משחקה הביתי הקרוב של מכבי חיפה בליגה האירופית - מול ראן ב-30 בנובמבר - ייערך במרקאנה בבלגרד, מגרשה של הכוכב האדום. המפגש ייערך ב-19:45 בערב וללא קהל, מטעמי ביטחון ולפי הנחיית הרשויות בסרביה.
ממכבי חיפה נמסר כי "מיד עם קבלת ההודעה שקפריסין אינה יכולה לארח משחק נוסף באי, מכבי חיפה פנתה לראשי הכוכב האדום בבקשה לקיים את המשחק נגד ראן בבלגרד. הבקשה התקבלה באופן מיידי וחיובי מצד הכוכב האדום, לאור היחסים החמים בין המועדונים". מאמן הכוכב האדום הוא כידוע ברק בכר, מי שזכה עם מכבי חיפה בשלוש אליפויות ליגת העל האחרונות.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
ישחקו בבלגרד. שחקני מכבי חיפה
(צילום: REUTERS/Yiannis Kourtoglou)
עוד לפני, נודע כי מכבי חיפה עשויה להיקנס על טקס ההנצחה שקיימה לפני משחק הליגה האירופית נגד ויאריאל. במהלך הטקס התקיימה דקת דומיה לזכר 1,400 הנופלים והנרצחים במתקפת הטרור על יישובי עוטף עזה, ו-240 החטופים שנמצאים בעזה, בידי החמאס. אחת הסיבות: באופ"א ציפו מהירוקים להזכיר גם את ההרוגים בעזה.
במכבי חיפה היו מודעים לתוכן לו ציפו בהתאחדות האירופית, אולם בחרו להתעלם מהפרוטוקול. בנוסף, ניתן לירוקים אומנם אישור לקיים דקת דומיה בלבד, אולם בקבוצה בחרו להקריא את הטקסט הבא, שכאמור, לא כלל את ההרוגים בעזה: “אנחנו עומדים לזכר 1,400 הישראלים, גברים, נשים, ילדים ותינוקות שנרצחו בידי ארגון הטרור חמאס במתקפה המתועבת ביום שבת ה-7.10. זכרם יהיה איתנו לנצח. עם ישראל חי”.