מחבליו במפות שככל הנראה שורטטו בעזרת מידע פנימי על בסיסי צה"ל, כך פרסם הבוקר (שלישי) ה"גרדיאן הבריטי", לאחר שחומרים שנתפסו ברשותם של מחבלי חמאס הוצגו לכתבים על ידי צה"ל.

לטענת העיתון, מפה של בסיס צבאי שנתפסה על מחבל שחדר לישראל במהלך אירועי השביעי באוקטובר הכילה רישום מפורט של בסיס ועמדות צבאיות שככל הנראה נעשו בעזרת מידע שסיפק מרגל. "המפה שורטטה ממידע פנימי, כמעט בוודאות ממרגל של חמאס, סיפר מקור ישראלי", נכתב בעיתון.

תפיסת מחבלים באחד מיישובי הדרום

על פי הדיווח, המפה שהוצגה בפני העיתון הבריטי "נראתה מפורטת יותר אפילו ממה שצה"ל צריך", עדות למידע הרב שהושג על הבסיס בטרם הכנת המפה עבור המחבלים. 

לעיתון הוצגו על ידי צה"ל שלל מסמכים, מחשבים ניידים ומכשירי טלפון שנמצאו ברשותם של מחבלי חמאס, לאחר חדירתם לשטח ישראל, וברצועת עזה. בין הממצאים שהורשה העיתון לתאר הוא שיחון בשפה העברית שנועד לאפשר למחבלים לתקשר עם האזרחים שחטפו. בשיחון הופיעו משפטים כמו "להתפשט" ו"לשים את הידיים על הראש ולפתוח רגליים".

לטענת העיתון, גורמים בצה"ל אמרו כי מדובר במאמץ מודיעיני שנמשך שנים מצדו של ארגון חמאס. עוד נטען כי במחשבים ניידים ומסמכים בכתב יד שנמצאו קיימות עדויות לתכנון של חלקים מכוח הפלישה של חמאס לתקוף אתרים צבאיים במרכז הארץ. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר