חודש בדיוק לאחר שמונה למאמן הפועל ת"א במקום מייקל ולקאניס, שעזב לאייאקס, בורחה למה הוצג היום (חמישי) באופן רשמי במסיבת עיתונאים. הספרדי, ששימש כעוזרו של האוסטרלי-יווני מתחילת העונה, וקודם, דיבר לראשונה והתייחס בין השאר גם להופעת הבכורה הרשמית שלו על הקווים בשבת מול הפועל חיפה, במשחק הראשון של האדומים מאז שהופסקה ליגת העל בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
"זו השנה הרביעית שלי כאן", אמר למה בפתיחת דבריו במסיבת העיתונאים. "כשאתה נמצא במדינה כל כך הרבה זמן, אתה מתחיל לראות בה כבית, וזה המצב שלי עם ישראל. בגלל המצב הביטחוני והאובדן שחוו הרבה אוהדים שלנו, יש לנו מוטיביציה מיוחדת לנסות לשמח באמצעות הכדורגל".
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א בורחה למה
מאמן הפועל ת"א בורחה למה
רואה בישראל כבית. בורחה למה
(צילום: עוז מועלם)
על מינויו: "הופתעתי כשוולקאניס עזב, היינו קרובים מאוד, אבל שמחתי לקבל את ההזדמנות. זה כמובן שונה מהעבודה כעוזר מאמן, אבל אני מרוכז במאה אחוז בעבודתי ואעשה הכל כדי להצעיד את המועדון קדימה. אנחנו הולכים לשחק באותה צורה ששיחקנו קודם, עם אותן שאיפות. נרצה לשמח את האוהדים. נשחק בצורה התקפית עם לחץ גבוה במטרה להבקיע הרבה שערים. ננסה לשחק בצורה אטרקטיבית".
למה התייחס לאוהדים: "הם השחקן ה-12 שלנו. אנחנו צריכים אותם. אני מקווה שהם יוכלו לחזור בקרוב ליציעים ולתמוך בנו כמו שהם עשו מתחילת העונה. היינו שמחים שהם יהיו איתנו, אבל אנחנו צריכים לקבל את ההחלטות של משרד הספורט". על גילו הצעיר: "אני חושב שזה די נפוץ, אנחנו רואים באירופה לא מעט מאמנים צעירים יחסית. אני מוכן לאתגר. אתייחס לשחקנים המנוסים שלנו באותה צורה שבה אתייחס לאחרים. אנחנו קבוצה אחת ומאוחדת".
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א בורחה למה
מאמן הפועל ת"א בורחה למה
בורחה למה על רקע בלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
מנהל מחלקת הכדורגל של הפועל ת"א, חן סול: "בורחה איתנו מתחילת הפרויקט, ידענו שיש לו את מה שצריך בשביל להיות מתישהו המאמן הראשי. אנחנו ניתן לו את כל מה שהוא צריך כדי להצליח". על ולקאניס: "ידענו שבעקבות המצב הביטחוני לא נלחץ על שחקנים - או מאמנים - להישאר. הוא הגיע עם הצעה מאוד אטרקטיבית ונתנו לו את ברכת הדרך. ברגע שהוא עזב, לא היה לי ספק מי יהיה המחליף שלו".
עוד אמר סול: "בורחה הוא בכלל לא הימור. הוא יודע בדיוק למה אנחנו מכוונים ומה אנחנו רוצים. הסיבה שהוא קודם ולא הבאנו מישהו מבחוץ היא מכיוון שלא רצינו להתחיל להסביר את כל מטרת הפרויקט הזה. לא היה לנו ספק שכולם יהיו מאחורי בורחה. הוא משלנו וכולנו איתו. הסיבה שגייסנו אותו היא במטרה שהוא יהיה בשלב כלשהו מאמן ראשי. זה קרה מוקדם מהצפוי, אבל אנחנו מרוצים. כולנו צעירים במועדון הזה, והחוזק שלנו הוא שאין לנו פחד. כמו שאני קיבלתי הזדמנות, כך גם בורחה".
דיוויד ברמן מונה לתפקיד עוזרו של למה. ברמן (39) עבד בעברו במשך עשור במחלקות השונות בקבוצת הפועל ירושלים, אימן את קבוצת הנוער של הירושלמים ושימש בנוסף כעוזר המאמן בקבוצה הבוגרת. בעונה הנוכחית מונה לתפקיד מאמן ראשי בהפועל מרמורק מליגה א' דרום.
ברמן אמר לאחר המינוי: "נרגש להגיע לפרויקט המיוחד של הפועל תל אביב. פגשתי במועדון אנשים נהדרים שאוהבים כדורגל עד עמקי נשמתם והתחברתי מיד. אני מודה לחן סול ולמאמן בורחה למה על האמון. אני מלא בציפייה שנפגוש במהרה את הקהל הנפלא שלנו בהקדם ושניתן לכולם כמה שיותר סיבות לשמוח בימים הקשים שהמדינה שלנו עוברת. בהצלחה לכולנו".