ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בתגובה לפעולות טרור

הפנטגון: ארה"ב תקפה אתר אימונים איראני בסוריה

צבא ארה"ב תקף מתקן אימונים במזרח סוריה ששימש את משמרות המהפכה של איראן ומיליציות קשורות לאיראן, כך לפי הפנטגון. התקיפה הגיעה כנקמה על מספר גדל והולך של התקפות על בסיסים המאכלסים חיילים אמריקאים באזור במהלך השבועות האחרונים

הפנטגון: ארה"ב תקפה אתר אימונים איראני בסוריה
חיילים אמריקאים אילוסטרציה צילום: Pixabay

כוחות צבא ארה"ב תקפו מתקן אימונים ובית נוסף במזרח סוריה ששימשו את משמרות המהפכה האסלאמית של איראן ומיליציות הקשורות לאיראן, כך לפי הפנטגון. התקיפות היו בתגובה ל"התקפות המתמשכות נגד חיילי ארה"ב בעיראק ובסוריה", כך אמר שר ההגנה לויד אוסטין בהצהרה.

שר ההגנה אוסטין לא חשף אם היו התקפות חדשות כלשהן נגד כוחות ארה"ב בימים האחרונים. הפנטגון מסר בשבוע שעבר כי חיילי ארה"ב באזור הותקפו על ידי מיליציות איראניות לפחות 46 פעמים מאז אמצע אוקטובר מאז החלה המלחמה בעזה, ארה"ב חוששת שכל הסלמה עלולה להרחיב את הסכסוך למלחמה אזורית.

"לנשיא אין עדיפות גבוהה יותר מבטיחותם של חיילי ארה"ב, והוא הנחה את הפעולה של היום להבהיר שארה"ב תגן על עצמה, על אנשיה ועל האינטרסים שלה", אמר אוסטין אתמול בהצהרתו.

גם ביום רביעי האחרון ארה"ב תקפה בסוריה, מטוסי F15 תקפו מתקן נשק איראני במזרח סוריה. כמו כן מל"ט אמריקאי הופל מול חופי תימן על ידי מיליציה הקשורה לטהראן.

איראן ארצות הברית סוריה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד