יממה אחרי מדליית הארד של רז הרשקו בגראנד סלאם טוקיו, נבחרת הנשים העמידה היום (ראשון) עוד שתי נציגות על הפודיום. זאת לאחר שאלופת העולם, ענבר לניר (במשקל עד 78 ק"ג) נעצרה רק בגמר וזכתה במדליית הכסף, וגפן פרימו (עד 58 ק"ג) זכתה במדליית הארד.
לניר (78 ק"ג) רשמה יום מצוין, עם קרבות אטרקטיביים המאפיינים את סגנון הג'ודו שלה. הם כללו, בין היתר, ניצחון באיפון מרשים על האלופה האולימפית, שורי אמאדה היפנית, ברבע הגמר. עוד קודם לכן, גברה לניר על אאודה איקומי מטהיטי. בחצי הגמר הישראלית הרשימה מול יפנית נוספת, ריקה טקאימה, בדרך לקרב על ראש הפודיום. בגמר היא הפסידה בווזארי לברזיליאת מיירה אגיאר, אשר ניצחה את לניר גם לפני שנתיים בטוקיו.
1 צפייה בגלריה
פרימו, הרשקו ולניר
פרימו, הרשקו ולניר
הישג נהדר לנבחרת הנשים. פרימו, הרשקו ולניר
(צילום: איגוד הג'ודו)
"אני ממש שמחה לעמוד על הפודיום בטורניר הגראנד סלאם היוקרתי בטוקיו", אמרה לניר אחרי הזכייה. "כל הזדמנות להניף את הדגל ולייצג את המדינה שלנו בכבוד היא זכות גדולה עבורי. מקווה שהמדליה הזאת תתן עוד חיזוק לתקופה הקשה והארוכה שאנחנו עוברים".
פרימו (52 ק"ג) זכתה בארד לאחר שיריבתה הברזילאית לאריסה פימנטה ספגה שלושה עונשים. פרימו פתחה את יום הקרבות בסיבוב השני, כך שעד לחצי הגמר, בו הפסידה הפסידה בריתוק לאוטה אבה, האלופה האולימפית היפנית, היא ניצחה שלוש פעמים (במוקדמות וברבע הגמר): בווזארי יריבה ממקסיקו, בעונשים ג'ודוקא מקוריאה ובאיפון מתחרה ממונגוליה.
פרימו אמרה לאחר הזכייה: "אני שמחה לעמוד על הפודיום כאן ביפן ובמיוחד לייצג את המדינה שלנו בגאווה ובכבוד. מקווה שהמדליה הזו תביא קצת נחת בתקופה הקשה הזו".
מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו הוסיף: "סיימנו את הגראנד סלאם היוקרתי בטוקיו עם שלוש מדליות. זה הישג היסטורי, וזה מתחבר לשנה הזו של נבחרת הנשים בה הנבחרת שברה שיא אחרי שיא. הפנים שלנו לקראת שנת 2024, לה אנחנו כל כך מחכים וערוכים להשקיע את כל הכוחות שלנו לקראת המשחקים האולימפיים בפריז.
אני גאה בספורטאיות ובצוות וגאה שזכינו לייצג את מדינת ישראל המדינה הכי טובה בעולם״
עוד אצל הנשים: שירה ראשוני, תמר מלכה (עד 48 ק"ג) וגילי שריר (עד 63 ק"ג) הודחו בסיבובים המוקדמים.
אצל הגברים, אף ג'ודוקא לא צלח את הסיבוב הראשון. ים וולצ'ק ואריאל שולמן (עד 60 ק"ג), ומתן קוקולייב וערן פיקס (עד 66 ק"ג) סיימו את דרכם בשלב מוקדם.
פורסם לראשונה: 08:49, 03.12.23