בלי בושה: גיא וגל דלל הם שני אחים שיצאו לבלות במסיבה ברעים, שהסתיימה כשגיא חטף בעזה. מאז, גל מתראיין לתקשורת הזרה ויוצא לארה"ב כדי לעשות כל מה שהוא יכול כדי להחזיר אותו בשלום הביתה. לאחרונה, אחת מהידידות של המשפחה שמעה שהוא "מגייס כסף", תרמה לו אלפי שקלים – וגילתה לתדהמתה שהוא בכלל לא ביקש תרומות, והיא נפלה קורבן לעוקץ נוכלים שהתחזו למשפחות חטופים.

"אני חברה של גל, שאח שלו נחטף. הוא היה בארצות הברית, התכתבנו במספר אחר, שלפי מה שהבנתי זה המספר שלו בחו"ל – הוא אמר שהוא צריך כסף דחוף, לחטופים. שזה מישהו שנפל שם בין הכיסאות וצריך לקבל עזרה דחוף", היא סיפרה בשיחה. 

"הוא הסביר לי שיש דבר כזה שנקרא משיכה ללא כרטיס. דיברתי עם אבא שלי, אמרתי לו שממש צריך לעזור לו עכשיו, עשינו את זה, העברנו 5,000 שקל. ואז הוא נעלם שניה אחרי ששלחתי את ההודעה".

לאחר מכן, לדבריה, היא פתחה את הפייסבוק וראתה שגל פרסם שגנבו לו את פרטי האשראי. "הבנתי שעבדו עליי, זו הייתה הרגשה משפילה. כי רק רציתי לעזור לחבר טוב שהוא גם ככה במצב כל כך נוראי בחיים שלו", היא חתמה.

גיא וגל במסיבה
כיא וגל דלל במסיבה. גיא נחטף לעזה
ההתכתבויות בווצאפ
ההתכתבויות שביקשו תרומות - והתבררו כעוקץ

גל שמע על התרמית רק במטוס, בדרכו חזרה מביקורו באמריקה. "גיא ואני החברים הכי טובים, יש לנו אותם תחביבים. יש לנו קשר חזק מאין כמוהו", הוא סיפר. "ראיתי את ההתכתבויות של אותו בן אדם. זה הגניב אותי. עוד משהו לא מציאותי".

התכתבויות בהודעה
"השפלה, רק רציתי לעזור". אישור התשלום ל"תרומה"

"אני יודע שאותו בן אדם ניסה לפנות לכמה אנשים, וברגע שהוא הצליח לבצע את העוקץ, הוא התנתק. אני יודע רק על 5,000 שהצליחו להיסחט". גל סיפר שאותו אדם פנה למספרי טלפון שאינם נכללים באנשי הקשר שלו. "זה אשתו של אח של השותף בדירה שלי, זה חברות של אימא שלי".

דלל ביקש להעביר מסר למי שמנסה להכניס פוליטיקה למאבק של משפחות החטופים: "הייתי שבועיים בארה"ב אחד הדברים שמאוד מדברים עליו המון זה העצרות שעושים פה. משהו הפך להיות מאוד פוליטי בעצרות האלה. הקריאות הן מאוד לא נעימות, מהשמאל והימין. אני רוצה שיבינו – כל מה שמעניין אותנו זה שאח שלי והילדים האלה יחזרו הביתה. לא מעניין למי הצבעתי. כל מי שקורא קריאות, שישאיר את זה בבית".

תגובת משטרת ישראל: "משטרת ישראל רואה בחומרה את העבירה ונסיבותיה. בעקבות המקרה נפתחה חקירה מואצת תוך הפעלת כלל האמצעים העומדים לרשותנו  במהלכה יבוצעו כלל פעולות החקירה הנדרשות, במטרה להגיע לחקר האמת לשם מיצוי הדין".