"כואב על הפלשתינים החפים מפשע - אבל כל הדם שלהם על הידיים של חמאס"

אריאל רבקה מרטין, כוכבת רשת אמריקאית-יהודייה הידועה בכינויה "בייבי אריאל", כתבה פוסט נוקב בסגנון הסברתי בנוגע למלחמת חרבות ברזל והטיחה ביקורת חדה בכל מי שאינו מגנה את ארגון הטרור • "מאסתי כל כך מהרטוריקה הזו שלכם של 'אנטי ציונות היא לא אנטישמיות'"

בייבי אריאל. צילום: מתוך אינסטגרם

אריאל רבקה מרטין, הידועה ברשת לעשרות מיליוני מעריציה ועוקביה כ"בייבי אריאל", היא כוכבת רשת אמריקאית, שחקנית וזמרת ממוצא יהודי, שבשנת 2017 אף הוכרזה כאחת מהאנשים המשפיעים ביותר באינטרנט על ידי מגזין טיים והופיעה ברשימת האנשים המשפיעים ביותר בתחום הבידור לשנת 2017 של פורבס.

מאז החלה המלחמה, אריאל (22) בת לאם ממוצא ישראלי קובני, משתפת את עשרות מיליוני עוקביה ברשתות בתכנים פרו-ישראליים, כשאמש (שלישי) פרסמה טקסט נוקב מאוד בו יצאה נגד חמאס והביעה זעם רב על הדיון בכל הקשור לאנטי ציונות ואנטישמיות.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎ariel‎‏ (@‏‎babyariel‎‏)‎‏

"מאסתי כל כך מהרטוריקה הזו שלכם של 'אנטי ציונות היא לא אנטישמיות'", פתחה את הסטורי שחלקה עם 11.7 מיליון עוקביה באינסטגרם. "המטרה שלכם להפיץ נרטיב מלא שנאה על יהודים וישראלים כשאתם מתעקשים כי לא מדובר באנטישמיות. למה אתם כל כך להוטים ללכת על הגבול הדק שבין אנטי ציונות לאנטישמיות? מי אם לא אתם גורמים לעלייה במעשי שנאה נגד יהודים? המילים המשפילות האלו שאתם ואנטישמים עושים בהן שימוש הן זהות לחלוטין. המילים שאתם וחמאס משתמשים בהן זהות לחלוטין. אתם מפיצים את הנרטיב שחמאס רוצה שתפיצו. 'מתנחלים', 'מתיישבים', 'טיהור אתני', 'כובשים'. ישראל היא לא אף אחד מהם. אנחנו לא אף אחד מהם".

בהמשך הוסיפה וכתבה כי מי שנותן במה לנרטיב הזה בימים שאחרי ה-7 באוקטובר בעצם נותן תוקף לטענה שהטבח הברברי שביצע חמאס היה למטרות שחרור ומתעלם לחלוטין מכך שהמטרה האולטימטיבית של ארגון הטרור היא מוות לכל היהודים.

"אני מעבר להרוסה ובטראומה מכך שזה העולם שאנחנו חיים בו היום", כתבה. "הלב שלי כואב את הקורבנות הישראלים ואת האזרחים הפלשתינים החפים מפשע", ביקשה להבהיר, אך מיד הדגישה: "אבל אל תטעו לרגע: כל הדם הזה הוא על הידיים של חמאס".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎ariel‎‏ (@‏‎babyariel‎‏)‎‏

לקראת סופו של הפוסט ביקשה להעביר מסר לכל אותם תומכים שמתנהלים מתוך בורות. "כשאתם מצטרפים למחאות פרו-פלשתיניות וזועקים 'שחררו את פלשתין' מבלי להבין את ההיסטוריה והניואנסים, אתם מפיצים אנטישמיות ותורמים באופן ישיר להרג של יהודים לא רק בישראל אלא בעולם כולו. נמאס לי כבר שאתם לא נותנים את הדין על השנאה הזו כשאתם מסתתרים תחת התירוץ של 'אני לא אנטישמי'. המאבק שלכם לחופש מגיע על חשבון קבוצה קטנטנה של אנשים. יהודים הם רק 0.2 אחוזים מאוכלוסיית העולם. אתם לא תחליטו מה אנטישמי. יהודים יחליטו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר