ליגת העל חוזרת, היא כבר חזרה בשבת שעברה עם משחק אחד, שעשה רעש כמו מחזור שלם. הפעם יש חמישה משחקים, כמות שכמעט משתווה לשבתות של פעם, בהן היינו צמודים ל"שירים ושערים" כדי לא לפספס אף שער. לא היה כדורגל כמעט חודשיים, וזה הזמן לרענן קצת את הזיכרון. מה היה עד עכשיו בליגה?

המוליכה: מכבי ת"א

רובי קין בא לישראל בלי ניסיון כמאמן ראשי, אבל מכבי ת"א שלו נראית אחרת לגמרי מהעונות הקודמות והיא נמצאת בנקודה זו עם 13 נקודות מתוך 15. היא גם חזרה לפעילות לפני כולן בזכות השתתפותה בשלב הבתים של הקונפרנס-ליג, וגם שם הצליחה להבטיח את העפלתה לשלב הבא עם שלושה ניצחונות יפים. זאת אמורה להיות העונה של מכבי ת"א, אבל אף אחד לא באמת יודע מה יהיה בהמשך.
6 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. מי יעצור את מכבי ת"א?
(צילום: עוז מועלם)

הסקורר: גיא מלמד

בראש טבלת מלך השערים, לצד ערן זהבי, נמצא גיא מלמד עם ארבעה שערים. מלמד הוא התגלמות הקלישאה של "חלוץ מוכח", שעשה כבר הרבה דברים בליגת העל, אבל העונה החלוץ בן ה-30 נראה חד מתמיד ומוביל את הפועל חיפה למקום השני. האדומים רשמו את ההפסד הראשון שלהם העונה לפני הפגרה הכפויה (2:1 לבני ריינה, שנגיע אליה בהמשך), ומלמד יצטרך לדאוג לכך שזאת לא תהיה עוד עונה בה הפועל חיפה נראית מצוין בתחילתה, ואז דועכת בהמשך. הליגה צריכה באופן נואש קבוצות כמו הפועל חיפה שיאתגרו את הקבוצות הגדולות. להפועל חיפה יש את היכולת להיות קבוצת צמרת יציבה. ואז, לקראת חודש מרץ, מלמד יקבל את הזימון לנבחרת - שכל-כך מגיע לו.
6 צפייה בגלריה
גיא מלמד
גיא מלמד
גיא מלמד. החלוץ הטוב בליגה?
(צילום: עוז מועלם )

המאמן החדש: בורחה למה

ה-0:3 המרשים על בית"ר ירושלים בטדי שבא אחרי תבוסה 5:0 בדרבי, היה אמור לשנות להפועל ת"א את כל העונה. זאת התאוששות שלא ראינו מהפועל ת"א בימים עברו, לצערה מייקל ולקאניס עזב במהלך הפגרה כדי להיות עוזר מאמן באיאקס וכבר לא נדע מה הסוף של הסיפור. במקומו מונה בורחה למה, שלא אימן קבוצה מסדר הגודל של הפועל ת"א ואי אפשר לדעת איך היא תיראה תחתיו, והאם היא תמשיך את אותו תהליך מפורסם שהתחיל אצל ולקאניס. למה היה העוזר של ולקאניס, אבל ראינו הרבה פעמים בעבר שעוזרים לא תמיד הולכים בדרכם של המאמנים הראשיים. אפשר לשאוב עידוד מכך שמדובר במאמן שמכיר את ישראל ואת הפועל ת"א, אולי הוא הדבר הגדול הבא. מה שבטוח - המינוי הזה מראה שאין דור חדש של מאמנים ישראלים, וזאת עלולה להיות בעיה.
6 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א בורחה למה
מאמן הפועל ת"א בורחה למה
למה. לאן הוא יוליך את האדומים?
(צילום: עוז מועלם)

מחפשת את עצמה: מכבי חיפה

התוצאות הלא טובות בליגה האירופית יפנו את כל משאביה של מכבי חיפה לליגה. מקובל לחשוב שמכבי חיפה פתחה לא טוב את העונה, היא גם לא פתחה אותה באופן רע במיוחד. יש לה שלושה ניצחונות בחמישה משחקים. היכולת זה משהו שצריך לדבר עליו. מה שזוכרים מה-1:2 על הפועל פ"ת זה את פרשת השלט, ולא את היכולת שלהגיד עליה "פושרת" תהיה מחמאה. מכבי חיפה תחת מסאי דגו עדיין מחפשת את עצמה. כמעט מיותר לציין כי היא והפועל באר-שבע הן היחידות שיכולות לעצור את מכבי ת"א. אם דגו יביא את מכבי חיפה לאליפות רביעית ברציפות, זה ללא ספק יהיה הישג מדהים. אולי דגו צריך להגיד לשחקניו לפני כל משחק שמדובר במוקדמות ליגת האלופות, כי אם מכבי חיפה תעלה באותו טירוף כמו שהיא עלתה נגד שריף טירספול או סלובן ברטיסלבה - יקרו רק דברים טובים.
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
איזו מכבי חיפה נראה עכשיו?
(צילום: REUTERS/Bernadett )

להיזהר מהבינוניות: בית"ר ירושלים

מצד אחד בית"ר יצאה ממינוס ארבע נקודות, מצד שני הניצחונות שלה הושגו על מ.ס אשדוד והפועל חדרה, קבוצות שכנראה ייאבקו נגד הירידה. היא יצאה לפגרה אחרי שני הפסדים לבני ריינה והפועל ת"א, ולמרות זאת קשה עד בלתי אפשרי לדמיין את בית"ר במאבקי הישרדות. עונה סתמית לא תתקבל בברכה, הסגל של בית"ר שווה יותר, המאמן שלה שווה יותר, השאלה היא מה התקרה שלה. היא חייבת לשאוף למקומות 3-4 לפחות, על אף הורדת הנקודות. כבר עכשיו אפשר לראות את התירוצים על כך שהקהל חסר, אולם גם מול טדי מלא בית"ר נראתה לא טוב. יש לה הזדמנות להתחיל עונה חדשה.
6 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס. למזלו, התבוסה להפועל ת"א נשכחה
(צילום: עוז מועלם)

ניקתה את הסגל: הפועל באר-שבע

פתיחת העונה של באר-שבע הייתה רעה. הפסד 6:1 למכבי ת"א בגביע הטוטו, הדחה במוקדמות הקונפרנס-ליג, ומאזן בינוני בליגה. אבל יש לה את אליניב ברדה, האיש הנכון על הקווים, מנהיג אמיתי שיכול להרים את הקבוצה מכל מצב. סגנית האלופה נפרדה משני זרים בינוניים, פטריק קלימלה וכריסטופר פטרסון. הם לא יחסרו, במיוחד לא קלימלה שהיה כאן מינואר והתקשה מאוד במלאכה הבסיסית של חלוץ: לשים את הכדור ברשת. באר-שבע עוד יכולה לגלות שסגל קצר הוא דווקא ברכה. פחות רוטציות, פחות אגו ופחות כאב ראש לברדה. זה הזמן של גיא בדש, אלון תורג'מן, יוני סטויאנוב וחבריהם לפרוח.
6 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה. שחרור השחקנים יכול לתרום
(צילום: עוז מועלם)

ההפתעה האפשרית: בני ריינה

שרון מימר לא היה עד כה מספיק זמן בקבוצה כדי להוכיח את עצמו כמאמן, ונוצרה לו תדמית של מאמן שסותם חורים, בא כדי להציל מהירידה ולא נשאר כדי לבנות. והנה אחרי חמישה מחזורים הוא ובני ריינה מעל הפועל באר-שבע והפועל ת"א. סיפור הסינדרלה של בני ריינה עשוי לקבל עוד פרק מרגש עם פלייאוף עליון. היא בנתה סגל לא רע והוא הביא לה תוצאות מצוינות. האם זה ימשיך ככה? האם מימר יהיה מועמד למאמן העונה? זה עוד יכול לקרות.
פורסם לראשונה: 17:25, 01.12.23