אחרי סל הניצחון המדהים של ים מדר נגד ריאל מדריד אמש (חמישי), העיתונאי הספרדי פיטי הורטאדו מדווח מה קרה ברגעים הדרמטיים.
"תן לי לשחק, תגיד למאמן להכניס אותי", אמר מדר לעוזר מאמן פנרבחצ'ה סטפנוס דדאס, זאת לאחר שהמאמן דימיטריס איטודיס סיפסל אותו עוד לפני ההארכה. מדר ירד לספסל 7:44 דקות לסיום כאשר פנרבחצ'ה הייתה בפיגור של 12 נקודות, כי המאמן דימיטריוס איטודיס לא היה מרוצה מההגנה שלו. "מדר אזר אומץ וניגש למאמן בעצמו, שהכניס אותו למגרש. זה נגמר בסל ניצחון מדהים", כתב הורטאדו. 17 נקודות היו למדר בסך הכל, שיא קריירה ביורוליג במשחק שהוא לא ישכח לעולם, כנראה הרגע הכי גדול בקריירה שלו עד כה.
2 צפייה בגלריה
שחקני פנרבחצ'ה בטירוף
שחקני פנרבחצ'ה בטירוף
שחקני פנרבחצ'ה חוגגים את הניצחון
(צילום: EPA/ERDEM SAHIN)
גם ב"מארקה" הספרדי החמיאו לגארד הישראלי: "ריאל מדריד הפסידה בדרך אכזרית בגלל הסל של מדר, שהיה מצוין. הסל שלו הכניס לטירוף את האולם באיסנבול". ב"אס" כתבו: "מדר עם חדירה סל קשה במיוחד הצליח לנצח את ריאל על הבאזר, מדהים". באתר ביורוליג נכתב: "רגע קסום של ים מדר עם סל בשנייה האחרונה" והשוו את הסל לזה שקלע ג'יג'י דאטומה נגד ריאל מדריד ב-2018. "סיום מדהים למשחק מותח באינסטבול" כתבו באתר "יורוהופס". ריאל הייתה במאזן 0:10 עד שפגשה את פנרבחצ'ה, אבל מדר גרם להפסד הראשון שלה העונה ביורוליג.
דימיטריוס איטודיס אמר בסיום: "ניצחנו בזכות דברים שלא רואים בסטטיסטיקה, בזכות הרבה מאמץ והקרבה. האוהדים לא הפסיקו להאמין ועזרו לנצח לנו, גם אחרי שהיינו בפיגור דו ספרתי. הם דחפו אותנו לניצחון, מגיע לשחקנים שלי כל הכבוד על המאמץ. זה ניצחון גדול בשבילנו". פנרבחצ'ה קטעה רצף של ארבעה הפסדים, ותנסה לחזור לעצמה באמצעות הניצחון על אלופת אירופה.
2 צפייה בגלריה
דימיטריס איטודיס מאמן פנרבחצ'ה
דימיטריס איטודיס מאמן פנרבחצ'ה
דימיטריס איטודיס. השתכנע להכניס את מדר
(צילום: EPA)
מדר סיים עם 6 מ-10 מהשדה (3 מ-4 מחוץ לקשת) והוסיף 2 אסיסטים, 2 חטיפות וריבאונד ב-22 דקות. מרקו גודוריץ' בלט אצל פנר (מאזן 5:6) עם 21 נקודות, ווילבקין הוסיף 19. סרחיו יוי וגבריאל דק קלעו 14 כ"א לריאל.
"היה משחק קשה נגד קבוצה גדולה", אמר מדר בסיום. "המהלך האחרון ייצג את כל המשחק, את איך שנלחמנו. היינו בסיטואציה לא פשוטה וניסינו להשיג את היתרון לכל אורך המשחק. הם שיחקו נהדר, אני שמח שנשארנו בעניינים ושהשגנו ניצחון ענק".