י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מפנה עורף לחמאס

חמינאי להנייה: "לא נתערב עבורכם במלחמה"

מנהיגה העליון של חמינאי אמר למנהיג חמאס איסמעיל הנייה בפגישה ביניהם: "לא יידעתם אותנו על הטבח - אז לא נתערב עבורכם במלחמה". המנהיג העליון לחץ על הנייה להשתיק את הקולות בארגון הטרור הקוראים בפומבי לאיראן להתערב

חמינאי להנייה: "לא נתערב עבורכם במלחמה"
איסמעיל הניה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

המנהיג העליון של איראן העביר מסר ברור לחמאס כשהם נפגשו בטהרן בתחילת נובמבר. לפי שלושה פקידים בכירים חמינאי אמר: "לא נתת לנו אזהרה על המתקפה שלכם על ישראל ב-7 באוקטובר ואנחנו לא ניכנס למלחמה בשמכם", כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווח, האייתוללה עלי חמינאי אמר לאיסמעיל הנייה כי איראן - תומכת ותיקה בחמאס - תמשיך להעניק לארגון את תמיכתה המדינית והמוסרית, אך לא תתערב ישירות, כך אמרו גורמים איראנים ואנשי חמאס שמטבע הדברים ביקשו להישאר בעילום שם.

המנהיג העליון לחץ על הנייה להשתיק את הקולות בארגון הטרור הקוראים בפומבי לאיראן ולבעל בריתה הלבנוני, חיזבאללה, להצטרף למערכה נגד ישראל במלוא העוצמה, כך אמר גורם בחמאס לרויטרס.

גם חיזבאללה הופתע מהתקיפה של חמאס בחודש שעבר, שבה נטבחו 1,200 ישראלים; לוחמי החיזבאללה אפילו לא היו בכוננות בכפרים הסמוכים לגבול שהיו בחזית במלחמה עם ישראל ב-2006, והיה צריך להזעיק אותם במהירות, כך אמרו שלושה מקורות המקורבים לחיזבאללה.

"התעוררנו למלחמה", אמר מפקד בחיזבאללה שצוטט ברויטרס.

מנגד חיזבאללה משתתף בעימותים עם ישראל. ארגוני טרור הנתמכים על ידי איראן תקפו את כוחות ארה"ב בעיראק ובסוריה. החות'ים בתימן שיגרו טילים ומל"טים לעבר ישראל. אבל אלו התנגדויות רפות, חמאס רוצה התערבות מלאה וכוללת.

 

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל עזה לבנון איראן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד