אכזבה גדולה בהפועל ת"א אחרי ההפסד אתמול (שלישי), שהיה השני ברציפות של הקבוצה ביורוקאפ. האדומים נוצחו 98:89 בידי פרומיטיי האוקראינית, וירדו למקום השלישי בטבלת בית 1, עם מאזן של ארבעה ניצחונות לעומת שני הפסדים.
אחרי שבשבוע שעבר שחקניו של דני פרנקו ספגו תבוסה כואבת, 114:87 לפריז באסקטבול, בקבוצה קיוו שמדובר במעידה חד פעמית. עם זאת, שוב ההגנה החלשה שיחקה תפקיד מרכזי בהפסד, בטח עם היעדרותו של תומר גינת שסובל מנקע חמור בקרסול וצפוי להיעדר כשלושה שבועות. חסרונו של שחקן הפנים הורגש במיוחד ברבע השלישי במהלכו, פרומיטיי השלימה ריצת 0:14 ללא שום מענה הגנתי בצד האדום.
1 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
"נצטרך לנסות להשתפר ממשחק למשחק". דני פרנקו
(צילום: יאיר שגיא)
מי שחזר לסגל אחרי היעדרות ממשחק אחד היה ג׳ייקובן בראון, שהציג משחק טוב מבחינה אישית עם 15 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים כשהוא מוביל רשימה של עוד חמישה שחקנים שקלעו בספרות כפולות, אבל מי שהיה חסר מבחינה התקפית היה אקסבייר מנפורד ששיחק 27 דקות בהן רשם נקודה אחת בלבד.
"כמובן שזאת לא התוצאה שרצינו", אמר דני פרנקו בסיום. "עשינו כמה טעויות שנתנו לפרומיטיי את הביטחון. זה זמנים לא קלים עבורנו, זאת סיטואציה שאף פעם לא פגשנו, אנחנו צריכים ללמוד להתנהג בתוך הסיטואציה הזאת, גם הניסיון של השחקנים לא עזר לנו כי אף אחד מהם לא היה בסיטואציה כזאת בעבר".
המאמן המשיך: "אנחנו צריכים למצוא את הדרך להפוך לטובים יותר, ההנהלה נותנת לנו מספיק תנאים, אבל זה לא מתמטיקה פשוטה כשאתה עושה אחד ועוד אחד ומקבל שתיים. הכי חשוב בשביל הקבוצה זה לשמור על האנרגיות, להישאר ביחד בימים כאלה, וכמובן בגלל שאנחנו משחקים רק משחק אחד בשבוע אז פשוט לנסות להשתפר ממשחק למשחק, זה הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות".
משחקה הבא של הפועל ת"א יהיה בעוד שבוע, מול חובנטוד בדאלונה, ולכן חלק מאנשי הקבוצה יחזרו ארצה (הצוות הישראלי והשחקנים הישראלים) בעוד השחקנים הזרים ימשיכו לבלגרד.
עד עכשיו ביורוקאפ דאגו להחליף ביתיות לכל משחקי הבית של האדומים, אבל במשחק הקרוב מול בדאלונה שאמור היה להיערך בהיכל קבוצת שלמה בת"א לא ניתן להחליף ביתיות והקבוצה התבשרה כבר לפני כשבועיים שהיא תצטרך למצוא בסיס אם כדי לערוך בו את משחקיה הביתיים. בקבוצה עדיין לא קיבלו החלטה סופית על האולם בו תארח את משחקיה, אבל היא אמורה להתקבל ביממה הקרובה כשהעדיפות העליונה היא אולם פיוניר המיתולוגי בבלגרד בו משתמשות הפועל ירושלים ומכבי ת"א.