ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בהשתתפות 80 חכי"ם

כנס עדויות משפחות וקרובי החטופים במשכן הכנסת הסתיים

בכנסת נערך כנס מיוחד במרכזו נשמעו עדויות בני משפחות וקרובי החטופים וזעקתם להשבת יקיריהם. יו"ר הכנסת: "מציע לכולנו - חברי הכנסת והשרים - לגזור על עצמנו זהירות רבה בהתבטאויות בנושא זה"

כנס עדויות משפחות וקרובי החטופים במשכן הכנסת הסתיים
אמיר אוחנה ואופיר כץ צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בכנסת נערך הערב (שני) כנס מיוחד, במרכזו נשמעו עדויות בני משפחות וקרובי החטופים וזעקתם להשבת יקיריהם. הכנס התקיים בהזמנת יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, מרכזת האופוזיציה ח"כ מירב בן ארי ויושב ראש הקואליציה ח"כ אופיר כץ, והשתתפו בו 80 חברי כנסת ושרים ונציגי משפחות החטופים.

גיל דיקמן, קרוב משפחתן של כרמל וירדן גת אמר בכנס: "הפסיפס הישראלי משתקף במשפחות החטופים. יש בזה משהו נורא וגם מחזק. אני מודה לכם מאוד על שאתם נותנים את הבית הזה לטובת משפחות החטופים".

אלון נמרודי, אבא של תמיר אמר בכנס: "תמיר הוא בן 19. חייל בחיל חינוך. הקול של חיילי צהל בתוך עזה נעלם לחלוטין. וזה מביש. אנחנו מרגישים הזנחה בצורה בוטה בכל אספקט, בכל מערך. יש פה סלקציה. כולם צריכים להשתחרר, בהסכם מסגרת כולל ולא הסכם צר, של רק חלק מהחטופים".

גפן סיגל אילן, שחמישה מבני משפחתה נחטפו מקיבוץ ניר יצחק אמרה: "אני דורשת מכם, תחשבו מה עשיתם ומה תעשו מחר כדי לשחרר אותם. ככל שייצאו מהבניין הזה אמירות של היררכיה של כאב, אין לזה מקום".

עידן ברוך, אחיו של אוריאל ברוך שנחטף במסיבה ברעים: "גם אם אין עסקה, תביאו לנו אות חיים. זאת טיפת האוויר שאנחנו חייבים לקבל. שרק יגידו שתי שניות שהם בסדר, וזהו. שלא תעיזו לשחרר רק חלק מהחטופים. אתם תייצרו כאן עוד 180 רון ארדים".

שובל גל, בת הזוג של אופיר צרפתי: "אופיר נחטף כשהוא פצוע. הוא העלה אותי ועוד חברה לרכב ובשבילו לא נשאר מקום. אני לא יכולה ללכת להציל אותו. הוא גיבור. אני פה בזכותו ועדיין באמת לא מעכלת. אף אחד לא מדבר על הגברים בעסקאות".

טנא צרפתי, אחותו של אופיר: "אני מרגישה שלא מתייחסים לחטופים הגברים והחיילים. מה ירגיש אח שלי אם 50 חטופים לידו יקומו וישוחררו והוא יישאר?"

יושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה אמר: "אנחנו לא יכולים לדמיין את רכבת ההרים הרגשית העוברת עליכם עם כל רסיס מידע, כל הצהרה וכל שמועה.

בדברים מסוג זה מטבע הדברים מי שבאמת יודע לא מדבר וטוב שכך, לטובת המטרה. אך למרבה הצער, הרבה פעמים מי שמדבר לא באמת יודע. אני מציע לכולנו - חברי הכנסת והשרים - לגזור על עצמנו זהירות רבה בהתבטאויות בנושא זה, ולראות לנגד עינינו את מה שעובר על המשפחות.

אין הרבה נושאים שיש עליהם קונצנזוס בבית הזה ומחוצה לו, כמו על הצורך העליון בהשבת כל החטופים כמה שיותר מהר למשפחותיהם ולבתיהם. אנו כולנו יחד במאבק הזה", כך אוחנה.

יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ אמר: "בגלל שאנחנו יודעים שהחיים שלכם נעצרו, העברנו בכנסת חוק אשר נותן מענקים כלכליים מטעם ביטוח לאומי למשפחות החטופים, ואני יודע שכבר הופקדו סכומים בחשבונות. אני מזמין את מי שטרם קיבל את שמגיע לו לפנות אלי ואסייע".

הכנס הסתיים בשירת התקווה.

הכנסת חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד