ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ברקע הלחץ האמריקני

הדיון בקבינט על האפשרות לפתיחת חזית נוספת בצפון

שרי הקבינט דנו במתיחות בגבול לבנון, ברקע הלחץ מצד ארה"ב להימנע מחזית נוספת ולהתמקד בלחימה בעזה. שר הביטחון שינה את עמדתו מתחילת המלחמה והוא תומך בהכלת המצב כלפי חיזבאללה. "ההחלטה הישראלית היא לפעול במיקוד על האזור הדרומי", אמר בכיר ישראלי

הדיון בקבינט על האפשרות לפתיחת חזית נוספת בצפון
תפילה על טנק בגבול לבנון צילום: אייל מרגולין/פלאש90

במהלך ישיבת הקבינט שנערכה בלילה שבין ראשון לשני, דנו השרים בין היתר בחזית הצפונית שעומדת בפני פיצוץ, זאת ברקע הלחץ מצד ארה"ב להימנע מחזית נוספת ולהתמקד בלחימה בעזה.

בכיר ישראלי אמר: "ארה"ב לא רוצה שהמלחמה בעזה תתרחב לזירות נוספות, ונושאות המטוסים הגיעו לייצר הרתעה כדי לתחום אותן". לדבריו, "הירי עדיין ברף של מתחת למלחמה. צריך לקבל כאן החלטות מקצועיות מהראש. ההחלטה הישראלית היא לפעול במיקוד על האזור הדרומי - וזה לא השתנה".

בישיבת הקבינט היו מספר קולות באשר לתגובה נגד חיזבאללה. מספר שרים טענו כי יש פגיעה קשה בהרתעה הישראלית וכי אין מנוס מפעולה רחבה בצפון ומיוזמות התקפיות.

מנגד, עמדתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושל השר הביטחון יואב גלנט, שדחף בתחילת המלחמה למתקפת מנע נגד חיזבאללה, היא להכיל את החזית הצפונית.

ראש הממשלה נתניהו התייחס אמש להסלמה בצפון ואמר: "יש לנו גם חילופי אש בצפון, אתם מכירים את זה. בחילופי האש האלה בצפון יש מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות נגד כוחותינו ונגד אזרחים - זה משחק באש. אש תיענה באש הרבה יותר חזקה. שלא ינסו אותנו כי הראנו רק מקצת מהכוח שלנו".

נתניהו הדגיש: "כל פגיעה בנו - אנחנו נפגע באלה שפוגעים בנו. אנחנו נחזיר את הביטחון לצפון ואנחנו נחזיר את הביטחון לדרום. אנחנו נחזיר את הביטחון למדינת ישראל, אבל קודם כל בניצחון כאן - החמאס יחוסל. אני מאמין בכם. אני מצדיע לכם, לכל אחת ואחד מכם, מצדיע לכם באמת. כל הכבוד לכם"

חיזבאללה הקבינט המדיני בטחוני מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד