ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מהאוויר, מהים ומהיבשה

ציר ההברחה של איראן לאזורינו נחשף; ישראל מסכלת

מהאוויר, מהים ומהיבשה הגורמים עוסקים בהעברת אמל"ח למיליציות פרו איראניות. בראש היחידה עומד חבר דירקטוריון בחברת תעופה איראנית שאחראית לציר ההעברה האווירי. מהצד הישראלי, עסוקים בסיכול ההברחות על ידי פעולות בסוריה

ציר ההברחה של איראן לאזורינו נחשף; ישראל מסכלת
אילוסטרציה צילום: unsplash

מתחילת המלחמה ניכר שגורמים בכוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, ניסו להאיץ את העברות אמצעי הלחימה בעבור השלוחות של טהראן, גם בסוריה וגם בלבנון. כפי שמפרסם ב'כאן 11', העיתונאי רועי קייס. מי שבולטת בכך היא יחידת האספקה והלוגיסטיקה של כוח קודס.

יחידת 700 שבראשה עמד דמות שחשפנו בעבר, עלי נאג'י גאל פארסת, גורם ותיק בכוח קודס. פארסת ויחידתו עוסקים בהעברת אמצעי לחימה למיליציות פרו איראניות בסוריה, ולחיזבאללה בלבנון מהאוויר, מהים ומהיבשה. פארסת עצמו הוא חבר דירקטוריון בחברת התעופה האיראנית, קאשם פארס אייר, הקשורה להעברות אמצעי הלחימה בציר האווירי.

הערב נחשף באמצעות הבלוג, ישנם שני גורמים נוספים ומרכזיים שפועלים בציר ההברחות מטעם היחידה בכוח קודס. עלי מוחמד תקואא'י וסייד ג'לאל אחמדי, גורמים שמגיעים לעיתים קרובות לסוריה, לטובת פגישות עם גורמי העברות שונים, לצורך קידום העברות אמצעי לחימה.

בנוסף, בצל הניסיונות המואצים של העברות אמצעי לחימה, ישראל מהצד השני פעלה באינטנסיביות בחודש האחרון בסוריה. זאת כדי לסכל את אותן הברחות גם בציר האווירי וגם בציר היבשתי בגבול שבין סוריה לעיראק.

איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד