כשלושה חודשים אחרי שנפצע במהלך האימון המסכם של הנבחרת לקראת רומניה, חזר היום (שני) ליאל עבדה לאימוני קבוצתו סלטיק. כך אמר מאמנו, ברנדן רודג'רס, במסגרת מסיבת העיתונאים שקיימה אלופת סקוטלנד לקראת משחק הליגה מחרתיים נגד היברניאן.
זוהי בשורה משמחת עבור ראשי הנבחרת הלאומית, המנהל המקצועי יוסי בניון והמאמן אלון חזן, לאחר שהחלוץ נאלץ להיעדר מששת המשחקים האחרונים של קמפיין מוקדמות יורו 2024. עכשיו יכולים השניים לקוות כי השחקן יהיה כשיר לקראת משחקי הפלייאוף של ליגת האומות, שייפתחו ב-21 במרץ, בחצי הגמר נגד איסלנד.
1 צפייה בגלריה
עבדה
עבדה
מצפים לראות אותו בכשירות מלאה בקרוב. עבדה
(צילום: Steve Welsh/Getty Images)
"אני מאשר שעבדה חזר לאימונים", אמר המאמן האירי. "החיסרון שלו ושל דייזן מאידה (שחזר אף הוא מפציעה) היה משמעותי עבורנו. המצב של דייזן אומנם טוב יותר מבחינת כשירות אך אני מצפה לראות את שניהם זמינים לפעילות עד סוף החודש". יש לציין כי בסוף דצמבר מתקיימים משחקי חג המולד באי הבריטי, עומס המשחקים גובר וכך גם הצורך בסגל שחקנים כמה שיותר עמוק.
עבדה חוזר לאימונים אצל אלופת סקוטלנד, בצל קרע שנוצר בינו ובין אוהדי הקבוצה, בעקבות תמיכה שהביע ארגון הבריגדה הירוקה במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. עבדה הפצוע ביקש מהנהלת המועדון לפרסם הודעת גינוי להתנהגות של ארגון האוהדים, ואכן כך קרה, אבל ארגון האוהדים בכל זאת הקים מפגן תמיכה נוסף בחמאס, במשחק ליגת האלופות מול אתלטיקו מדריד.
הן בתקשורת הסקוטית והן בתקשורת הישראלית דווח לפני כחודש כי בעקבות הדברים עשוי עבדה לעזוב את סלטיק. "לראות אוהדים מעודדים את הרצח של העם שלי, זה לא מקובל בשום אופן", אמר השחקן. "סבלנו הרבה במהלך ההיסטוריה, אבל תמיד קמנו. ב-70 שנה בנינו את אחת המדינות המשפיעות ביותר בעולם. לעולם לא ניכנע לשום סוג של טרור".