השר ארבל במכתב חריג לנציב תלונות השופטים: "העת להודות לכוחות הביטחון, לא להתקטנן איתם"

השופט איתי הרמלין דרש במספר דיונים שונים מסוהרים להסיר כיתובים בעד ישראל וסמלי מדינה כשמתנהל משפט, מה שעורר את כעסו של שר הפנים • יחידת נחשון: "לא ברור מדוע יש פגם בהצבת דגל ישראל לצד חשוד בשעה שהוא נמצא בבית מעצר של שירותי בתי הסוהר"

שר הפנים משה ארבל. צילום: גדעון מרקוביץ'

לאחר חשיפת "ישראל היום": שר הפנים משה ארבל שיגר מכתב הערב (ראשון), לנציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שהם, נגד השופט איתי הרמלין שדרש במספר דיונים מסוהרי יחידת נחשון להסיר כיתובים בעד מדינת ישראל או לחלופין סמלי המדינה במהלך הדיונים.

"בולט וצורם מכל הוא סירובו של השופט הרמלין להצבתו של דגל ישראל מאחורי חשוד בשעת הדיון בהיוועדות חזותית", כותב השר ארבל לנציב תלונות הציבור על השופטים. "לפי המובא, אלו היו חילופי הדברים בין השופט לאנשי יחידת נחשון:

השופט: מדוע מאחורי העצור דגל ישראל?
אנשי היחידה: כך זה אצלנו בימים אלה.
השופט: לא מקובל עליי.
אנשי היחידה: גם מאחוריך, כבודו, סמל המדינה".

בית משפט (אילוסטרציה), צילום: יוסי זליגר

השר ארבל עמד לצד לוחמי יחידת נחשון, בכותבו, כי "למותר לציין כי האמת עם אנשי יחידת נחשון, אכן לו היה מובא החשוד לאולם בית המשפט כנהוג בעיתות שגרה, היה ניצב החשוד לצד דגל המדינה וסמלה. לא ברור מדוע יש פגם בהצבת דגל ישראל לצד חשוד בשעה שהוא נמצא בבית מעצר של שירותי בתי הסוהר ומשתתף בדיון מעצר בהיוועדות חזותית.

נהפוך הוא, טוב עשו אנשי שירות בתי הסוהר אשר פעלו כדי להשוות ככל שניתן את תנאי הדיון בהיוועדות חזותית לתנאי הדיון באולם בית המשפט".

חיילים בסמוך לרצועת עזה. "צריך לחזק את כוחות הביטחון", צילום: אי.פי.איי.

ארבל הכניס את כל האירוע להקשר המתאים, על רקע המלחמה בה ישראל נמצאת כבר יותר מחודש מול ארגון הטרור חמאס. לדבריו, "מעבר להסבר "טכני" זה, לא ניתן להתעלם מהנסיבות המיוחדות שאופפות את דיוני המעצר בתקופה זו. מדינת ישראל מצויה במלחמה קשה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית בתולדותיה. במקביל למאמץ המלחמתי, פועלים כלל גופי האכיפה נגד ההסתה הקיימת ברשתות החברתיות נגד אזרחי המדינה וקריאות בעד פעולות הטרור שבוצעו.

"לשירות בתי הסוהר חלק חשוב במאבק זה שהוא מהותי וחלק אינטגרלי מהמאבק בטרור. רבים מאנשי גופי אכיפת החוק אבדו את חייהם במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. זו העת להודות לאנשי כוחות הביטחון, לחזק אותם ולסמוך על שיקול דעתם בתחומים המצויים במומחיותם ולא להתעקש על עניינים שאין זה ראוי להתעקש עליהם, וודאי כשעסקינן בהצגת דגל המדינה שהוא לעולם ראוי ומתאים בהליכים רשמיים של מדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר