רץ המרתון הישראלי: "המדינה שכחה את אברה מנגיסטו"

גזאצ'ו פנטה, אלוף הארץ בריצת 50 קילומטר, לא שוכח: "אנחנו ממשיכים להילחם" • בינתיים הוא מנסה להעלות את המודעות ומספר בשיחה עם "ישראל היום": "יש לנו גם נציגות בכל ערב בכיכר החטופים, שמניפים את התמונה שלו ומנסים שיזכירו אותו כמה שיותר"

פטנה עם החולצה. "המדינה שכחה את אברה". צילום: מרתון ירושלים

בימים שבהם מתנהל קמפיין גדול להחזיר את החטופים שנמצאים בשבי החמאס מה-7 באוקטובר, ממשיך רץ המרתון גזאצ'ו פנטה לנסות ולהעלות את המודעות להשבתו של אברה מנגיסטו, אזרח ישראלי ממוצא אתיופי שנכנס לרצועת עזה בספטמבר 2014. 

בכל יום, פנטה מעלה לאינסטגרם סטורי שבהם מציין את מניין הימים שמנגיסטו נמצא בעזה ולא חזר וסרטונים מאימוניו בהם הוא לבוש בחולצה הקוראת להחזיר את אברה הביתה. פנטה עלה לכותרות לאחר שחצה את קו הסיום במרתון תל אביב 2017, כשהוא מניף חולצה עם הכיתוב  "עד מתי אברה מנגיסטו?", בתקופת הקורונה ב-2020 אלוף ישראל ל-50 קילומטר, רץ בסלון ביתו מרתון, אותו הקדיש למנגיסטו.

הסטורי שמעלה פנטה, צילום: מתוך אינסטגרם

"אנחנו ממשיכים להילחם", סיפר פנטה ל"ישראל היום": "אנחנו נלחמים שמנגיסטו יכנס גם לרשימת השמות של המשוחררים בכל פעם. עד לפני חודש לא דיברו עליו ונראה כי המדינה שכחה אותו. אני ממשיך לרוץ עם החולצה וקורא להחזיר אותו כמה שיותר מהר. יש לנו גם נציגות בכל ערב בכיכר החטופים, שמניפים את התמונה שלו ומנסים שיזכירו אותו כמה שיותר, זה לא קל, זה סיפור קצת שונה ואנשים גם ישר שופטים ואומרים "הוא עבר את הגדר מיוזמתו", גם בתקשורת והממשלה לא מדברים עליו". 

"עכשיו זה הזדמנות לעשות עסקה של כולם כולל כולם, יש לי חשש ופחד שבסופו של דבר ישאירו אותו מאחורה כי אין מי שנלחם עבורו, ככה שאנחנו ממשיכים להזכיר אותו בכל מצב, בכל אימון, בכל מירוץ. אני מקווה שבשלב הבא יחזירו גם אותו, ביחד עם הדר גולדין, אורון שאול והישאם א-סייד".

פנטה הוסיף: "עד יום שישי האחרון, חשבתי שהוא יהיה בין הראשונים שיחזירו אותו, אבל זה לא יצא לפועל. אנשים לא מבינים את המצב שלו, אדם הלוקה בנפשו, שעבר את הגדר. לא יודעים מה הוא עבר ואיזה מצב הוא נמצא".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו, צילום: AFP, EPA
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר