אחד מהסיפורים הביזאריים או שמא נאמר מביכים שידע הספורט באי הבריטי, הסתיים אתמול (רביעי) עם הרחקתה של רצת האולטרה-מרתון, ג'אוסיה ז'אקרזבסקי, ל-12 חודשים על ידי איגוד האתלטיקה בממלכה. זאת לאחר שרצת המרתון "לקחה טרמפ" במכונית, במהלך מירוץ.
התרמית ההזויה התרחשה ב-7 באפריל, במהלך המירוץ המסורתי "אולטראס בריטניה", שיוצא ממנצ'סטר ומסתיים בליברפול (50 מייל). ז'אקרזבסקי, רצה סקוטית מדמפריס, סיימה במקום השלישי, שזיכה אותה בגביע ובמדליית ארד.
1 צפייה בגלריה
תרמית הזויה
תרמית הזויה
תרמית הזויה
(המחשה: Gallo Images/Getty Images)
בזמן אמת, מטבע הדברים, פספסו השופטים את "קיצור הדרך" הלא אלגנטי של הרצה הסקוטית, אולם בדיקה של נתוני הריצה של ז'אקרזבסקי, העלתה כי 2.5 מייל מתוך המסלול היא סיימה בזמן לא ייאמן של 1:40 דקות.
"להגנתה" טענה ז'אקרזבסקי (47) רופאה במקצועה, שהיא אמרה לגורמים רשמיים שהיא השתמשה במכונית וסיימה את המירוץ "בצורה לא תחרותית". אדריאן סקוט, חבר של הרצה אמר לתקשורת הבריטית לאחר שנחשפה התרמית כי "היא עשתה את מה שעשתה מאחר שחשה ברע במהלך הריצה, בשל עייפות מצטברת, ושהיא מתנצלת מעומק ליבה על המעשים ועל הנזק שגרמה".
"הנתבעת לקחה את הגביע והמדליה בסיום המרוץ, דבר שלא הייתה צריכה לעשות אם היא השלימה את המירוץ בצורה לא ספורטיבית", נאמר בדיון המשמעתי שקיימו לרצה, שייצגה בעבר את בריטניה באליפות העולם ל-100 ק"מ של ה-IAU, שם זכתה בכסף ב-2011 ובארד ב-2014 וב-2015. היא גם ייצגה את נבחרת סקוטלנד במרתון במשחקי חבר העמים בגלזגו 2014.
"למרות המעשים שלה היא לא ביקשה להחזיר את הגביע בשבוע שלאחר המירוץ", הוסיפו הדיינים בבית הדין המשמעתי של איגוד האתלטיקה הבריטי. "גם אם היא סבלה מערפול חושים כלשהו ביום המירוץ, היה לה שבוע שלם להבין את מעשיה ולהחזיר את הגביע והמדליה, מה שהיא לא עשתה".