בחולון מרוצים מהניצחון אתמול (רביעי) 79:84 על בראוגן, שהיה השני מתוך שני משחקים בליגת האלופות של פיב"א. מלבד העובדה שמדובר בניצחון "ביתי" ראשון באולם בריגה, המאזן המושלם של עמית שרף, בשנת הבכורה שלו כמאמן ראשי, מראה שהשיטה בה בחר - "הסמול בול" - עובדת. הסגולים רשמו שיא באחוזים בזריקות מ-3 במפעל האירופי (60.9) עם 14 שלשות מ-23 ניסיונות.
המחצית הראשונה שהציגו הסגולים הייתה טובה בהרבה מזו שהגיעה אחריה, בה ההפרש הדו-ספרתי עימו ירדה חולוניה להפסקה, אט אט ננגס. לצד טעויות של אי תיאום ואי לקיחת ריבאונדים, הקבוצה רשמה 15 איבודים, ובמועדון מודים שלצד השמחה צריך לשים לב לנתון הזה, כדי שבהמשך יוכלו "לגמור" משחקים מהר יותר.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חולון חוגגים
שחקני הפועל חולון חוגגים
שני ניצחונות בשני משחקים. שחקני הפועל חולון חוגגים
(מתוך האתר של פיב"א)
סי. ג'יי האריס, שקלע 15 נקודות, דיבר על הניצחון ועל המסע בין מדינות אותו עוברת הקבוצה: "זה היה משחק מדהים עבורנו, כולם תרמו. בראוגן שיחקו היטב, אבל הצלחנו לדבוק יחדיו בזמנים הקשים ולהשיג את הניצחון, וזה נהדר. זה שהמשפחה שלי כאן מקל עליי מאוד, הם תמיד שם כדי לתמוך בי. יש את חוסר הנוחות הקטן בכל יום שנובע מהנסיעות ומכך שאנחנו חיים בבתי מלון, אבל בסופו של דבר התברכנו בכך שאנחנו משחקים כדורסל בזמנים באמת קשים. כשאנחנו עולים לפרקט, אנחנו פשוט שמחים לשחק כדורסל".
שרף התייחס לכך שהקבוצה לא שיחקה במשך שבועיים, מאז בון, ועדיין הצליחה לנצח: "כשאתה משחק בשגרה, יש לך הרגשה איך אתה הולך להיראות. לא ידענו בדיוק, אבל התאמנו בצורה טובה וכל אחד עשה מה שצריך, גם כאן וגם בקפריסין. בסוף המשחק השחקנים לא נראו מופתעים מדי ואני מאושר מכך".
המשחק הבא של חולון יהיה ביום רביעי, שוב מול בראוגן, הפעם אצלה בבית בעיר לוגו שבחבל גליסיה, במשחק שיפתח את הסיבוב השני של שלב הבתים. חולון תמריא למשחק הזה רק ביום שני ועד אז תישאר בלטביה. כזכור, לקבוצה יש משחק חסר, אותו תשלים בטורקיה מול בורסאספור בסוף החודש.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון סי. ג'יי האריס
שחקן הפועל חולון סי. ג'יי האריס
"התברכנו בכך שאנחנו משחקים כדורסל בזמנים קשים". סי. ג'יי האריס
(מתוך האתר של פיב"א)
עוד קודם, למעשה כבר היום, הקבוצה תתכנס כדי לדון בחזרת ליגת העל ב-24 בנובמבר. הזרים של הקבוצה התעדכנו בנושא בחשבונות של מינהלת הליגה רשתות החברתיות, זאת בנוסף למכתבים ששלחה המינהלת באנגלית לפני כשבועיים לשחקנים. המשחק הראשון של חולון בליגה יהיה במוצ"ש הבא, מול הפועל ת"א בחוץ, וכעת, שמועד המשחק מתקרב, ייערכו שיחות עם השחקנים בה יבדקו מי מעוניין לחזור לשחק בישראל ומי לא.
הישראלים ישובו ארצה כבר בחמישי הבא, מיד עם סיום המשחק בספרד, בתקווה שהזרים יסכימו להגיע למספר ימים כדי להשלים את הסגל. "אי אפשר לשחק עם סגל מסוים ואז בליגה להיות עם סגל אחר", רמזו במועדון על כך שלא כל הזרים יסכימו לחזור בלב שלם וכי מלחמת "חרבות ברזל", שעדיין לא הסתיימה, עלולה לפצל את הסגל. במידה שהזרים לא יסכימו לחזור, הקבוצה תצטרך להתאים את עצמה למצב.
במועדון הסבירו שאם יחליטו להחתים שחקנים זרים רק לליגה, אז הם יצטרכו לדאוג להם למלונות, וזה גם יפגע בהם בכל הנוגע לאימונים, מאחר שיהיו להם מספר שחקנים לשתי מסגרות שונות. דבר כזה כרגע נראה לא מציאותי, אך בו זמנית אין כוונה לוותר על הליגה המקומית.
ישנו גם העניין הכלכלי בעקבות המלחמה, כאשר הקבוצה נמצאת תחת מעקבה של עו"ד ליזה חדש בשל פרשת 'רשם העמותות' בקיץ האחרון. נכון לעכשיו, הפועל חולון מתנהלת בכוחות עצמה, למרות הפרסומים על המענקים שיחלק שר התרבות והספורט מיקי זוהר לקבוצות שניזוקו מהמצב הביטחוני. בין היתר, נפגעה הקבוצה בשל שהיית הזרים בקפריסין במשך שבועיים ועד איחודם עם הישראלים שהצטרפו, וכמו כן בכרטיסי טיסה שהתבטלו ברגע האחרון, כמו שקרה לפני המשחק שהיה אמור להיערך בטורקיה בשבוע שעבר.
במועדון מדגישים שאף על פי שפרישה מאירופה הייתה על הפרק, גם בגלל הסיבה הזו, הוחלט לעמוד בכל ההוצאות ולהמשיך כרגיל במפעל האירופי, כפי שנעשה בימים אלה.