פגיעת הרקטה בסביון: "אנחנו לא מאמינים שיצאו מפה אנשים חיים"

בית בישוב ספג פגיעה ישירה מרקטה בעזה • בעלת הבית: "סגרנו את הדלת לממ"ד והיה והיה בום כזה חזק שהחלון עף" • "כשיצאו החוצה הכל היה הרוס - מהקומה השנייה עד המרתף" • סנ"צ שי תימרם: "מי שנכנס למרחב המוגן הציל את חייו"

זירת הנפילה בסביון // צילום: יוסי זליגר

רקטה שנורתה מעזה פגעה הערב (שלישי) פגיעה ישירה בבית בסביון. בני הבית הצליחו להיכנס לממ"ד שנייה לפני שהרקטה פגעה- והם לא נפגעו, אולם ההרס בביתם רב.

סנצ שי תירם קצין אגמ מרחב דן על נפילת הרקטה בסביון | דוברות המשטרה

מתי, בעלת הדירה, סיפרה ל"ישראל היום": "היתה אזעקה ‏וירדנו למטה  אמא שלי ו‏בעלי. ועלינו חזרה. אחרי דקה היתה אזעקה נוספת, אבל הפעם קצת התמהמתי כי רציתי לתפוס את החתול. בעלי קרא לי 'מתי בואי מהר, תרדי למטה'. ‏אמרתי לו 'שנייה אחת', ‏הלכתי להביא את החתול, ירדתי למטה, ‏נכנסנו לממד וסגרנו את הדלת".

"אז היה כזה בום חזק שהחלון עף מהממ"ד, הכל עף לכל הכיוונים וזה היה פשוט מזעזע. אלוהים, אם לא היינו מספיקים להגיע לממ"ד לא רוצה לחשוב מה היה קורה. לאחר כמה דקות יצאנו החוצה - הכל היה הרוס. אבנים וזכוכיות מהקומה השנייה עד המרתף - הכל הרוס טוטאלית. אי אפשר לשהות בבית, יש ‏ריח של גז, כבלי חשמל שרופים זכוכיות בכל מקום, מזעזע".

זירת הנפילה בסביון // צילום: יוסי זליגר,

מתי מדגישה על חשיבות השהייה במרחבים מוגנים באזעקות: "‏וה לא קלישאה זה חשוב חשוב שכולם יקשיבו ולא יזלזלו וירדו לממ"ד. ‏אני לא הייתי כאן עכשיו היום ובעלי ואימי לא היו כאן עכשיו לולא נכנסנו לממ"ד. הבית הרוס במידה כזו שאנשים לא מאמינים שיצא מכאן מישהו בחיים".

סנצ שי תירם, קצין אג"מ במרחב דן שבגיע לזירה: "לא רק שבני הבית לא נפגעו, גם אנשים מחוץ לבית לא נפגעו מרסיסים כי היו במרחב מוגן. אנחנו חוזרים על זה שוב ושוב: הישמעות להוראות וכניסה למרחב מוגן בעת אזעקה מצילים חיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר