לא פחות מ-48,486 צופים הגיעו בממוצע למגרשי ליגת העל בעונה האחרונה. במחזור האחרון ששוחק לפני אותה שבת ארורה ב-7 באוקטובר הכמות הייתה אפילו גבוהה יותר (78,016). האוהדים הצביעו ברגליים. היום (שבת) - עם חזרתה הרשמית של הליגה הבכירה לפעילות - אף אוהד לא יהיה ביציעים. החלטת פיקוד העורף. מי שירצה לצפות בקבוצתו, יצטרך לעשות זאת מול מסכי הטלוויזיה.
הליגה חוזרת והנפגעים העיקריים הם כמובן (שוב) האוהדים. בעיקר בעלי המנוי, ששילמו בתחילת העונה ממיטב כספם וכעת לא ברור לאלו משחקים יוכלו להיכנס, מתי והאם יזכו להחזר כספי באחד הימים. הקבוצות, מצד שני, בעיקר ממתינות. גם לרובן אין תשובות לשאלות שמעניינות כל אוהד ואוהד.
5 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
לא ברור לאלו משחקים יוכלו להיכנס - ולא רק הם. אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
המועדון היחידי מבין 14 קבוצות ליגת העל שהוציא הבהרה לאוהדים שלו היה הפועל ת"א, שתארח היום (15:00) לעיני בלומפילד ריק את הפועל חיפה במשחק שיפתח את המחזור השישי. "המועדון יפרסם בהמשך העונה מתווה מסודר והוגן, לאחר שתתברר התמונה המלאה של כמות המשחקים שייערכו ללא קהל. המתווה עשוי לכלול אפשרויות שונות וביניהן קבלת 'קרדיט' לרכישת כרטיסים עתידיים, קבלת החזר מלא או תרומה למועדון, בסכום התואם את כל המשחקים החסרים", נאמר כבר בשבוע שעבר על-ידי המועדון.
שתי הקבוצות עם כמות המנויים הרבה ביותר, מכבי חיפה ומכבי ת"א, שלכל אחת מהן יש כ-22,500 בעלי מנוי, עדיין לא התקבלה החלטה. מכבי ת"א לא הוציאה כל הבהרה בנושא, מכבי חיפה טענה: "אנחנו לא מתעסקים בזה עכשיו. כמובן שיהיה פיצוי לאוהדים".
גם סגנית האלופה, הפועל באר-שבע, הבהירו שלא ישכחו את הקהל: "אנחנו על זה", טענו שם אחרי פניית ynet. בבית"ר ירושלים, ששברה את שיא המנויים העונה עם 10,000 כאלו, ציינו: "כל המנויים שפונים מקבלים הודעה מכובדת שברגע שנדע בדיוק מה קורה העונה, ניתן אפשרויות פיצוי לכל אחד. עוד מוקדם, אבל כמובן שאף אחד לא יקופח".
5 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר שבע דגל פריסה
אוהדי הפועל באר שבע דגל פריסה
מראות כאלה כנראה שלא נראה בקרוב. אוהדי הפועל באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
גם ביתר קבוצות ליגת העל הסיפור זהה. לכל קבוצה שנעשה פנייה על-ידנו, נאמר שיהיה מתווה שלא יקפח אף אוהד, אך כרגע אין החלטה רשמית בנושא.
בהפועל חיפה נאמר כי "עוד לא גובש מתווה", באשדוד טענו כי "אף אוהד לא יקופח" והפועל חדרה הדגישו: "מחכים לראות מה יהיה בהמשך החודש ולפי זה נחליט". בהפועל ירושלים מסרו הודעה די זהה: "לא עוסקים כרגע בנושא. נבחן את הדברים תוך כדי תנועה".
נכון לעכשיו מתווה שר הספורט, מיקי זוהר, עליו הוא שוחח עם ראשי המועדונים הוא שהמדינה תגבה אותם בעד 70 מהכנסות העונה שעברה, אבל זה לא מקובל על כולם וכרגע אין באמת החלטה רשמית בנושא הפיצוי לקבוצות.
5 צפייה בגלריה
מיקי זוהר שר התרבות והספורט
מיקי זוהר שר התרבות והספורט
הכין מתווה. השר מיקי זוהר
(צילום: עוז מועלם)

הגרלות בין אוהדים בכדורסל הישראלי

בליגת העל בכדורסל הסיפור לא שונה. אמנם שם הותרה כניסה ל-1,000 אוהדים מדי משחק (בשל העובדה שמדובר באולם סגור ולא פתוח), אך עדיין אלפי אוהדים נותרו עם שאלות לא פתורות.
במינהלת הליגה, למשל, עדיין לא הודיעו רשמית על תאריך למשחק ביתי של מכבי ת"א. נכון לעכשיו המשחק היחיד של האלופה שנקבע לו תאריך הוא בחוץ מול הרצליה ב-11 בדצמבר, לכן במועדון עדיין לא החליטו על המתווה לכניסת ופיצוי קהל, גם מאחר שהמצב הביטחוני עשוי להשתנות בכל רגע.
5 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
אין להם משחקי בית בקרוב. אוהדי הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
בצד השני של העיר, הפועל ת"א פרסמה מתווה מנויים חדש לקראת המשחק נגד הפועל באר-שבע ב-3 בדצמבר בחוץ. במשחקי החוץ האדומים הודיעו כי ימשיכו לקבל כ-10 אחוז מכמות הכרטיסים המאושרת בכל מגרש - ויעשו הגרלה לחברי עמותה ומנויים. במשחקי הבית, על מנת להתמודד עם כך שכמות הקהל המותרת (1,000 צופים) קטנה מכמות המנויים, החליטו במועדון לפרסם לפני כל משחק הודעה מוקדמת על מועד פתיחת ההרשמה לכרטיסים, ו-1,000 הנרשמים הראשונים יקבלו כרטיסים.
בהפועל ת"א הודיעו בנוסף כי הקבוצה תאפשר למנויים שלא הצליחו להזמין כרטיס למשחק להזדכות במעמד רכישת מנוי לעונה הבאה בהתאם לכמות המשחקים. בנוסף, אוהד אשר יבחר לבטל את המנוי שבידו לפני המשחק הראשון יקבל החזר כספי מלא.
5 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חולון
אוהדי הפועל חולון
בהפועל חולון יקיימו ישיבה לגבי האם ואיך לפצות את האוהדים שרכשו מנוי
(צילום: עוז מועלם)
בהפועל ירושלים פעלו מול מינהלת הליגה כדי להבטיח שמשחקי הבית של הקבוצה יתקיימו במועד מאוחר ככל הניתן. המשחק בית הראשון של מחזיקת הגביע יתקיים ב-27 בדצמבר, זאת בציפייה שעד אז יקבע פיקוד העורף תקנות אחרות או שהמלחמה כבר תסתיים.
בנוסף, במועדון נמצאים בקשר עם פיקוד העורף ועיריית ירושלים כדי לנסות לקבל החרגה בכמות האוהדים שניתן להכניס לארנה, בהסתמך על תקדים שהיה בשבוע שעבר, בו הותר להכניס לאירוע בבנייני האומה בירושלים כ-3,000 איש. בקבוצה מדגישים שכל מבואות הארנה עשויות מבטון ולכן יש לא מעט שטחים מוגנים.
במידה ולא יאשרו את המהלך, בקבוצה יפתחו מנגנון של דף הרשמה לכל אוהד שירצה להגיע למשחק, ואז תיערך ביניהם הגרלה. בהמשך העונה מתכוונים במועדון לגבש מתווה החזר כספי למשחקים בארנה שלא התקיימו בארנה.
המשחק הביתי הראשון של הפועל חולון ייערך כבר הערב (19:20), נגד הפועל עפולה. "מנוי שלא הצליח או לא הספיק להזמין למשחק הזה יקבל עדיפות למשחק הבא", נאמר על-ידי המועדון. בקבוצה יקיימו ישיבה בה יוחלט האם ואיך לפצות את האוהדים שרכשו מנוי מבעוד מועד.