י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"סכנת חיים וסכנה נפשית"

עשרות אלפים בכיכר החטופים קראו "לשחרר את כולם עכשיו"

בנוכחות עשרות אלפים בכיכר החטופים: החטופים ששבו הביתה במסר חד וברור: "הזמן הולך ואוזל. שחררו את כולם עכשיו". דניאל אלוני ששוחרה מהשבי אחרי 49 ימים יחד עם ביתה אמליה הוסיפה: "ב-7 באוקטובר נחטפנו בברוטליות מהבית שלנו. הבנות שלנו ראו דברים שילדים בגיל הזה לא צריכים לראות. אנשים עלולים למות שם כי יחליטו פשוט לרצוח אותם. שחררו אותם עכשיו"

עשרות אלפים בכיכר החטופים קראו "לשחרר את כולם עכשיו"
הפגנה בכיכר החטופים צילום: אלדמע מילשטיין

לראשונה החטופים ששבו הביתה הגיעו לכיכר החטופים וקראו להחזרת כל החטופים. עודד לאופולד הנחה את העצרת.

השבים הצהירו בפני עשרות אלפי צופים: "כל יום שאתה חי שם יכול להיות היום האחרון. אתם לא יכולים לתאר את התופת. אסור להשאיר אותם שם. אף אחד, אף אחת, לא עוד דקה אחת".

הדס קלדרון ושני ילדיה ששבו השבוע משבי החמאס: "בבית מחכים לי ארז וסהר, גיבורי העל הפרטיים שלי ששרדו וחזרו. העדויות מטלטלות ומחרידות, אף ילד, ילדה, איש ואישה לא צריכים לחוות זאת. אסור לשכוח שאבא שלהם עופר עדיין שם. אל תשכחו גם את הגברים. אחרי ששמעתי מהשבים, עכשיו יותר מתמיד אני מבינה כמה זה בהול ודחוף. לא ניתן לדבר על העתיד או על בטחון המדינה כל עוד לא מתקיים בטחונם של כל החטופים".

ילנה טרופנוב ששוחררה השבוע משבי החמאס. בעלה ויטלי נרצח בשבת השחורה, ובנה סשה נותר מאחור בשבי החמאס: "אני מתרגשת לעמוד כאן מולכם, באתי להגיד תודה כי בלעדיכם, לא הייתי פה. צריך להמשיך ולהחזיר את סשה שלי ואת כולם, הביתה עכשיו".

במהלך עצרת השבים, הוקרנו סרטונים של החטופים ששבו משבי חמאס ומתאוששים כעת בבתי החולים בישראל ובבתיהם.

יוכבד ליפשיץ בת ה-85, ששוחררה לפני כחודש מסרה: "הייתי 17 יום במנהרות, לא ישנתי כמעט. היה לי מחסור במזון. בארבעת הימים האחרונים חליתי והמחבלים פחדו שאני אגרום למגפה שם במנהרות. כל יום שם הוא קריטי, גם בגלל התנאים, תנאי המחיה שם מאוד קשים, החמצן בתעלות הולך ואוזל. הפחד מנקמה שלהם דרך החטופים שלנו גדולה. יש שם עוד חטופים בני 85 וצעירים שלא יעמדו בלחץ הנפשי והבריאותי. החובה המוסרית של הממשלה הזו זה להחזיר אותם מיד, בלי היסוס, הביתה".

יפה אדר בת ה-85 ששוחרה משבי חמאס לאחר 49 יום בשבי הוסיפה: "אני הפעם הפעם מדברת בתור סבתא של תמיר ארד, הייתי 49 יום בתופת הזו. אני מבקשת ומתחננת מכל מקבלי ההחלטות תוציאו את הילדים, תוציאו את כולם, זה לא קל, לא להם ולא למשפחות ולא לאף אחד. עכשיו אני רוצה לראות אותם, לא כשאני אהיה בארון. בבקשה זה הזמן".

רז בן עמי ששוחררה משבי חמאס אחרי 54 ימים: "אני רוצה להגיד לכם תודה על שהחזרתם אותי. לכל אחד מגיע שיחזירו אותו כאן ועכשיו, הם לא צריכים את הסבל הנוראי הזה. חייבים להוציא אותם משם כי אם לא נוציא אותם עכשיו, הם לא יצאו בחיים".

דיצה היימן, שהייתה למעלה מ-50 ימים בשבי החמאס מסרה: "היה מעט אוכל בשבי וככל שעבר הזמן האוכל הלך ופחת. ככל שהזמן עובר, הנזק הולך וגדל והיכולת של הגוף לשרוד הולכות וקטנות. זו סכנת חיים וסכנה נפשית. חייבים להוציא אותם מיד ולעשות הכל כדי שזה יקרה".

דניאל אלוני ששוחרה מהשבי אחרי 49 ימים יחד עם ביתה אמליה הוסיפה: "ב-7 באוקטובר נחטפנו בברוטליות מהבית שלנו. הבנות שלנו ראו דברים שילדים בגיל הזה, או בכל גיל, לא צריכים לראות. סרט אימה. אתה מרגיש שאתה רוצה לצבוט את עצמך ולהתעורר מהסרט הזה. אני מדברת ואני רועדת, סליחה. זה היה מבעית, זה היה מפחיד. אין סדר יום, אין כלום. ישנים, בוכים. כל יום נוסף שעובר הוא נצח שלא נגמר. בשבי נמצאים עדיין גיסי, אח שלו, בת זוגו, בת זוגתו ואח שלה. אנשים יכולים למות שמה, כי יחליטו פשוט לרצוח אותם. שחררו אותם עכשיו, מיידי, אין זמן. אני מתחננת בשמי ובשם שאר החטופים".

האלוף לשעבר נועם תיבון שחילץ את בנו ונכדותיו מהמחבלים שחדרו לנחל עוז: "שחרור כל החטופים הוא המשימה העליונה של המלחמה, לפני כל משימה אחרת! ובראש סדר העדיפויות שלנו ועד שלא נחזיר את כל החטופים לא ננצח במלחמה!. לא ננוח ולא נשתוק ולא נשקוט עד שנחזיר את כל החטופים. נפגשתי בשבועות האחרונים עם חיילי צה"ל והמפקדים והמפקדות המופלאים בעזה, הם כולם חדורי מוטיבציה להחזיר את כולם לארץ, והם מוכנים לעשות הכל בשביל שזה יקרה".

ענבר גולדשטיין, דודתם של אגם, גל וטל גולדשטיין אלמוג ששוחררו משבי החמאס: "אנחנו זכינו ביום ראשון האחרון לקבל חזרה את בני משפחתנו בריאים ושלמים. אני כאן היום, כי הבטחנו לאורך כל הדרך שגם כשאהובינו ישובו אנחנו לא ננטוש את המאבק. אנחנו משפחה אחת. כולם צריכים לחזור. יש לנו אחריות כלפיהם, אני, אתם, הקבינט ומדינת ישראל. אסור לנו להשאיר אותם שם לעוד שנייה אחת, תחזירו אותם אני מבקשת עכשיו".

שי גרוס, צעיר חטופי המטוס באנטבה הוסיף: "אנחנו לא נסתפק בהחזרת החטופים שכבר שבו לביתם, עד שלא יושב האחרון מהחטופים.היום זה כאן אבל מחר יכול להיות בכל מדינות באירופה. באנטבה, אני הייתי הצעיר מביניהם, היינו במרחק 4000 קילומטרים מהמדינה אבל היום, הם כאן במרחק מטרים מאיתנו. שבתי משם ילד אחר אבל הצלחתי להקים משפחה לתפארת מדינת ישראל! כך גם יהיה עם החטופים שלנו! תהיו חזקים, האחדות של העם כאן כדי להישאר! עם ישראל ינצח".

חמאס שחרור חטופים מטה משפחות החטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד