עסקת חסות ראשונה לוואטסאפ בעולם הספורט: אפליקציית העברת המסרים הפופולרית חתמה על הסכם למספר שנים עם קבוצת מרצדס, שמתחרה במסגרת מרוצי הפורמולה 1 ונחשבת לאחת המובילות בענף. בין השאר, מתחרה עבורה אחד הנהגים הטובים בהיסטוריה, לואיס המילטון.
במסגרת העסקה, שני מיליארד המשתמשים של וואטסאפ יזכו לקבל תוכן בלעדי מתוך הקבוצה ועדכונים במהלך המרוצים באמצעות הודעות. סכום העסקה לא פורסם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
ווטסאפ, מרצדס
ווטסאפ, מרצדס
ווטסאפ, מרצדס
(צילומים: Shutterstock, AP)
וואטסאפ, שנמצאת בבעלות מטא שרכשה את החברה ב-2014 תמורת 19 מיליארד דולר, כידוע, היא אפליקציה מאוד נפוצה, אבל יותר בעולם מאשר בארצות הברית, שם מעדיפים להשתמש ב-iMessage באייפון, שנחשב למכשיר הסלולרי הנמכר במדינה.
עוד לפני העסקה, מרצדס השתמשה בווטסאפ באופן קבוע, בין השאר בהתכתבויות קבועות בין אנשי הצוות, ההנהלה והנהגים, ג'ורג' ראסל והמילטון. מנהל הקבוצה, טוטו וולף, סיפר שיכול לעבור יום שלם מבלי שהוא ידבר פעם אחת עם חברי הקבוצה פנים אל פנים או בשיחת טלפון, אלא דרך ערוצי התקשורת של וואטסאפ. הוא הוסיף שכל הקבוצה מסתמכת על האפליקציה לתיאום, שיתוף פעולה, תקשורת במהלך המרוצים ותמיכה ארגונית.
השותפות בין וואטסאפ לקבוצת הפורמולה 1 תשים דגש על פיצ'ר הערוצים של אפליקציית העברת המסרים, שתופס תאוצה בחודשים האחרונים, במסגרתו כל מי שייכנס לקבוצה יקבל את התכנים הבלעדיים. למעשה, מרצדס כבר פתחה בחודש ספטמבר את הערוץ שלה בוואטסאפ, שהגיע עד כה למעל 650 אלף עוקבים.
אחד היתרונות באופציית "הערוצים" בוואטסאפ על פני התכתבות רגילה בקבוצה היא העובדה שלא ניתן להגיב על פוסטים במלל, אלא רק באימוג'ים שונים, מה שהופך את השיח ליותר נקי.
כזכור, לפני כמעט עשור מטא (פייסבוק) רכשה את וואטסאפ תמורת 19 מיליארד דולר. כיום, וואטסאפ נחשבת לאפליקציה שגדלה בקצב המהיר ביותר במטא (פייסבוק) בחתך גילים של 18 עד 35.