יום רביעי, 29.05.2024 שעה 10:08

ספורטאי השנה: דולגופיאט ונבחרת ההתעמלות

הוועד האולימפי בחר את ההישגים הגדולים של 2023: איילת זוסמן ושני הרשקו מאמני השנה, גם נבחרת הכדורגל זכתה בתואר. יעל ארד: "הבחירה הייתה קשה"

|
ארטיום דולגופיאט (רויטרס)
ארטיום דולגופיאט (רויטרס)

הנהלת הוועד האולימפי בישראל קבעה היום (ראשון) מי הספורטאים המצטיינים של שנת 2023, כאשר ארטיום דולגופיאט ונבחרת ההתעמלות האמנותית זכו בתואר הספורטאי והספורטאיות המצטיינים.

בקטגוריית הספורטאי המצטיין נבחר האלוף האולימפי בהתעמלות מכשירים, ארטיום דולגופיאט, שזכה בתואר אלוף העולם בתרגיל הקרקע ובתואר סגן אלוף אירופה. ארטיום זכה במדליית הזהב העולמית בשבת השחורה, שעות אחרי פרוץ מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, כשהוא מצליח להתעלות מעל ההלם ששרר בנבחרת. זוהי הפעם הרביעית שדולוגפיאט נבחר לתואר ספורטאי השנה של הוועד האולימפי.

בקטגוריית הספורטאיות המצטיינות נבחרות חברות נבחרת התעמלות אומנותית: רומי פריצקי, דיאנה סברצוב, שני בקנוב, הדר פרידמן, ליזה בנצ’וק ואופיר שחם. המתעמלות סיימו עונה יוצאת דופן, בה זכתה הנבחרת במדליית הזהב באליפות העולם בקרב רב ובמדליית הכסף באליפות אירופה בקרב רב.

נבחרת ההתעמלות אמנותית (איגוד ההתעמלות)נבחרת ההתעמלות אמנותית (איגוד ההתעמלות)

בוועד האולימפי ציינו כי “הבחירה השנה הייתה מאתגרת במיוחד, משום שגם הג’ודאית ענבר לניר וגולשת הרוח שחר טיבי זכו באליפות העולם, כשלניר אף זכתה במדליית ארד באליפות אירופה, והן דורגו במקומות השני והשלישי. מעולם לא הייתה איכות שכזו במאבק על תואר ספורטאית השנה”.

בקטגוריית מאמנת השנה נבחרה איילת זוסמן, שליוותה את ההתעמלות האומנותית. הבחירה בה הייתה בזכות הובלת נבחרת ההתעמלות האמנותית על שלל הישגיה כמאמנת ראשית  ובהובלת דריה אטמנוב שסיימה במקום השלישי בקרב רב. זו הפעם השלישית שזוסמן נבחרת למאמנת השנה.

בקטגוריית מאמן השנה נבחר שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים בג’ודו, שמצעיד את הנבחרת להישגים תוך התקדמות מרשימה במחזור האולימפי לפאריס 2024. שני הוביל את חניכותיו למדליית זהב של ענבר לניר וארד של רז הרשקו באליפות העולם, והיה אחראי גם על שתי מדליות הכסף של גילי שריר ורז הרשקו ועל מדליית הארד של ענבר לניר באליפות אירופה.

ענבר לניר ושני הרשקו (איגוד הג'ודו העולמי)ענבר לניר ושני הרשקו (איגוד הג'ודו העולמי)

גם בקטגוריית המאמנים הייתה בחירה קשה. שחר צוברי, מאמן נבחרת הנשים בגלישת רוח, הוביל את הנבחרת להישגים חסרי תקדים, עם זהב וכסף באליפות העולם ומדליית כסף באליפות אירופה, כך שהוא היה מועמד טבעי וראוי לתואר מאמן השנה. כמו כן, סרגיי וייסבורג, מאמן נבחרת הגברים בהתעמלות מכשירים, גם רשם הצלחות. בכל אופן, רק אחד יכול לזכות.

גם השנה הוועד האולימפי בחר להקדיש את קטגוריית הספורטאים הצעירים המצטיינים לזכרו מאמן הקיאקים ברק לופן ז"ל, שנרצח באפריל 2022 בפיגוע הרצחני ברחוב דיזנגוף בתל אביב.

בקטגוריית הספורטאית הצעירה של השנה נבחרה הנבחרת הקבוצתית ג'וניור בהתעמלות אומנותית - שכוללת את אלינור גרץ, יובל שולמן, שלי אלגאי, מיטל סומקין, קסניה קוליק וענת שניידר - בזכות הישגיהן בזכייה במדליית הזהב באליפות העולם בקרב רב ובמדליית הכסף באליפות אירופה בקרב רב. בקטגוריית הספורטאי הצעיר של השנה נבחר הג’ודאי ערן פיקס, סגן אלוף העולם לנוער.

בתואר פריצת השנה זכתה הנבחרת הצעירה בכדורגל, בהובלת המאמן גיא לוזון והמנהל המקצועי בוני גינצבורג, על הישגיה המרשימים, שהקנו לכדורגל הישראלי את ההעפלה לטורניר הכדורגל במשחקים האולימפיים בפאריס 2024 אחרי היעדרות ארוכה.

גיא לוזון (ראובן שוורץ)גיא לוזון (ראובן שוורץ)

השנה החליטה וועדת הפרס, בראשותה של ספורטאית העבר חנה שזיפי, לציין באופן מיוחד “הישג יוצא דופן” לרץ המרתון הישראלי מארו טפרי שזכה במדליית הכסף היוקרתית באליפות העולם.

השנה הוחלט בוועד האולימפי לדחות בשלב זה את טקס נבחרי השנה בשל אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה בעזה. המועד החדש ייקבע בהמשך.

יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד, אמרה: “בחירת מצטיינות ומצטייני השנה לעונה שהסתיימה הייתה קשה בזכות ההישגים המצוינים של הספורט האולימפי בשנה החולפת, השנה הטרום אולימפית, מגוון הענפים וכמות המדליות באליפויות עולם ואירופה היא חסרת תקדים וממשיכה את מגמת ההתפתחות של הספורט הישראלי. הפוטנציאל של המשלחת לפאריס נהדר, אך אנחנו נכנסים לשנה האולימפית במצב לאומי מורכב מאוד ועם אתגרים חדשים בתחום האבטחה ובתחום הכלכלי לספורטאי המשלחת ולספורט הישראלי וכולי תקווה שנוכל להתגבר ולממש את הפוטנציאל הרב שנבנה בשנים האחרונות. אני רוצה לברך את האגודות, האיגודים, את היחידה לספורט הישגי ואנשי המקצוע בוועד האולימפי, לצד הצוות המקצועי הרחב שמלווה את הספורטאים שלנו לאורך כל השנה – העיניים כעת נשואות לפאריס 2024”.

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */