דמעות, הלם וחילופי האשמות: "סרט הזוועות" הוקרן באסיפה הלאומית בצרפת

הסרט של דובר צה"ל על זוועות הטבח בעוטף מהשבת השחורה הוקרן בבית התחתון בפרלמנט הצרפתי מול מאה נוכחים • אמריק קארון, חבר פרלמנט מהשמאל הקיצוני: "ישראל פיברקה את הסרטון לטובת התעמולה שלה" • בכתבות שונות תואר הסרטון כ"מחזה בלתי נסבל" וכי היה מדובר ב"מראות מהשואה"

הפרלמנט הצרפתי. צילום: אי.אף.פי

חילופי האשמות באסיפה הלאומית בצרפת בעקבות הקרנת סרטון הזוועות בבית התחתון של הפרלמנט במדינה אתמול (שלישי).

השגריר ארדן ל"ישראל היום" לאחר הקרנת סרט הזוועות: "חשוב שיראו את התמונות המזעזעות במו עיניהם וידעו במי אנחנו נלחמים" // דור מלול

מאה חברי פרלמנט צפו בסרטון ולפי עדויות של הנוכחים, חלק מחברי הפרלמנט בכו במהלך ההקרנה ורובם אף יצאו בסיום ההקרנה ב"הלם". למרות זאת, חברי פרלמנט מהשמאל הקיצוני במדינה טענו בסופו "ישראל פיברקה את הסרטון לטובת התעמולה שלה".

הטענות: ישראל פיברקה עדויות בשביל תעמולה

כך למשל אמר אחד מהם אמריק קארון, עיתונאי לשעבר וכיום חבר פרלמנט מהשמאל הקיצוני, בראיון לאחר מכן לטלוויזיה המקומית: "צריך להיות מודעים לכך שזה סרט שנעשה על ידי הצבא הישראלי ושיש לו מטרה... אני מבקש סרט על מה שקורה בעזה".

חבר הפרלמנט היהודי, דוד חביב, ממפלגת השמאל הסוציאליסטי אמר עליו לאחר מכן: "אתה כלב".

קונסטנט לה גריפ, ממפלגתו של מקרון, אמרה אחרי ההקרנה כי "זה היה רגע מאוד אמוציונלי". אחרים דיווחו כי היא יצאה מההקרנה מבוהלת.

בכתבות שונות תואר הסרטון כ"מחזה בלתי נסבל" וכי היה מדובר ב"מראות מהשואה". חבר הפרלמנט חביב, שיצא בדמעות מההקרנה, גם הוא ואמר לאחר מכן "אני לא רוצה לתת ל'הם' (מחבלי חמאס) את הדמעות שלי. הם כלבים. הם ברברים. שחטו ילדים". הוא סיים בציטוט מההמנון הצרפתי "שחטו את בנינו ואת חיילינו".

נציין כי אתמול שגרירת ישראל בבלגיה, עדית רוזנצווייג-אבו, ביקשה להקרין את "סרט הזוועות" של דובר צה"ל בפני חברי הפרלמנט הבלגי, אך ועדת החוץ של הסנאט מנעה את ההקרנה, בטענה כי הסרט מהווה למעשה "תעמולה ישראלית שמטרתה להסוות את פשעי המלחמה המבוצעים ברצועת עזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר