בשיתוף בנק הפועלים
מרכז הטכנולוגיה גרובטק היה עד לפני חודש מקום שוקק ומלא חיים. מאות ילדים ומבוגרים הגיעו מידי יום למרכז, הממוקם במועצה אזורית אשכול, כדי ללמוד על סייבר, חדשנות וטכנולוגיה.
עד שהמקום הוקם לפני שנה וחצי על ידי המועצה האזורית אשכול ובסיוע עמותת JNF (Jewish National Fund-USA) וגופים פילנטרופים נוספים, ילדי עוטף עזה נאלצו לנסוע עד לתל אביב, על מנת ליהנות מפעילויות ומחוגים בתחומי החדשנות והטכנולוגיה.
3 צפייה בגלריה
מרכז הטכנולוגיה גרובטק
מרכז הטכנולוגיה גרובטק
מרכז הטכנולוגיה גרובטק
(צילום: יח"צ)
ב-7 לאוקטובר ננטש הגרובטק וכל האזור הפך להיות שטח צבאי סגור. "יש לנו עשרה עובדים, כולם גרים בעוטף. כולנו נפגענו בצורה זו או אחרת. הבתים שלנו נהרסו. עובדת שלנו היא אחת החטופות בעזה", מספר אלעד קופמן, שעובד במרכז.
למרות הטראומה הקשה, עובדי הגרובטק מנסים להתאושש, לקום על הרגליים ולחזור לשגרה כלשהי. בשבועות האחרונים משנע הצוות את כל הציוד של המרכז, בייחוד את ציוד הרובוטיקה, אל מלונות המפונים בים המלח ובאילת, וממשיך לספק לילדי העוטף פעילויות העשרה בתחומי הטכנולוגיה, הסייבר והרובוטיקה.
בקיצור, מי אנחנו?
גרובטק הוא מרכז טכנולוגיה וחלל מתקדם מסוגו, החושף את המבקרים לחידושים האחרונים בעולם המדע והטכנולוגיה בצורה חווייתית ואינטראקטיבית. המרכז שם לעצמו למטרה להביא את הידע העדכני ביותר לעוטף עזה לטובת חיזוק החינוך הטכנולוגי.
הפעילויות במרכז כוללות מסע לחלל במשקפי מציאות מדומה ובמתקן חללית VR; מתחם גיימינג ענק, מופע פלנטריום 360 מעלות, זירות רובוטיקה, סייבר, קולנוע, חקלאות חכמה, וסיור בתערוכת האמנות Magic, המציגה את נופי הנגב המערבי בתמונות מרהיבות בסגנון ואן גוך. התערוכה כוללת הדרכה מרובוט אמיתי.
3 צפייה בגלריה
מרכז הטכנולוגיה גרובטק
מרכז הטכנולוגיה גרובטק
הפעילויות במרכז כוללות מסע לחלל במשקפי מציאות מדומה ובמתקן חללית VR
(צילום: יח"צ)
מה עובר עלינו מאז תחילת המלחמה?
"לפני המלחמה, נפתחה אצלנו תערוכה חדשה וייחודית, שנוצרה כולה על ידי בינה מלאכותית ומודרכת על ידי רובוט. מאז ה-7 לאוקטובר, המבנה של גרובטק עומד ריק. חשוב לנו להמשיך ולהפיץ את הידע הטכנולוגי גם בתקופה הזו ולבנות תכנית שתאפשר לנו חזרה מיידית לשגרה עם סיום המלחמה".
"לטווח הקצר אנו מקימים מערך חוגים זמני שיתחיל בימים הקרובים, אנו נעביר את החוגים שלנו מתוך מתחמים קיימים העונים על הצרכים בכל חוג. המתחמים הם בזכות אנשים מדהימים שעוזרים לנו באילת ובכל הארץ", אומר קופמן.
"לטווח הארוך אנו עובדים על מיזם מיוחד שיביא את ״הגרובטק״ אל האזורים אליהם התושבים יעברו מאילת, ים המלח והערבה".
איך אפשר לעזור לנו?
"אנחנו מאמינים בעוטף ובאנשים. כל הצוות רוצה לחזור למרכז. בינתיים, עד שזה יקרה, אנחנו נשמח שירכשו מאיתנו כרטיסים לפעילויות שיתקיימו עם החזרה לשגרה. הרכישה תאפשר לנו להמשיך ולחזק את החינוך המדעי והטכנולוגי בפריפריה ובעוטף. כדי לתת לילדי העוטף תחושה קצת של שגרה ואווירה טובה בתקופה הזו, הבאנו בשבועות האחרונים את הציוד של המרכז אליהם, למלונות בים המלח ובאילת. הרבה ילדים מגיעים להשתתף, וחשוב לנו שעוד ילדים מהעוטף ידעו על הפעילות שלנו. מעבר לזה, פתחנו במיזם 'עוטף' שמרכז אנשי מקצוע שגרים בעוטף ומחפשים דרך לשתף את הידע והמיומנות שלהם. הפלטפורמה מציעה חשיפה וגם קורסים, ליווי וייעוץ".
3 צפייה בגלריה
מרכז הטכנולוגיה גרובטק
מרכז הטכנולוגיה גרובטק
מרכז הטכנולוגיה גרובטק
(צילום: יח"צ)

ישראלים קונים ישראלי

פרויקט מיוחד של ynet עם ידיעות אחרונות ובחסות בנק הפועלים קורא לתמוך ולעזור לעסקים בישראל על מנת שיוכלו להמשיך לפעול בתקופה זו.
בשיתוף בנק הפועלים