י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
פשע נורא נגד האנושות

משפחות החטופים מול משרדי יוניצ"ף בתל אביב: "מי ששותק שותף לפשעי חמאס"

חשיפה מוגברת לאלימות פיזית, התעללות, ונזקים נפשיים ארוכי טווח. אלו הם חלק מהממצאים שעולים מהדו"ח הרפואי שהוכן על ידי מטה משפחות החטופים במסגרת יום הילד הבינלאומי. משפחות החטופים דורשות מיוניצ"ף: "אל תעמדו מנגד, קראו לשחרורם המיידי וספקו להם טיפול רפואי מציל חיים עכשיו"

משפחות החטופים מול משרדי יוניצ"ף בתל אביב: "מי ששותק שותף לפשעי חמאס"
מחאה מול משרדי יוניצ"ף בתל אביב צילום: אייל אדר

לאור הסכנה המיידית לחיי ילדיהם, התכנסו הערב משפחות החטופים ונציגי המועצה לשלום הילד מול משרדי יוניצ"ף בתל אביב ויצאו בדרישה ברורה מיוניצ"ף: "כבר 45 ימים מוחזקים בתת תנאים תינוקות וילדים חפים מפשע מתחת לאדמה. הם נמצאים בסכנת חיים ממשית וחשופים לנזק נפשי בלתי הפיך. אל תעמדו מנגד, קראו לשחרורם המיידי וספקו להם טיפול רפואי מציל חיים עכשיו". לצידם הגיעו למחות גם נציגי המועצה לשלום הילד ועוד מאות מאזרחי מדינת ישראל. על בניין הארגון הוקרן סרטון בהשתתפות כלל הילדים החטופים בעזה.

הסכנה הממשית לחיי הילדים הוצגה בדו"ח רפואי אשר הוכן במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים. על פי הדו"ח, התינוקות, הילדים ובני הנוער נמצאים בסיכון מוגבר לאלימות פיזית ולהתעללות, כולל הטלת מום, השפלה ונזק פיזי ארוך טווח. כך למשל אביגיל עידן, בת 3.5, שמוחזקת בשבי לבדה ברצועת עזה. היא הייתה עדה לרצח שני הוריה והופרדה משניים מאחיה (בני 6 ו-9) ששרדו את ההתקפה הרצחנית. כמו אביגיל יש עוד מספר ילדים בני 3 ו-4, שעברו חוויות מחרידות, וככל הנראה הופרדו מבני משפחתם. ילדים צעירים מאוד אלה נמצאים גם בסיכון עקב הידרדרות בתזונה ובהיגיינה. על פי דיווחים של אחת מהחטופות ששוחררה – החטופים מקבלים ארוחה אחת ביום ותזונה ברמה נמוכה. תזונה זו אינה מספקת בשום אופן את הצרכים התזונתיים של הילדים הדרושים לבריאותם והתפתחותם הגופנית, ועלולה לגרום לחוסרים תזונתיים לאורך זמן.

הדס קלדרון, אמא של ארז (12) וסער קלדרון (16) החטופים בעזה, אמרה: "אנחנו מציינים היום את יום הזכויות לילדים ואני שואלת איפה הזכויות של הילדים שלי?. ילדים נחטפו באכזריות והעולם שותק. יוניצ"ף- שכחתם את תפקידכם. אני נקרעת מדאגה וחרדה אמיתית. מי דואג שקר להם או שהם רעבים או מפוחדים?. אני מתגעגעת לריח שלהם לחיבוק ולצחוק שלהם. הילדים שלי היו אמורים לשחק, להניף עפיפונים ולאכול שוקולד אבל כעת הם זרוקים בעזה בין הפצצות וגשמים, מבלי לראות אור יום ותקווה. לכל ילד יש חלום ול-38 ילדים חטופים בעזה יש חלום אחד: לחזור הביתה עכשיו"

יוני אשר שאשתו דורון ובנותיו רז (5) ואביב (3) חטופות בעזה הוסיף: אשתי וילדותיי נחטפו באכזריות מבית סבתן, אחרי שראו זוועות בדרך לעזה. זה מה שילדות קטנות צריכות לראות?. אם אני יכול לחוש צער ודאגה עבור כל ילד בעולם, איך יתכן שארגון בינלאומי כמו יוניצ"ף לא יכול לומר אותו דבר. אתם לא יכול להגדיר את עצמכם ארגון השומר על זכויות ילדים, אם אתם לא יכולים לדאוג לילדים משני צידי הגדר. אני דורש לראות עוד הלילה הצהרה שלכם על כך שהילדים שלנו חטופים בעזה. הילדות שלי רואות אותי כגיבור על, יוניצ"ף - עליכם להיות גיבורי העל של כל ילדי העולם ועליכם לדרוש לשחרר את כל הילדים עכשיו".

עו״ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד: "אני מייצגת ילדים ובני נוער 45 ימים אשר נלקחו מבתיהם. הפכו אותם לקלפי מיקוח על חשבון אנושיותם. זהו פשע נורא נגד האנושות. מי נותן להם חום, אוכל, דואג להם? באנו לכאן במסר אחד. כשאתם אומרים שאתם דואגים לכל ילד, האם אתם מכללים גם את אלו המוחזקים כעת בעזה? יוניצ"ף - זו החובה שלכם ועליכם להפוך כל אבן בכדי למצוא אותם. אל תעצרו עד שתצליחו להחזירם הביתה".

שי גרוס, צעיר החטופים באנטבה: "הייתי ילד קטן כשנחטפתי עם הורי לאנטבה ולמרות כל השנים שעברו, אני עדיין מרגיש את הפחד. ילדים קטנים לא אמורים להיות שבויים עליהם לשחק. ילדים קטנים לא אמור להיות שבויים. חזרתי ילד אחר מהשביץ אין לנו זמן, אני קורא לאו"ם להחזיר את הילדים. אני דורש מכם להתעורר ולהשיבם לביתם עכשיו. היום זה כאן מחר זה אצלכם".

פרופ' חגי לוין, ראש צוות הרפואה והחוסן במטה המשפחות הגיב על ממצאי הדו"ח הרפואי ואמר: "כבר 45 ימים מוחזקים תינוקות, ילדים ובני נוער חפים מפשע בשבי חמאס ללא אות חיים או גישה לטיפול רפואי הולם. כל הילדים החטופים פגיעים וחשופים לאלימות פיזית ולהתעללות, כולל הטלת מום, השפלה, נזק פיזי ופסיכולוגי לטווח ארוך ופגיעה בבריאותם עקב היעדר טיפול. אנחנו קוראים היום, ביום הילד הבינלאומי, יוניצ"ף, לצלב האדום הבינלאומי, לארגוני זכויות ילדים ובריאות, חדלו משתיקתכם, אל תעמדו מנגד ומלאו את תפקידכם. עליכם לקרוא ולפעול לשחרורם המיידי, ולספק להם את הטיפול הרפואי הדרוש להם בכדי להחלים מההשלכות הפיזיות והרגשיות העמוקות של סבלם".

ספיר מוספי, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית: "40 ילדים חטופים בעזה, כולל ילד שזה עתה נולד. תפקידי הוא להשמיע את קולם של הילדים, אבל איך אפשר להשמיע את קול שאינו נשמע?. תמיד חשבתי שגם במאבק ובמלחמה יש גבולות, אבל עכשיו מסתבר שלא. אנחנו כאן הנוער, כי הילדים סומכים עלינו שלא נשתוק עד שהם יחזרו הביתה בשלום ויתחבקו עם הוריהם".

____

חמאס עזה מטה משפחות החטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד