ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
צו 8

ישראלים רבים נדהמו כשהרכב שלהם גוייס על ידי צה"ל

"עם פרוץ המלחמה גייסו לי את הרכב מסוג טויטה הייאס לשירות צבאי בצו 8. הרכב בן 14 שנים ויש עליו מעל 500,000 ק"מ. זהו רכב מסחרי קטן יחסית המשמש אותנו הן כרכב משפחתי פרטי והן כרכב עסקי לצורך קיום העסק שלי" כך מספר תושב הצפון

ישראלים רבים נדהמו כשהרכב שלהם גוייס על ידי צה"ל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash
עם פרוץ המלחמה, ישראלים רבים נדהמו כשהרכב שלהם גוייס על ידי צה"ל.

אורן כתב לתוכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל: "אני בן 50, נשוי ואב ל-3 ילדים. אנחנו גרים במושב שורשים שבצפון.

עם פרוץ המלחמה גייסו לי את הרכב מסוג טויטה הייאס לשירות צבאי בצו 8. הרכב בן 14 שנים ויש עליו מעל 500,000 ק"מ. זהו רכב מסחרי קטן יחסית המשמש אותנו הן כרכב משפחתי פרטי והן כרכב עסקי לצורך קיום העסק שלי - חברת הגברה קטנה. הרכב מגוייס כבר כ-3 שבועות. עם פרוץ המלחמה היינו הלומים וישבנו רוב הזמן בבית עם הילדים ופחות היה ברכב צורך.

העבודה היחידה אשר מחזיקה את העסק שלי כרגע (פרט למתן ציוד בהתנדבות לקיום הופעות למפונים, חיילים והלוויות לא עלינו) היא השכרת ציוד לצורך צילומי תוכניות, אותו אין לי אפשרות להוביל ללא הרכב שלי. בנוסף אני גר במושב בו התחבורה הציבורית מאוד מוגבלת אם בכלל קיימת.

עם חזרת הילדים לשגרת לימודים באופן מדורג בשבוע שעבר היה עלינו גם להסיעם לבית הספר ולחוגים. בנוסף אין לנו צרכניה ביישוב מה שמצריך אותנו לנסוע לעיר הקרובה כרמיאל כדי לקנות מזון.

פניתי ליחידת הרכב בבקשה להחזיר לי את הרכב ולבסוף הם נתנו לי טופס למילוי לצורך ועדה. הוועדה החליטה לא לשחרר את רכבי.

אני שמח לתרום את חלקי למאמץ המלחמתי, אפיתי חלות, תרמתי דם, ציוד והגברה לאירועים, אך התלות שלי ברכב מונעת ממני פרנסה בסיסית. אני לא מצפה לפיצויים מהמדינה על העסק שלי, אני כבר אמצא דרך להתקיים, אבל לשם כך אני זקוק לרכב שלי.

מה עושים? למי ניתן לפנות? האם יש דרך כלשהי לשנות את ההחלטה?".

גלי צה"ל צה"ל מלחמת חרבות ברזל יהיה בסדר מכוניות צו 8

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד