אחרי שהוציא את השחקנים לחל"ת והצהיר כי הקבוצה לא תתייצב לחידוש משחקי ליגת העל בעוד שבועיים – ברק אברמוב מתקפל. הבעלים של בית"ר ירושלים חתם היום (חמישי) על הסכם עם ארגון השחקנים, ובכך הצטרף למתווה שעליו סיכמו רוב בעלי הקבוצות בליגת העל. החתימה אמורה להוביל להחזרת השחקנים לאימונים ולביטול הדיון בעניין בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים.
סאגת החל"ת בבית"ר ירושלים - כתבות נוספות
כפי שנחשף ב-ynet, רוב קבוצות ליגת העל סיכמו על פורמט הפחתת שכר לשחקנים לחודשיים הקרובים: בעוד שכדורגלנים המרוויחים עד 18 אלף שקל ברוטו בחודש לא ייפגעו, יתר השחקנים יספגו הפחתה של 25 אחוז - ובסיום העונה, בהתאם למאזני הקבוצות, ייקבע האם וכמה יוחזר להם. בין היתר חתמו על ההסכם מועדונים כמו מכבי חיפה, הפועל באר-שבע, הפועל חיפה, הפועל פ"ת, מכבי פ"ת ועוד.
2 צפייה בגלריה
בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב
בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב
אחרי ההצהרות הלוחמניות - נסיגה. אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
אברמוב ובית"ר ירושלים, לעומת זאת, לא היו חלק מההסכם. בשבוע שעבר, יום לפני שבעלי הקבוצות סיכמו על המתווה, הודיעה בית"ר כי כל שחקניה הוצאו לחל"ת, לאור כישלון המשא ומתן איתם על מתווה לקיצוץ בשכרם לאור השבתת הליגה מאז פרוץ המלחמה.
"בתחילת הפגישה הודיעו השחקנים כי הם אינם מוכנים לקצץ כלל, דבר שלא היה מקובל על ההנהלה, שסיימה את הפגישה. מאוחר יותר נפגשו שוב הצדדים, והשחקנים הודיעו כי הם מוכנים לקצץ עשרה אחוזים משכרם", נכתב בהודעת המועדון. "לצערנו הרב, לא נותרה ברירה אלא להוציא את כל השחקנים לחל"ת. כולנו תקווה כי בסופו של דבר יבינו השחקנים את גודל השעה ואת המשבר הגדול אותו כולנו חווים".
השחקנים זעמו על הצעד של אברמוב. "הטענות של הנהלת המועדון מלאות ארס ורחוקות מהאמת", הם מסרו באמצעות ארגון השחקנים. "צר לנו שמנסים להציג אותנו באור שלילי. אנחנו תמיד באים לקראת המועדון ותמיד נבוא. ואז כשאנו יושבים עם ראשי המועדון, מכנים אותנו בוגדים? אנחנו בוגדים? חלק מאיתנו הלכו בשבועות האחרונים להלוויות של אוהדים, הלב שלנו כואב ומדמם, ולמרות זאת אנו מוצאים את עצמנו מתעסקים בנושא הזה".
בניסיון למנוע את המהלך, הם פנו לבית הדין לעבודה. בתביעה שהגישו השבוע נכתב כי התנהלותה של בית"ר היא "בריונית וחד-צדדית", וכי מדובר "בהליך לא חוקי של הכרזה על הוצאה לחל"ת של השחקנים – ללא הסכמה ותוך הפרת כללי יסוד בדיני עבודה בכלל ויחסי עבודה קיבוציים בפרט – ובכוונה לפגוע בכלל הספורט בארץ מטעמים פסולים ואישיים של הבעלים".
2 צפייה בגלריה
אבי לוזון
אבי לוזון
טען שאברמוב "מסכן את הקבוצה שלו". אבי לוזון
(צילום: עוז מועלם)
למרות זאת, אברמוב סירב להתפשר. במכתב מיוחד שהוציא לאוהדים בתחילת השבוע כתב כי "הצהרתי כי לא בית"ר לא תשוב לשחק כדורגל במצב הנוכחי, ואני עומד מאחורי דבריי. מה שווה הכדורגל ככה? אז למה בכל זאת רוצים לקיים את הליגה, בזמן לחימה, ללא קהל, ללא זרים וכמובן שחלק מהקבוצות גם ללא מגרש ביתי? התשובה הטבעית תהיה שלא נכנעים לטרור ושלא ניתן לו לשבש את חיינו. באמת? כולנו יודעים מה הסיבה האמיתית והיחידה – כסף. כסף, כסף! בית"ר ירושלים בלי האוהדים שלה לא קיימת. אין לה זכות קיום. עוד לא בשלה העת לכדורגל".
עם זאת, מתברר כי במקביל להצהרות הלוחמניות ניהל אברמוב מאחורי הקלעים שיחות עם ארגון השחקנים, שבמהלכן הוחלט כי יצטרף למתווה שעליו סיכמו יתר הקבוצות. ייתכן שהביקורת הפומבית שספג, גם מקרב בעלי קבוצות, דחפה אותו לרדת מהעץ שעליו טיפס. בין השאר, יו"ר מכבי פ"ת אבי לוזון אמר בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet כי אברמוב וג'קי בן-זקן (האיש החזק ב-מ.ס אשדוד) מסכנים את הקבוצות שלהם. מי שמאיים לא לשחק, אפשר להוריד אותו לליגה ג'".
בארגון השחקנים אישרו כי הגיעו להסדר עם אברמוב בנוגע לחתימה על הסכם האחיד – ובכך תתאפשר חזרתם של השחקנים לאימונים לקראת החזרה הצפויה של ליגת העל ב-25 בנובמבר, אחרי פגרת הנבחרת. יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ נתן תוקף לחזרת הליגה, כשאמר ל-ynet כי "ליגת העל חוזרת בעוד שבועיים, הליגה הלאומית תחזור בשבוע הבא".