אחרי שנחשף לראשונה ב-ynet, כי בעלי בית"ר ירושלים, ברק אברמוב התקפל והחליט לחתום על הסכם הפחתת השכר האחיד לשחקניו, בבית"ר ירושלים עברו לעסוק בחזרתם של השחקנים הזרים.
סאגת החל"ת בבית"ר ירושלים - כתבות נוספות
ל-ynet נודע כי הקשר המונטנגרי, דני הוצ'קו, הודיע כי אינו מתכוון לחזור ארצה בשל החשש מהמצב הבטחוני, כשגם השוער הפורטוגלי מיגל סילבה הביע את דאגתו, כשבבית"ר מנסים לשכנעו לשוב.
2 צפייה בגלריה
מיכה וברקוביץ'
מיכה וברקוביץ'
המטרה היא לחזור להתאמן עוד היום. שחקני בית"ר
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
שוער בית"ר ירושלים מיגל סילבה
שוער בית"ר ירושלים מיגל סילבה
בבית"ר מנסים לשכנע אותו לחזור. מיגל סילבה
(צילום: ראובן כהן)
מי שלא עונה להודעות של בית"ר כבר מספר ימים הוא מיירון ג'ורג'. במועדון מנסים להשיג אותו על מנת להגיד לו לשוב לאימונים, אולם הוא לא זמין בכלל. מי שישובו בודאות הם איסמעילה סורו וטרזי תומא, שיחתום על הארכת חוזה לשנתיים ויהיה חלק מהסגל של יוסי אבוקסיס. פרד פרידיי הוא השחקן היחיד מבין הזרים שנשאר בירושלים לאורך כל התקופה.
כעת, המטרה במועדון לקיים כבר היום אימון. השחקנים שכבר קיבלו מכתבי הוצאה לחל"ת, קיבלו הודעה כי הם שבים מהחל"ת וייתכן כי כבר היום בצהריים יתקיים האימון של הקבוצה, ואם לא - אז מחר בבוקר בבית וגן. החתימה של אברמוב על הסכם הפחתת השכר, הגיעה בין היתר בשל לחץ מצידו של שר התרבות והספורט, מיקי זוהר שהבהיר לו כי ידאג להחזר אובדן ההכנסות בשל חזרת הליגה ללא קהל.
"אברמוב עשה מעצמו צחוק", אמרו שחקנים בבית"ר. "הוא הוציא אותנו לחל"ת, לכלך עלינו בתקשורת, הוציא מכתב למה אסור לחזור בזמן מלחמה לשחק כדורגל, ובסוף הוא התקפל כמו גדול. עשה לעצמו נזק". בין השחקנים לבעלים נוצרה מתיחות בשל ההתבטאויות החריגות שלו כלפיהם, אולם גם מהצד השני יש כעס על חלק מהשחקנים, במיוחד אלו בעלי השכר הגבוה. "הבנו בדיוק עם מי יש לנו עסק, יש פה שחקנים שלא ראויים ללבוש את המדים של הקבוצה".
מי שישוב לאימונים הוא הקפטן אופיר קריאף, שהתחצף ליוסי אבוקסיס והושעה למספר ימים, אחרי שעמד בפני ועדת משמעת ונקנס באלפי שקלים. אבוקסיס זועם על ההתנהלות של קריאף ונראה כי מעמדו בקבוצה ייפגע, בטח אחרי החזרה של תומא.