רה"מ נתניהו באזהרה חריגה לאירופה ולארה"ב: "אם לא ננצח עכשיו את חמאס - אתם הבאים בתור"

ראש הממשלה התראיין לרשת "פוקס ניוז" ואמר: "אנחנו נלחמים גם למענכם, ואפילו למען העזתים שהוחזקו בתנאי עוני ושפיכות דמים" • על המערכה בצפון: "ניצחון על חמאס הוא צעד ראשון בהרתעה של חיזבאללה" • בעניין אפשרות של הפסקת אש, אמר: "אם תהיה כזו, היא תתאפשר אך ורק למען שחרור החטופים בעזה"

היה חלק משמעותי במבצע החיסול. רה"מ בנימין נתניהו. צילום: איי.אף.פי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (שלישי) לרשת "פוקס ניוז" והזהיר את ארה"ב: "אם לא ננצח עכשיו את חמאס - אירופה הבאים בתור, ואחריהם גם אתם. כל אמריקני יהיה בסכנה. אנחנו חייבים לנצח - אין תחליף לניצחון מוחלט".

תקיפות צה"ל בצפון רצועת עזה \\ קרדיט: דובר צה"ל

נתניהו אמר על המלחמה והשלכותיה: "אנחנו צריכים לנצח לא רק למעננו, אלא למען המזרח התיכון, למען שכנינו הערבים. אתה יודע מה, למען העזתים שהוחזקו על ידי העריצות האפלה הזו שהתאכזרה והביאה להם רק שפיכות דמים, עוני ואומללות. אנחנו צריכים לנצח כדי להגן על ישראל. אנחנו צריכים לנצח כדי להגן על המזרח התיכון. אנחנו צריכים לנצח למען העולם המתורבת. זה הקרב שאנחנו נלחמים עליו, והוא מתנהל עכשיו. אין תחליף לניצחון הזה.

שער הניצחון בפריז. "אם לא ננצח, אירופה הבאה בתור", צילום: Getty Images

"הם רוצים להחזיר את המזרח התיכון, את העולם, לימי הביניים האפלים. מנגד, עומדות ישראל, מדינות ערב מודרניות וכמובן ארה"ב - כל הכוחות שרוצים לראות שלום, שגשוג למזרח התיכון ולעולם. זה הקרב שמתנהל כרגע".

צה"ל בתמרון הקרקעי בעזה, צילום: דובר צה"ל

על אפשרות של מערכה נוספת בצפון, אמר: "הצעד הראשון בהרתעה של חיזבאללה זה לנצח בדרום את החמאס. לא יודע אם זה יהיה צעד מספק, אבל זה צעד נחוץ".

על הפוגה הומניטרית ברצועה, אמר: "הפסקת אש כללית תהיה רק לצורך שחרור חטופים, וגם היא תהיה זמנית. הפוגות הומניטריות זה משהו אחר".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר