דובר צה"ל התיר הבוקר (ראשון) לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנפלו בקרבות בעזה. רס"ל (מיל') אור ברנדס, בן 25 משוהם, לוחם בגדוד 82 שבחטיבת השריון, נפל אמש בקרב במרכז הרצועה. סמ"ר אסצ'אלו סמה, בן 20 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 932 בחטיבת הנח"ל, נפצע בלחימה לפני כשלושה שבועות - ואתמול נקבע מותו.

הוריו של אור ברנדס, שמחה ומיקי, סיפרו כי בנם היה "איש של נתינה, חיוך ושמחה, תמיד מוקף בחברים. היו לו הרבה חברים, מכל רחבי הארץ. הוא היה איש משפחה למופת ואהב את אחייניו אהבת נפש. בשבוע שעבר אור חזר הביתה לחופשה קצרה ושיחק עם אחייניו בקלאס ובפיפא, במשך שעות, מכל הלב. הוא אהב את החיים וחי אותם בשמחה, לצערנו קצר מדי". הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין במושב חדיד.

אור ברנדס ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
רס"ל (מיל') אור ברנדס ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה
אור ברנדס ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אור ברנדס ז"ל וחבריו לגדוד | צילום: באדיבות המשפחה

ברנדס היה סטודנט לפסיכולוגיה. "מקצוע שאהב והתאים לו מאוד", הוסיפו הוריו. הוא למד בביה"ס הממלכתי דתי אבני החושן ובישיבת שלהבת והיה חניך בסניף בני עקיבא בשוהם. 

אור ברנדס ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
הוריו של אור ברנדס ז"ל: "הוא אהב את החיים וחי אותם בשמחה" | צילום: באדיבות המשפחה
אור ברנדס ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
"הוא היה איש משפחה למופת", סיפרו הוריו של אור ברנדס ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

סמ"ר אסצ'אלו סמה, בן 20 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 932 שבחטיבת הנח"ל, נפטר מפצעיו אמש לאחר שנפצע אנוש בקרב בצפון הרצועה ב-14 בנובמבר. חבריו נהגו לקרוא לו אסי, ובסביבתו סיפרו כי היה אהוב מאוד, חייכן, רגיש לסובבים אותו והתעקש להתגייס לשירות קרבי. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בסגולה.

סמ"ר אסצ'אלו סמה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
סמ"ר אסצ'אלו סמה ז"ל | צילום: דובר צה"ל

אסי היה לוחם בפלוגת החוד בגדוד גרניט. "הוא נפצע במהלך הלחימה בלב רצועת עזה", כתבו עליו בגדוד. "מאז היה מורדם ומונשם ועבר מספר רב של ניתוחים וטיפולים. ביום חמישי מצבו התדרדר משמעותית. הגדוד וחטיבת הנח"ל מרכינים ראש ונמשיך ללוות את משפחתו לאורך הדרך". 

חיה בלחסן, מנהלת כפר הנוער מוסינזון בהוד השרון, נפרדה מתלמידה האהוב: "אסי השובב בעל שתי גומות הגיע אלינו לפנימייה בכיתה ט'. בשתי מילים: מלח הארץ. הוא סיים בהצלחה את לימודיו עם בגרות מלאה. אהב מאוד את החברים שלו, אנשים שחי איתם ביחד מסביב לשעון, ואת הצוות החינוכי. אסי התעקש להתגייס לשירות קרבי משמעותי, חלם להיות לוחם, ישן בשטח. אהב אדם ואהב את המדינה".

סמ"ר אסצ'אלו אסי סמה ז"ל
מנהלת כפר הנוער מוסינזון: "אסי התעקש להתגייס לשירות קרבי משמעותי, חלם להיות לוחם"
 סמ"ר אסצ'אלו אסי סמה ז"ל
פינת הנצחה בכפר הנוער מוסינזון

המחנכת של אסי בכפר הנוער, קריסטינה קלימנקו, סיפרה: "אסי לב גדול מאוד. תמיד עם חיוך על הפנים, אם ראה מישהו מצוברח - תמיד היה מרים אותו. הוא היה מאוד משמעותי בכיתה שלו. 'תהיה חזק יותר מהתירוץ שלך', היה המוטו של אסי, משפט שאפילו נכתב בגב החולצות בטיול השנתי. זה היה אסי שלנו. הוא העביר הרצאות על האפליה שעברה העדה האתיופית. היה מנהיג, עזר ותרם בכול, תמיד עם חיוך".