יום שבת, 08.06.2024 שעה 00:12
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

"אי חזרת הליגה תגרום לנזק של עשרות מיליונים"

הזרים, קיצור הליגה, הנזקים, השתיקה של פיפ"א, הנבחרת ("כישלון"), הפלייאוף והתפקוד של חזן ובניון: האיש החזק במכבי פ"ת, אבי לוזון, בראיון מיוחד

|
אבי לוזון (עמרי שטיין)
אבי לוזון (עמרי שטיין)

ליגת העל צפויה לחזור לפעילות כבר ביום שבת הקרוב, כאשר אבי לוזון ומכבי פ"ת צפויים להתארח אצל הפועל חדרה, אחת מאותן קבוצות שביקשה לדחות את המחזור בשבועיים. לוזון לעומת זאת מבהיר שצריך לשחק, הוא דוחה מכל וכל את הטענות של הקבוצות המתנגדות ומסביר את הטיעונים.

בראיון מיוחד ל-ONE, לוזון מתייחס להשלכות אם לא נחזור לשחק, מסביר מדוע אין כל קשר לכך שחמישה משחקניו הזרים חזרו, מתייחס לכישלון של הנבחרת הבוגרת ומה דעתו על כך ששחקניו במכבי פ"ת לא פתחו בהרכב הנבחרת הצעירה של האחיין גיא.

אבי, אני מניח שאתה תומך בחזרה של ליגת העל ביום שבת.
”כמובן. אי חזרה תגרום לנזק של עשרות מיליונים בשנה הקרובה ויכולה להשפיע גם על השנים הבאות. כשהחלטנו שחוזרים בתאריך הזה, אני מצוטט בפרוטוקול שאמרתי שחוזרים בכל מקרה אם פיקוד העורף מאשר וזה לא משנה אם קבוצה אחת תשחק עם זר אחד והשנייה עם חמישה זרים. תתכוננו כולם וחוזרים לשחק. יש קבוצות שהתכוננו ומוכנות מבחינת האימונים ויש קבוצות שלא חזרו להן חלק מהזרים, אבל זה לא מעניין בכלל. גם אם לא היה לי אף זר במכבי פ"ת הייתי משחק”.

שחקני מכבי פתח תקווה (לילך וויס-רוזנברג)שחקני מכבי פתח תקווה (לילך וויס-רוזנברג)

הרמת לי להנחתה. יכולים לבוא אנשים ולהגיד שקל לך להגיד כי הצלחת להחזיר חמישה זרים.
”אבל אני אמרתי את זה בפרוטוקול עוד בישיבה לפני למעלה מחודש. אני לא ידעתי כמה זרים יחזרו אצלי בכלל באותה התקופה. אני לא יכול להבין את הקבוצות שמתלוננות, אני רק מבין שהן פוחדות לרדת ליגה. בחדרה לא הייתה אף אזעקה. לגבי אשדוד היו אזעקות, אבל אם לאשדוד יש בעיה נקודתית והייתי זה שמקבל את ההחלטה, הייתי אולי מאפשר לאשדוד לא לשחק בשני המחזורים הקרובים, אבל לא לכל הליגה”.

אולי רוצים לחזור לשחק גם כדי לשדר לאופ"א ולפיפ"א נרמול כדי שיחזירו את המשחקים לישראל?
”הנבחרת גם ככה צריכה לחזור לשחק במרץ ועד מרץ יחזרו לשחק פה ואפילו עם קהל. אני לא חושב שנחזור על המציאות שאנחנו שלוש שנים לא מארחים בישראל, אני מאמין שפלייאוף הנבחרת ייערך בישראל וייערך גם עם קהל”.

לא הופתעת מאי הגינוי של אופ"א ופיפ"א.
”ממש לא. ברגע שנשיא פיפ”א ג’אני אינפנטינו התגורר בקטאר ותמך בקטאר ועכשיו הוא הולך לתת לסעודיה לארח את המונדיאל, אז ברור לך מה נמצא בראש מעיניו – הכסף. מה לעשות שלנו אין מליארדים לתת לפיפ”א. אי אפשר לצפות למשהו אחר, שם המשחק הוא כסף. לי לא יצא לדבר עם פיפ”א”.

ג'אני אינפנטינו (רדאד ג'בארה)ג'אני אינפנטינו (רדאד ג'בארה)

אתה מדבר על נזק של עשרות מיליונים. תסביר.
”בינתיים אנחנו משלמים כבר שתי משכורות בלי לקבל הכנסה של שקל. מה אנחנו כל כך עשירים? אני לא ויש גבול. לעניות דעתי יש רוב מסיבי בעד חזרת הליגה. אני מודע אפילו לחמש קבוצות שפנו למנהלת בכדי לדחות, אבל זה חמש מתוך שמונה עשרה: יש 14 קולות לקבוצות ליגת העל, קול להתאחדות, קול למנהלת ושתי קולות הצבעה לליגה הלאומית. אני לא רואה סיכוי שהליגה תידחה, מבחינתי נשחק ביום שבת”.

הקבוצה שלך במציאות הזאת יכולה לסיים במקום גבוה.
”זה לא רלוונטי. הבקשה של הקבוצות הללו הייתה לדחות את הליגה בשבועיים, אז לפי שבועיים אני אקבע אם זה טוב לי או לא? אני חושב שבסוף כל הזרים יחזרו ואם לא כולם אז 90% יחזרו ברגע שישחקו כבר מחזור ליגה אחד”.

ראינו ביום שישי שעה לאחר סיום משחקי הליגה הלאומית אזעקות במרכז. היינו בבעיה אם זה היה קורה בזמן משחקים.
“היו נכנסים לתוך מרחב מוגן למשך עשר דקות וחוזרים לשחק. זה לא היה פוגע בנו, הרי בכל מקרה לא באים לשחק פה בארץ, אז את מי זה מעניין? באוקראינה משחקים כל רגע עם אזעקות ועם נפילות טילים. כשהאוקראינים צריכים לשחק במשחקים באירופה הם משחקים בפולין כמו שאנחנו משחקים עכשיו בסרביה, בקפריסין וכו’”.

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

ליגת העל תגיע לסיומה?
”כן. הביטחון שלי מגיע מזה ששיגור הטילים מהדרום הולך ופוחת ועוד מעט יגיע לאפס. לא נראה לי שהחיזבאללה מתכוונים לירות טילים לכיוון חיפה או מרכז הארץ, כי לא כדאי לו - אם זה יקרה, אז לבנון תיחרב”.

אתה לא חושב שצריך אבל בכל זאת לקצר את הליגה?
”כל פעולה של קיצור הליגה תגרום לנזק של עשרות מיליונים, לי אין כסף לממן את זה. אם למישהו יש את הכסף לממן את זה אז הוא מוזמן לבוא עם צ'ק מחר”.

שאתה אומר נזק של עשרות מיליונים אתה יכול להסביר?
”משידורי טלוויזיה, מהסכמי טוטו. למה שישלמו לך כסף? אתן לך דוגמה: יש הסכמי הימורים של שישה מיליון שקלים שכבר רוצים לבטל. הספונסרים ‘one zero’ ומאניה ג'ינס כבר מגמגמים ולא בטוח שיישארו. הטלוויזיה תגיד לך שאם אתה צריך לשחק 36 משחקים ופתאום תשחק רק 30, אז הורדת לה שישה משחקים והיא תוריד לך מההקצבה כמה עשרות מיליונים. כל קבוצה תספוג בין שניים לחמישה מיליון שקלים של נזקים וזה גזר דין מוות”.

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

“בסיטואציה שנוצרה, הכדורגל הוא משני גם ברמת הנבחרת וגם ברמת הליגה. צריך רק לנסות ולשדר שחוזרים למצב של עסקים כרגיל. לשמור על מבנה הליגה ולשחק כדורגל כדי להראות לכולם שחוזרים לאיזושהי שגרה. אם הנכדות שלי הולכות לבית הספר, אז גם לשחק כדורגל אפשר. בכל אופן, אני מתפלל לחזרתם של החטופים במהרה בימינו בריאים ושלמים וכך גם לרפואתם של חיילי צה"ל הגיבורים. שיחזרו למדינתנו האהובה”.

איזה סנקציות ניתן לעשות אם זר לא חוזר?
”אין ממש מה לעשות. צריך להוציא לו מכתב שהוא צריך לחזור לשחק ואם לא הוא לא יקבל את שכרו. לדעתי, בסוף אותם זרים גם יחזרו”.

בוא נדבר על הנבחרת. לפני שבוע וחצי אמרת לי שאתה מאמין שנעלה ליורו. מה קרה?
”זה נכון שאמרתי. מה קרה? לדעתי לא תפקדנו והגענו אפילו למצב אבסורדי שבו גם לאחר שלא ניצחנו את שווייץ ואת קוסובו, פתאום בניצחון אחד על רומניה אנחנו כן יכולים לעלות. הייתה לנו הזדמנות לא נורמלית ופספסנו אותה בגדול, כשערן זהבי הבקיע את השער אמרתי שהשוונו ל-1:1. תשאל אותי למה? כי לצערי הנבחרת שלנו, חוץ מבמשחק מול בלארוס בבית שהבקענו בדקה ה-95, ספגה בכל משחק”.

שחקני הנבחרת מאוכזבבים (רדאד ג'בארה)שחקני הנבחרת מאוכזבבים (רדאד ג'בארה)

“קשה מאוד לנצח שאתה מתחיל כל משחק בפיגור של שער אחד לפחות. ברגע שאתה סופג שער בכל משחק, אתה צריך להבקיע שני שערים לפחות כדי לנצח וזה קשה מאוד בדרך הזאת”.

איך אתה מגדיר את הקמפיין הזה? יש שטוענים שזה הקמפיין הכי גרוע מאז שהתחלנו לשחק באירופה.
”כישלון. יש שתי נסיבות מקלות, הראשונה היא שלא שיחקנו את שני המשחקים האחרונים בארץ ובמקום לשחק מול 30,000 אוהדים, שיחקנו מול 3,000 אוהדים. השנייה היא שעם כל הכבוד לכל השחקנים, חסרונו של מנור סולומון הוא משמעותי יותר מכל שחקן אחר בנבחרת”.

אבל גם כששיחקנו בישראל לא הרשמנו.
”אסביר לך כך: היה ברור שאסור ליפול נגד אנדורה ובלארוס וצריך להוציא מקסימום נקודות בששת המשחקים הנוספים נגד שווייץ, רומניה וקוסובו. גם רומניה וגם שווייץ איבדו נקודות נגד בלארוס וברגע שזה קרה, קיבלנו מתנה ולא ידענו לקחת אותה. קיוויתי שאחרי השער של ערן זהבי, נצליח לכבוש עוד שער אחד לפחות ונעלה, אבל אחרי שקיבלנו את ה-2:1 ידעתי שהמשחק נגמר ושאין לנו שום סיכוי לנצח 2:3. אני חסיד של סטטיסטיקות ובסוף הסטטיסטיקה מראה שבכל משחק אנחנו סופגים”.

מנור סולומון (רדאד ג'בארה)מנור סולומון (רדאד ג'בארה)

“אגיד לך משהו נוסף. אם נגד בלארוס בבית היינו מבקיעים את השער בדקה ה-60 ולא ה-90, אז כנראה שהם היו משווים ל-1:1. הסיבה היחידה שלא ספגנו היא שהם לא העזו לתקוף אותנו ב-0:0. הסיבה היחידה שלא ספגנו אפילו עוד שערים בשלושת המשחקים האחרונים היא היכולת הגבוהה של עומרי גלזר ולא שום דבר אחר”.

אז אם גם הפעם לא העפלנו, מתי נעפיל?
”אני תמיד אמרתי ולא אחזור בי – אנחנו חייבים להעפיל לכל טורניר יורו. להעפיל למונדיאל יהיה לנו תמיד קשה כי יש רק 14-15 כרטיסים מאירופה ואנחנו לא נהיה אף פעם בין 15 הנבחרות הטובות באירופה, אבל להיות בין 24 הנבחרות הטובות באירופה אנחנו יכולים וחייבים להיות. כל דבר שהוא לא, זה כישלון. הדבר היחיד שמנחם אותי וגורם לי עוד לחלום, הוא צמד המשחקים במרץ בהם נוכל להעפיל”.

אבל מה צריך לעשות פה אחרת?
”לקחת את 25 השחקנים הכי טובים בנבחרת ולתת להם לשחק באירופה בלבד. שאף אחד לא ישחק לא במכבי חיפה, לא במכבי פ"ת ולא במכבי ת"א, שכולם ישחקו בחו"ל בקבוצות מקצועניות אמיתיות ויתקדמו. אתן לך דוגמה, אני מודה שהופתעתי לטובה מהיכולת של רז שלמה מול שווייץ. אני חושב שהיכולת שלו השתפרה בגלל שהוא מתאמן, אפילו לא משחק, בקבוצה בבלגיה”.

נואה אוקאפור ורז שלמה (רדאד ג'בארה)נואה אוקאפור ורז שלמה (רדאד ג'בארה)

מה דעתך על התפקוד של אלון חזן ויוסי בניון?
”נשפוט אותם אחרי מרץ. עד עכשיו זה כישלון, אבל היות והם הביאו אותנו לשלב הפלייאוף מגיע להם גם את הצ'אנס לנסות ולהעלות אותנו ליורו. אם לא? אז לאחר מכן צריך לעשות חשבון נפש”.

אולי כלפי מאמן זר היו עכשיו ביקורתיים יותר?
”מאמן זר היה בורח ואפילו לא נשאר פה יום אחד. רובי קין בארץ? לא, לפחות בינתיים”.

ראית גם את הנבחרת הצעירה. התאכזבת?
”לא, הופתעתי לטובה. לנבחרת הצעירה הזאת לא היה שום סיכוי מול פולין ולא יהיה לה סיכוי מול גרמניה. לקחו את כל השחקנים המצטיינים מהנבחרת הצעירה לבוגרת, החל מדור תורג'מן, עידן טוקלומטי, ענאן חלאילי, אוסקר גלוך ואפילו סתיו למקין שלא מתלבש למשחקים בבוגרת”.

דור תורג'מן (עמרי שטיין)דור תורג'מן (עמרי שטיין)

הדר פוקס וגיא דזנט לא פתחו, זה היה קצת תמוה.
הם שחקנים יותר טובים מכל שחקן אחר בסגל שלו (של גיא לוזון). אני לא קובע, אני לא המאמן”.

אולי המאמן רוצה להצניע את זה שהוא לוזון?
”שטויות במיץ עגבניות. המאמן עושה את מה שהוא מאמין בו וזה בסדר גמור. כל מאמן צריך ללכת עם מה שהוא מאמין”.

גיא לוזון (ראובן שוורץ)גיא לוזון (ראובן שוורץ)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */