ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
תימנע פריצת דרך?

בישראל טוענים: חמאס מערים קשיים על המו"מ לשחרור חטופים

גורם הבקיא בפרטי המשא ומתן שנערך בתיווך ארה"ב וקטר טוען כי החמאס מערים קשיים בדרך להשגת הסכם. יחד עם זאת, ישנה אופטימיות באשר לסיכויי שחרור חטופים - ואפילו בהיקף גדול

בישראל טוענים: חמאס מערים קשיים על המו"מ לשחרור חטופים
מיצג למען החטופים צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

גורם המעורה בפרטי המשר ומתן לשחרור חטופים אומר ל"כאן 11" כי חמאס מערים קשיים בשיחות שנערכות בתיווך קטר וארה"ב, אשר אותן מנהל מהצד הישראלי ראש המוסד דדי ברנע.

לדברי אותו גורם, חמאס נערך להמשך הלחימה ודורש הכנסת דלק לרצועה ושחרור של מי שמוגדרים "אסירים ואסירות ביטחוניים כבדים". יחד עם זאת לפי הדיווח, בישראל שוררת אופטימיות באשר לסיכויי שחרור חטופים - אפילו בהיקפים גדולים.

נזכיר כי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי קטאר מתווכת במשא ומתן בין ישראל לחמאס לשחרור של בין 10 ל-15 חטופים המוחזקים ברצועת עזה, בתמורה להפסקת אש של יום או יומיים.

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים התייחסו להצעה להפסקת אש: "אנו מברכים על חזרתם של כל חטוף וחטופה הנמצאים בעזה. יחד עם זאת, מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים דובק בעמדתו כי כל מהלך להפסקת אש, יכלול שחרור של כל החטופים מעזה".

ראש הממשלה נתניהו אמר בריאיון לרשת ABC כי "לא תהיה הפסקת אש כללית בלי שחרור החטופים. לגבי הפוגות זמניות היו כאלה בעבר ונשקול זאת כדי לאפשר יציאת חטופים וכניסת סיוע, אבל לא תהיה הפסקת אש כללית".

בחדשות 13 דווח כי בתמורה לשחרורם של עשרות רבות של ישראלים, ישראל תשחרר אסירים ביטחוניים, תכניס דלק לרצועה ותאפשר מספר הפוגה. גורם מדיני הבהיר הערב כי העסקה המדוברת היא על אזרחים בלבד - ולא חיילים וכי "הפוגת האש אין פירושה הפסקת אש . מטרת המלחמה נשארת אותה מטרה - השמדת שלטון חמאס והפוגת האש במסגרתה תהיה מוגבלת".

חמאס ארצות הברית חטופים קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד