כמה שווים זכויות השידור של הפרמייר-ליג? הרבה, הרבה מאוד. הנהלת הליגה הודיעה רשמית כי האריכה את הסכם זכויות השידור שלה עם רשת "סקיי ספורטס" המקומית (ורשת TNT האמריקאית) בארבע שנים נוספות, מ-2025 עד 2029. הסכום שהיא תקבל שובר שיאים: 6.7 מיליארד פאונד. "סקיי ספורטס" גברה על ההצעה שהגישה חברת אמאזון, ששידרה עד כה 20 משחקים בעונה, אבל נותרה כעת בלי כלום.
במסגרת ההסכם, "סקיי" תוכל לשדר לא פחות מ-270 משחקי כדורגל בכל עונה, כשבמינימום היא תחויב ל-215. יהיו שם משחקים שעד כה לא שודרו בשידור חי. למשל, לראשונה אי פעם, "סקיי ספורטס" תוכל לשדר את כל עשרת משחקי מחזור הסיום - מה שלא היה נהוג עד כה, כמו גם את משחקי שישי ערב.
2 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים אליפות
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים אליפות
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים אליפות בסיום העונה שעברה
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
ארסנל חוגגת את השוויון של טורסארד
ארסנל חוגגת את השוויון של טורסארד
הקבוצות ירוויחו גם הן מההסכם
(צילום: AP Photo/Frank Augstein)
בנוסף, רשת ה-BBC קיבלה את הזכויות לשדר את תקצירי הפרמייר-ליג, במסגרת תכנית סיכום המחזור האגדית "Match Of The Day". יש לציין כי זו הפעם הראשונה שהפרמייר-ליג עוברת הליך מכרז על זכויותיה מאז 2018. העסקה הקודמת, שהוארכה בשל מגפת הקורונה, עמדה "רק" על 5 מיליון פאונד.
מנכ"ל הפרמייר-ליג, ריצ'רד מאסטרס, אמר: "התוצאה של התהליך הזה מדגישה את העוצמה של הפרמייר-ליג, ומהווה עדות למועדונים, לשחקנים ולמנהלים שלנו שממשיכים לספק את הכדורגל התחרותי בעולם, באצטדיונים מלאים מדי שבוע".
מדובר בצמיחה דרמטית - אם מסתכלים על הסכם הזכויות הראשון של הליגה, שנחתם ב-1992 עם הקמתה, ועמד - תקשיבו טוב - על 190 מיליון פאונד בלבד. בכלל, זכויות השידור בכל מקום בעולם הופכים לעסק יקר מאוד. ה-MLS, לשם דוגמה, חתמה רק לאחרונה (קצת אחרי הגעתו של לאו מסי לאינטר מיאמי) על הסכם זכויות שידור עולמי ל-10 שנים עם ענקית הטכנולוגיה אפל בשווי של 2.5 מיליארד דולר במהלך כל תקופת הסכם.