ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סגירת מעגל

ספר התורה שגורש מגוש קטיף הוכנס בחזרה לעזה

18 שנה אחרי תוכנית ההתנתקות והגירוש מגוש קטיף הוחזר ספר תורה מהיישוב נצרים לאותו בית כנסת שהוחרב על ידי תושבי עזה עם השתלטותם על השטח 

ספר התורה שגורש מגוש קטיף הוכנס בחזרה לעזה
ספר התורה מנצרים צילום: מתוך הטלגרם של עמית סגל

ספר תורה שהוצא מהיישוב נצרים במסגרת תוכנית הגירוש מגוש קטיף בשנת 2005, הוכנס בשבוע האחרון על ידי גדוד 9215 של חיל השריון למקום בו היה בית הכנסת ההרוס בחורבות הישוב נצרים בצפון רצועת עזה.

את בית הכנסת שרפו המחבלים מיד עם יציאתם של היהודים מגוש קטיף. בהכנסת הספר אמר הרב מתן שניויס: "כל יהודי הוא ספר תורה. כמו שהחזרנו את הספר הזה למקומו כך נחזיר את 241 ספרי התורה, האנשים והנשים שנחטפו, למקומם".

הפרשן עמית סגל שסיפר על הכנסת הספר מחדש במעין סגירת מעגל מציין, כי הספר הזה שנכתב לפני כמאה שנה שרד את השואה והמצור על לנינגרד. הוא נמכר בשל חרפת רעב של הקהילה שהחזיקה בו ונקנה לאחר מכן ע"י הרב ברקן. שנים לאחר מכן הוחבא הספר ע"י נכדתו ברוסיה הקומוניסטית.

לבסוף עלה הספר לישראל והוכנס לבית הכנסת בקהילת נצרים משם הוצא בתהלוכה עצובה עם ספרים נוספים בהתנתקות. בימים האחרונים כאמור הוחזר הספר ובטקס מיוחד כאשר הוא מוחזק ע"י המג"ד והרב הצבאי, בירכו קהל החיילים את עם ישראל את הלוחמים ואת חבריהם הפצועים.

עזה מלחמת חרבות ברזל גוש קטיף ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד