יום ראשון, 09.06.2024 שעה 06:27
לוח משחקים
  • גיאורגיה
  • 0 - 2
  • לוקסמבורג
  • ישראל
  • 4 - 1
  • איסלנד
  • בוסניה
  • 2 - 1
  • אוקראינה
  • יוון
  • 0 - 5
  • קזחסטן
  • פולין
  • 1 - 5
  • אסטוניה
  • ווילס
  • 1 - 4
  • פינלנד

האתגר הגדול של אלון חזן: לשמח מדינה שלמה

הרגשות, הדאגות, השאיפה להימנע מחישובים, הסגנון של הנבחרת והחדרת האמונה בשחקנים: המאמן רוצה להוביל את ישראל להישג כמעט הכי גדול בתולדותיה

|
אלון חזן (אורן בן חקון)
אלון חזן (אורן בן חקון)

נבחרת ישראל נמצאת במשימה לאומית מיוחדת בצל המלחמה במדינה. לחבורה בכחול-לבן שהתאחדה מחדש יש אפשרות להעפיל ליורו ובעשרת הימים הקרובים היא תקיים ארבעה משחקים רצופים, שיתחילו הערב (ראשון) ב-21:45 נגד קוסובו, בניסיון להשיג את הכרטיס לטורניר בגרמניה. מי שיוביל אותה הוא אלון חזן שניצב בפני אחד מהאתגרים הגדולים והחשובים בחייו.

מדינה שלמה תצפה בנבחרת ישראל ותקווה לקצת נחת אחרי התופת של ה-7 באוקטובר. זה מעבר לניסיונות להגיע לטורניר גדול אחרי למעלה מ-50 שנה, למשחקים הללו יש חשיבות גם להרמת המורל של עם ישראל. אם בקמפיינים הקודמים היו מאמנים זרים, שלא בהכרח היו מחוברים רגשית למדינה, הפעם עומד בראש הנבחרת איש שמזוהה עם הציבור הישראלי.

מאז פרוץ המלחמה, חזן הוצף ברגשות. הוא ידע שעומדת בפניו משימה לאומית גדולה על הפרק, אבל בזמן שמשחקי הנבחרת נדחו הוא ביקר את הפצועים ומשפחות הקורבנות כולל את משפחתו של גיבור ישראל סלמן חבקה ז"ל, הוא סייר בבסיסי צה"ל וניסה לעודד את הציבור בארץ בתקופה הקשה הזו. במקביל, הוא הרגיש היטב גם את רעשי המלחמה בביתו שבאשדוד, העיר שהותקפה במטחי טילים ששיגר ארגון הטרור חמאס מרצועת עזה.

חזן: זהבי? כאילו היה פה מאז ומתמיד

"בלתי אפשרי למצוא שפיות בתקופה כזאת. כל היום אנחנו עסוקים במה שקרה ובמה שקורה", אמר אלון חזן לפני יציאת הנבחרת לקוסובו ומיד הבהיר מהן המטרות למשחקים הקרובים: "צריך למצוא את הדרך לתת למדינה הזו את התחושה שאפשר לעשות משהו טוב, לתת לאנשים מעט שמחה בלב בימים האלה. להעלות חיוך לאנשים במדינה זה יותר חשוב מהכל".

אלון הוא איש של אנשים ובגיל 56 הוא רוצה לשמח מדינה שלמה. מדינה שנמצאת באבל, קוברת את מתיה ועדיין נלחמת מול אויב אכזר על עתידה. יש אנשים שמדמים את הכדורגל למלחמה, אבל הפעם זה בדיוק ההפך. הכדורגל יכול להיות אתנחתא מהמלחמה.

לחזן יש לא מעט דאגות. קודם כל, יש לפניו רצף של ארבעה משחקים בין-לאומיים בתוך עשרה ימים. זה רצף ארוך עם שהות ארוכה ביחד בחו"ל, משהו שלא קורה בדרך כלל. אבל הצוות המקצועי בראשותו קיבל כבר החלטה להתרכז בכל פעם רק במשחק אחד. המטרה היא להתרכז בכל משחק בנפרד ולהימנע מחישובים, גם לגבי התוצאות וגם לגבי חלוקת הכוחות של השחקנים בסגל.

לא מעט דאגות. אלון חזן (רדאד ג'בארה)לא מעט דאגות. אלון חזן (רדאד ג'בארה)

חוץ מזה, הוא צריך לגבש את הסגל בזמן קצר, אחרי שחלק מהשחקנים לא היו פעילים בחודש האחרון לאחר שהליגה הישראלית נעצרה והיה לו למעשה רק אימון אחד עם כל השחקנים שזומנו, משום שמשחקי הנבחרת נקבעו בזמן משחקי הליגות באירופה. יש בזה מכשולים וקשיים.

זה מציב בפניו אתגר נוסף למשחק הקרוב, שם הנבחרת תצטרך להתמודד מול ודאט מוריצ'י, החלוץ האימתני של קוסובו שנמנה על הסגל שלה אחרי שהליגה הספרדית הודיעה למיורקה כי היא יכולה לדחות את משחק הליגה שלה כי הוא משמעותי גם עבורה, וזאת משום שאופ"א דורשת מהקבוצות לשחרר שחקנים למשחקים בין-לאומיים של הנבחרות שלהם.

דור פרץ מול ודאט מוריצ'י (רדאד ג'בארה)דור פרץ מול ודאט מוריצ'י (רדאד ג'בארה)

זה פחות התקבלה בהבנה אצל נאפולי, שמשחקת היום והשאירה בסגל שלה את אמיר רחמאני, הבלם הקוסוברי המצוין. אגב, הלה ליגה הציעה את אותה ההצעה גם לגראנדה, אך היא סירבה לדחות את המשחק שלה מהמחזור הנוכחי - ועדיין שחררה את שון וייסמן למשחק.

את סגנון המשחק שאפיין אותה עד כה הנבחרת לא תשנה, אבל אם בתחילת הקמפיין עמדו לרשותו של חזן שחקנים כמו מנור סולומון וליאל עבדה, כך שהנבחרת נבנתה על קומפקטיות ומהירות באגפים, עכשיו הוא נאלץ לאלתר. לשמחתו, הוא קיבל בחזרה את גדול הכובשים של הנבחרת ערן זהבי. בימים כאלה, שמים את כל המחלוקות והדרישות בצד.

מנור סולומון וליאל עבדה (ראובן שוורץ)מנור סולומון וליאל עבדה (ראובן שוורץ)

מהרגע הראשון, חזן הבהיר לשחקני הנבחרת שאין שום תירוצים והחדיר בהם אמונה שהכל אפשרי. יש אתגר חברתי מסוים במשחקים האלה, שמתנהלים רחוק מהבית כאשר השחקנים דואגים למשפחותיהם והכל נעשה בלוח זמנים צפוף תחת לחץ. המצב בישראל כמובן תמיד עולה בשיחות בין השחקנים בחדר ההלבשה, ולכן כמעט שאין צורך בנאומי מוטיבציה לשחקנים. לכולם ברור מה גודל השעה ומה הנבחרת צריכה לעשות, כך שההכנות התמקדו בעיקר בעבודה הטקטית.

לנבחרת ישראל יש הזדמנות אמיתית להעפיל ליורו, הזדמנות ששחקני הנבחרת בנו במו רגליהם. כבר היינו לא פעם במקומות הללו, כולל בניסיון להעפיל ליורו 2000 כאשר אלון חזן היה חלק מהנבחרת וכולל בניסיון להעפיל למונדיאל 2006 כשיוסי בניון שיחק על הדשא, אך הנבחרת סיימה במקום השלישי בבית עם שווייץ שעלתה במקומה לפלייאוף בזכות הפרש שערים טוב יותר.

סיים במקום השלישי בבית עם שווייץ כשחקן. יוסי בניון (רדאד ג'בארה)סיים במקום השלישי בבית עם שווייץ כשחקן. יוסי בניון (רדאד ג'בארה)

אלון חזן נמצא ברגע חשוב בקריירה שלו, אבל זה בעצם רגע חשוב עבור הכדורגל הישראלי כולו. כשהמאמן והשחקנים יעמדו על הדשא לפני המשחק וההמנון ינוגן בקוסובו, זה יהיה רגע שירטיט את הלב הכואב של מדינה שלמה, זו שבקושי עוצמת עין בלילות. אין ספק כי המפגש עם קוסובו מקבל משמעות אחרת אחרי 7 באוקטובר.

בפתיחת הקמפיין הזה, אחת מהמטרות הראשונות של המאמן אלון חזן והמנהל המקצועי יוסי בניון הייתה לגרום לציבור הישראלי לחזור ולהאמין בנבחרת. בסיום הקמפיין הזה, המטרה שלהם תהיה אחת - לגרום לקהל הישראלי להאמין שאפשר לנצח.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */