"פעיל טרור" - גם מי שמממן: חוק המאבק בטרור עבר בקריאה שנייה ושלישית

החוק, שהוגש על ידי יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, כנס לספר החוקים של מדינת ישראל • החוק יעניק לרשויות המדינה כלים אפקטיביים להתמודדות עם הטרור • אדלשטיין: ""הבאנו כאן שינוי קונספציה"

מליאת הכנסת. צילום: אורן בן חקון

חוק המאבק בטרור עבר היום במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. החוק יעניק לרשויות המדינה כלים אפקטיביים להתמודדות עם הטרור. בין היתר יאפשר החוק החדש תפיסה וחילוט רכוש הקשור לטרור ובניגוד למצב הקיים, יקנה החוק סמכות עצמאית לשר הביטחון להכריז גם על מי שאינו אזרח ישראל כ"פעיל טרור".

תיעוד: מסתערבי מג״ב עוצרים באבו-דיס חשוד בסיוע לפעילות טרור // צילום: דוברות המשטרה

ועדת חוץ וביטחון, צילום: אורן בן חקון

המונח "פעיל טרור" יוכל מעתה לכולל גם את מי שלוקח חלק במימון של ארגוני טרור או מעמיד להם אמצעים שונים. תיקון נוסף שהחוק מביא עמו הוא של המושג "נשק", יכלול גם נשק שאינו תקין (סכין שאינה באורך מסוים וכו'). כך, כעת מקבלת חומרת המעשה והיסוד הנפשי ביטוי גדול יותר.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אדלשטיין: "הבאנו כאן שינוי קונספציה. אנחנו לא מחכים יותר, אנחנו יוזמים. הרחבנו את ההגדרה כדי שלא רק המחבל שאוחז בנשק יוגדר כפעיל טרור, אלא גם מי שמממן אותו ומי ומסייע לו. היום אנחנו גם עוצרים את המים בצינור וגם מוציאים את הדשן מעל אדמת הגידול של הטרור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר