הבשורה הטובה אחרי ההפסד של נבחרת ישראל הערב 1:0 לקוסובו היא בעיקר אחת: החבורה של אלון חזן עדיין תלויה בעצמה בכל הקשור להשגת הכרטיס ליורו 2024.
שתי הראשונות בבית 9 יבטיחו את הכרטיס לאליפות אירופה, וכרגע מדובר ברומניה (16 נקודות, 8 משחקים) ושווייץ (15 נקודות, 7 משחקים). ישראל, בעקבות ההפסד, תקועה על 11 נקודות מ-7 משחקים.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
עדיין תלויים בעצמם. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: EPA/GEORGI LICOVSKI)
נכון, אנחנו עדיין תלויים בעצמנו, אבל המשימה עכשיו קשה בהרבה: כדי להגיע למחזור האחרון בוודאות באחד משני המקומות הראשונים בבית, נהיה חייבים לנצח במשחקים ה"ביתיים" בהונגריה את שתי היריבות הישירות במאבק על הכרטיסים לגרמניה 2024: ביום רביעי את שווייץ ואז בשבת את רומניה. אם זה יקרה, נהיה בעמדת עלייה נפלאה, כי המשחק האחרון ייערך באנדורה מול יריבה חלשה במיוחד. אבל אם נשיג פחות מ-6 נקודות נגד שווייץ ורומניה – תרחיש סביר מאוד כמובן – נהיה בצרות.
גם הפסד לשווייץ לא יגמור את הסיכויים של ישראל. הנבחרת עדיין תוכל לעקוף את רומניה אם תנצח אותה במפגש הישיר, ואז במחזור האחרון ישראל תנצח באנדורה ורומניה לא תנצח בבית את שווייץ (במקרה של שוויון נקודות, לישראל תהיה עדיפות על הרומנים בזכות היתרון במשחקי הראש בראש).
2 צפייה בגלריה
שווייץ חוגגת
שווייץ חוגגת
שווייץ תחגוג מול ישראל גם ביום רביעי?
(צילום: רויטרס)
שווייץ כרגע שנייה, אבל נראה שמצבה טוב. היא פייבוריטית בשלושת המשחקים שנותרו לה, ואם תנצח את ישראל העלייה שלה עשויה להיות מובטחת מוקדם. בשורה התחתונה מסתמן ששני המשחקים הקריטיים ביותר הם ישראל - רומניה, ואחריו רומניה - שווייץ במחזור הסיום.
ויש גם גלגל ההצלה: המקום הראשון בבית בליגת האומות הציב את ישראל אוטומטית בחצי הגמר. בוסניה הבטיחה את מקומה בחצי השני (השתיים יוכלו להיפגש רק בגמר שבו המנצחת תעלה ליורו), וייתכן שתארח את הפיינל-פור הזה. מי שכנראה יהיו היריבות במסלול הזה הן שתיים מבין אוקראינה, איסלנד ופינלנד, ועדיף לישראל שאוקראינה תעלה ישירות מהבית שלה על חשבון איטליה (ההכרעה תגיע במפגש ביניהן בלברקוזן במחזור האחרון), כדי שהאפשרות הקשה ביותר תרד מהפרק.
פורסם לראשונה: 23:49, 12.11.23