למעלה מ-260 מנהלים ובכירים בתחום הפיננסים חתמו על הצהרה שמתחייבת לא להעסיק אצלם סטודנטים או מוחים פרו-פלסטינים שמשתתפים בהפגנות ובפעילות אנטי ציונית בקמפוסים וברחובות. בין החותמים מנהלים בכירים בג'י פי מורגן ובנק אוף אמריקה, כמו גם שמות יהודים בולטים כגון המילארדר ביל אקמן, מנהל קרן הגידור הניו יורקית Pershing Square; ג'פרי טלפינס, מייסד-מנהל קרן הגידור הניו יורקית Element Capital; סנדר גרבר, מנכ"ל Hudson Bay Capital; בועז ויינשטיין' מייסד סבא קפיטל, וג'יי זיידמן מייסד Altitude Venture.
"הפגיעה בישראל היא מתקפה נגד כולנו", הם כותבים. "ישראל היא אומת הסטארט-אפ. החידושים שלה הופכים את העולם למקום טוב יותר. אנחנו עומדים לצד קהילות יהודיות ברחבי העולם שחוות הטרדות ואלימות אנטישמיות ומתחייבים כי לתומכי שנאה לא יהיה מקום בארגונים שלנו או בקהילה שלנו".
1 צפייה בגלריה
הפגנות פרו פלסטין בניו יורק של מסעדנים ושפים
הפגנות פרו פלסטין בניו יורק של מסעדנים ושפים
הפגנות פרו פלסטין בניו יורק
(צילום מתוך עמוד האינסטגרם)
החותמים יוצאים כנגד לא רק אלה שמשתתפים בצורה פעילה בהפגנות אלא גם נגד מי שאינם מגנים אותן: "אנחנו מוטרדים מאוד מהאדישות של אנשים שרואים סבל יהודי. אנחנו קוראים לעמיתינו להצטרף אלינו בהתחייבות להגן ולתמוך בעובדים, בני משפחתנו וחברינו היהודים והישראלים מפני אלימות ושנאה".
לדברי החותמים, "מאז 1948, מדינת ישראל היא מקור לתקווה, כוח וחדשנות. ישראל העניקה לתעשייה שלנו ולעולם שפע של מתנות מוסריות, אינטלקטואליות וחומריות. אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חמאס, ונגד כל האנשים, המדינות והארגונים המאיימים עליה ועל העם היהודי. לעולם לא נשתוק בזמן שאנשים שוחרי שלום נטבחים בהמוניהם".

עימותים באוניברסיטאות המובילות בארה"ב

מאז תחילת המלחמה בעזה המתיחות בארצות הברית נמצאת בשיאה, כשעשרות אלפים צובאים את הרחובות ואת הקמפוסים מדי שבוע בהפגנות פרו-פלסטיניות ופרו-ישראליות. לא מעט סטודנטים ועובדים שהתבטאו פומבית נגד ישראל או נתפסו בעדשת המצלמה תולשים את כרזות החטופים, איבדו את משרתם או התמחות יוקרתית.
האוניברסיטאות סופגות מצד אחד ביקורת מסטודנטים, בוגרים ותורמים פרו ישראלים על כך שהן אינן מגנות מספיק את הקריאות נגד ישראל. מנגד, כמה אוניברסיטאות - בהן קולמוביה, ג'ורג' וושינגטון וברנדייס, שהשעו את פעילות ארגוני הסטודנטים שעומדים מאחורי ההפגנות - סופגות ביקורת על פגיעה בחופש האקדמי.
במכתב שנשלח להנהלת אוניברסיטת קולומביה וחתום על ידי יותר מ-20 נבחרי ציבור פרוגרסיבים - בהם חברת בית הנבחרים, אלכסנדריה אוקסיו קורטז - החותמים דורשים להשיב את פעילות "סטודנטים למען צדק בפלסטין" (SJP) ואת "קול יהודי לשלום" (JVP), מאחר שלטענתם הם קיימו רק "מחאה לא אלימה בדרישה להפסקת אש בעזה".
החותמים מצהירים כי הם "תומכים ברצונה המוצהר של האוניברסיטה לשמור על אווירה בטוחה וללא שנאה, אך עם זאת, השעיית קבוצות הסטודנטים הללו על בסיס אמתלה של 'בטיחות' עושה את ההיפך. הפגנות, התנגדות, חקירה ביקורתית וחופש הביטוי חשובים מאוד בקמפוס כמו קולומביה ובכל קמפוס של מכללות ואוניברסיטאות.
"לאוניברסיטה יש היסטוריה תוססת של אקטיביזם וכדי לכבד את ההיסטוריה הזו אנחנו מקווים שהאוניברסיטה תשנה את החלטתה ובמקום זאת תתחייב ליצור סביבה שבה הסטודנטים חופשיים משנאה וחופשיים למחות", כתבו.