לראשונה אחרי שמונה שנים (מאז 2016) ובפעם השישית בתולדותיה, הבטיחה אמש (שבת) נבחרת רומניה את מקומה בטורניר גדול – יורו 2024 שישוחק בגרמניה, זאת לאחר ניצחון 1:2 נבחרת ישראל, משערים של ג'ורג' פושקאש (10) ויאניס חאג'י (63). ביום שלישי הקרוב, יוכלו השחקנים של אדי יורדנסקו להבטיח גם את המקום הראשון בבית 9, אם לא יפסידו לנבחרת המאכזבת של הבית, שווייץ, שהסתפקה אתמול בתיקו 1:1 נגד קוסובו.
מטבע הדברים, החגיגות במדינה גבלו באופוריה. "הנבחרת הצליחה להתאושש במהירות מהיתרון המוקדם של ישראל (ערן זהבי, דקה שנייה)", נכתב ב-GSP הרומני, שחתם בחגיגות: "אירופה, אנחנו חוזרים".
3 צפייה בגלריה
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
החגיגות של רומניה בסיום
(צילום: עוז מועלם)
"ידענו שאנחנו צריכים להיות מאוזנים ולקראת מה אנחנו באים", סיכם חאג'י. "לאורך כל המשחק הצלחנו להתנהל נכון, ידענו שאנחנו חייבים לדבוק בתוכנית ולמרות הפיגור המטרה הושגה. היינו מוכנים לישראל הזה מהרגע הראשון, ומגיע לנו להיות ביורו. עכשיו נשאר לנו משחק אחד בבית, עם אצטדיון מלא, ונבוא לשמח את האוהדים ולסיים במקום הראשון".
לחלוץ גנואה, פושקאש, שזימונו לנבחרת עורר ביקורת גדולה, הייתה סיבה נוספת לחגוג בסיום: "ידעתי שנצליח לעשות את העבודה, שנעשתה על ידי כל הקבוצה. נכון, ספגתי ביקורת, אבל אנשים לא באמת מכירים אותי אישית, רואים אותי רק במגרש ושופטים אותי על מה שאני עושה שם. גם אני לא הצלחתי במיוחד, אבל הביקורות האלה נתנו לי דחיפה".
מי שהצטרף אמש לפסטיבל הרומני, הוא כוכב העבר, אדריאן מוטו. "אהבתי את הנבחרת באופן כללי", סיכם חלוץ העבר של הנבחרת הרומנית שמאמן היום את קניי סייף ועטאא ג'אבר בנפטצ'י באקו. "אבל חשוב להבהיר שלא הצטיינו. זה היה משחק קבוצתי מאוד סולידי ומאוד אהבתי את זה. שיחקנו חכם, הצרנו את הצעדים של היריבה. לישראל לא הייתה את האיכות לשבור אותנו כמו שלגרמניה או לספרד יש".
3 צפייה בגלריה
אדיראן מוטו
אדיראן מוטו
העפלה עם סימני שאלה. מוטו
(צילום: Gabriele Guerra / Iguana Press/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
זהבי אובד עצות מול ההגנה הצהובה
(צילום: עוז מועלם)
"באליפות אירופה נצטרך להיות טובים יותר כי זה עלול לא להספיק", המשיך מלך שערי רומניה בכל הזמנים, שכבש 35 שערים במדים הלאומיים. "אנחנו חייבים להעלות את הרף אם אנחנו רוצים להשיג משהו טוב יותר. אבל בשורה התחתונה, כל הכבוד לבחורים, זה ערב שנותן כבוד לכולנו, בין אם אנחנו מאמנים, שחקנים או פרשנים. אנחנו ביורו, בעילית של הכדורגל האירופי, וזה טוב מאוד לרומניה".